Toon posts:

Versneld geluid op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier op een Compaq Deskpro EXD/P800/20c/9/64c (idd bagger jah, maar het stagebedrijf heeft die....) waar Windows 2000 opstaat.
Nu wil ik via streaming naar de radio luisteren, maar wat krijg ik dan. Versneld geluid en omdat die buffer dan leegloopt houd ie er steeds mee op, blijft het 1 seconde stil en dan gaat ie weer verder....
Niet echt fijn om naar te luisteren dus :(

Nou heb ik al rondgesurft hier op tweakers, en ben erachter gekomen dat het dus waarschijnlijk aan de drivers ligt die geinstalleerd zijn.

De informatie die ik over de geluidskaart heb kunnen vinden is dat het deze is:
Geluidskaart: Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter
Dit is een on-board geluidskaart.

Toen even met AIDA32 gezocht naar het moederbord, werd ik niet echt veel wijzer van. Sisoft Sandra kon ik niet installeren omdat ik daar geen rechten toe had.
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 800 MHz
Moederbordnaam Compaq Deskpro
Moederbord Chipset Intel Solano i815
Systeemgeheugen 320 MB
BIOS Type Compaq (10/10/00)

Toen ben ik naar drivers gaan zoeken voor die Intel 82801AA AC'97 Audio Geluidskaart. Ik vond op de website van driverguide vanalles behalve een driver voor windows 2000. De meeste waren voor windows 98 en die speelden ook versneld af.

Toen ook nog op de website van intell gezocht naar drivers, maar het is daar zoeken naar een naad in een hooiberg. Daar kan ik echt niets vinden.

Als laatste heb ik nog gezocht op de website van compaq. Daar staat de EXD-serie nieteens bij. Alleen de EX-serie. Dus daar schiet ik ook weinig mee op.

Heeft iemand misschien een idee waar ik dan die driver vandaan kan halen, zodat ik alsnog fatsoenlijk geluid heb?

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 13:39

Shapeshifter

Get it over with

Ik had precies hetzelfde probleem toen ik mijn onboard geluidschip installeerde dmv .inf bestandjes ipv de executable.

Als je de gewone driver (deze dus) installeerd zou deze het moeten doen.

*Btw, probeer eerst een een normaal geluidsbestand af te spelen en daarna een film te openen, om de een of andere vage reden doet 'ie het dan ook even goed :p (bij mij dan tenminste ;))

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m