vreemde dingen na installatie nieuwe ibm hd...

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:08

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Omdat ik de herrie van m'n 2 7200t schijven (een 9gb quantum en 13gb ibm) zat was heb ik deze van het weekend vervangen door een nieuwe 7200t ibm van 46gb (die dus inderdaad rustiger is). Dat was dus meteen een mooie gelegenheid om Windows weer eens vers te installeren, want mijn Win98se liep na 1,5 jaar ook niet echt lekker meer. Installatie van windows lukte op zich wel, alleen zag ik ineens dat dma van zowel m'n dvd speler als mijn cd writer niet meer aanstonden en ook niet meer aan wilden. Wat bleek, als ik bij de Creative SB 16 emulation van m'n SBLive 'Allow LPT Interrupt Sharing' aanvinkte, gingen de DMA vinkjes bij beide drives weer wel werken. Vond ik al vaag, maar goed, kan ik nog mee leven. Toen wilde op een gegeven moment echter de hele pc niet meer booten, bleef hangen in het opstartscherm bij de melding 'Verifying dmi pool data', zelfs van floppy booten wilde niet meer... Na wat met kabels gewisseld te hebben ben ik er achter gekomen dat het nu alleen nog maar werkt als ik mijn nieuwe ibm schijf met een gewone ide kabel aan de udma 66 controller van mijn Abit BE6 bordje hang, als ik een udma66 kabel gebruik hangt de hele boel bij het booten. Nu heb ik wel vaker ellende met die geïntegreerde udma66 controller (de hpt366) op dat bord gehad (met mijn oude quantum schijf erop aangesloten had ik regelmatig willekeurige vastlopers), maar ik heb deze nieuwe ibm drive aangesloten op die controller met een udma66 kabel dus wel een tijd kunnen gebruiken (heel windows geïnstalleerd en zo) en nu werkt het ineens niet meer, terwijl ik er niks aan veranderd heb. Hoe kan dat nou?? Overigens, de dvd speler en cd writer hangen niet aan die udma66 controller maar aan de gewone udma33 poorten op het moederbord. Ik overweeg nu om eventueel een udma100 controller (van Promise misschien) aan te schaffen, in de hoop dat dat wel goed werkt. Want zoals het nu is, heb ik ook niet het idee dat ik optimaal van die nieuwe ibm schijf gebruik kan maken.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
niemand een tipje...? (ik ben toch niet ongeduldig of zo ;))

Verwijderd

Nou, ik zou het echt niet weten. Niks mis met je voeding:? Als die het niet aan kan, dan wil het ook niet zo best.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Poeh, welke klas zit je??

Je tekst leest totaal niet fijn, een groot stuk tekst, schikt mij in ieder geval af, heb dan nooit zin om het te lezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 22:10 schreef FrankGuthrie het volgende:
Poeh, welke klas zit je??

Je tekst leest totaal niet fijn, een groot stuk tekst, schikt mij in ieder geval af, heb dan nooit zin om het te lezen.
Dat het een lang stuk is realiseer ik me ook wel, maar in dit geval kon het niet echt korter om het hele verhaal duidelijk te maken. En dan kan ik het wel netjes in alinea's gaan indelen, maar dan wordt het nog langer en schrikt dan wellicht nog meer af. Ik mag toch hopen dat niet iedereen hier zo erg van de zap generatie is dat een tekst van meer dan 3 regels al teveel moeite is om door te nemen :(. Ennuh... het verschijnsel 'klas' heb ik al jaren achter mij gelaten, qua schrijfstijl is er naar mijn eigen bescheiden mening ook niks mis met m'n stukje ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

heb je wel je drivers van je ata66 ide controllers geinstalleerd?¿?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 22:07 schreef newby het volgende:
Nou, ik zou het echt niet weten. Niks mis met je voeding:? Als die het niet aan kan, dan wil het ook niet zo best.
Nah, lijkt me stug, ik had eerst 2 7200t schijven erin zitten en nu nog maar ééntje. Bovendien heb ik een p3 coppermine systeem met eigenlijk weinig exotische stroomvretende hardware erin, dus ik denk dat 't 'm daar niet in zal zitten.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 22:51 schreef ReseTTim het volgende:
heb je wel je drivers van je ata66 ide controllers geinstalleerd?¿?
Jawel, maar het gaat nu dus al mis vóór dat windows uberhaupt aan het booten toe komt. Zelfs als ik van floppy boot hangt de boel als de ibm schijf met een udma66 kabel aan de controller hangt.

Verwijderd

Highpoint en IBM is een dodelijke combi..

Daar valt genoeg over te vinden.

Wat je zou kunnen proberen is.
bios flash waarmee je gelijk je highpoint update.

of een losse highpoint bios flashen dat kan ook. En ook een nieuwe driver. Misschien hebben de heren van highpoint het inmiddels wel opgelost.

Maar een maxtor (wel 1 van de nieuwe series ata100 dus) of een promise is een goed Idee ..

De promise is de snelste oplossing.
maar 6x IDE is ook niet makelijk vooral als ie vol zit met kaarten.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 23:03 schreef changethislater het volgende:
Highpoint en IBM is een dodelijke combi..
Volgens mij is Highpoint sowieso dodelijk :( met mijn vorige Quantum schijf liep dat ding ook al voor geen meter. Met de vorige ibm schijf gaf ie echter juist geen problemen, vandaar dat ik dacht dat deze ibm ook wel zou werken. Helaas, dus...
Wat je zou kunnen proberen is.
bios flash waarmee je gelijk je highpoint update.
of een losse highpoint bios flashen dat kan ook. En ook een nieuwe driver. Misschien hebben de heren van highpoint het inmiddels wel opgelost.
Volgens mij heb ik zowel de nieuwste highpoint bios als de nieuwste drivers, maar 't werkt dus nog steeds niet lekker.
Maar een maxtor (wel 1 van de nieuwe series ata100 dus) of een promise is een goed Idee ..
De promise is de snelste oplossing.
maar 6x IDE is ook niet makelijk vooral als ie vol zit met kaarten.
Het zal wel de promise worden, want ik heb juist voor de ibm gekozen omdat ie zo lekker stil is. Hopelijk dat het disablen van die highpoint in windows dan voldoende zal zijn, want disablen in de bios is volgens mij niet mogelijk met dat kreng.
Pagina: 1