Hallo,
ik probeer verschillende waarden te importeren uit een textfile. Deze waarden worden dan in php opgevangen en verwerkt.
Probleem is dat ik een beetje vastloop met het "selecteren" van deze waarden.
bv een tekst file ziet er uit als:
Nu moet ik dus variablen krijgen $startdate, $enddate, $description.
Maar ik heb weinig tot geen ervaring met het werken van textfiles.
ik heb op php.net dingen gelezen maar dat werkt meestal met een systeem van regelnummers en die weet ik dus niet.
Of andere systemen zijn tekst tot aan een bepaald keywoord, of na een bepaald keywoord.
Maar nergens vind ik eigenlijk iets vanaf een bepaald keyword tot een ENDLINE
Kan iemand mij misschien een tip/op weg helpen?
heb ook gekeken of je tekst als een string kan nemen (via get_contents) maar dat maakt het enkel lastiger denk ik.
ik probeer verschillende waarden te importeren uit een textfile. Deze waarden worden dan in php opgevangen en verwerkt.
Probleem is dat ik een beetje vastloop met het "selecteren" van deze waarden.
bv een tekst file ziet er uit als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Begin:Yes Version:2.0 Event:Start Startdate:xxxx Enddate:xxxxxx Description:blablabla Event:End Event:Start Startdate:yyyy Enddate:yyyyyy Description:blablabla Event:End End:Yes |
Nu moet ik dus variablen krijgen $startdate, $enddate, $description.
Maar ik heb weinig tot geen ervaring met het werken van textfiles.
ik heb op php.net dingen gelezen maar dat werkt meestal met een systeem van regelnummers en die weet ik dus niet.
Of andere systemen zijn tekst tot aan een bepaald keywoord, of na een bepaald keywoord.
Maar nergens vind ik eigenlijk iets vanaf een bepaald keyword tot een ENDLINE
Kan iemand mij misschien een tip/op weg helpen?
heb ook gekeken of je tekst als een string kan nemen (via get_contents) maar dat maakt het enkel lastiger denk ik.