Werkt Maxblast met WD schijven

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Wellicht even een rare vraag maar ik moet morgen een nieuw systeem in elkaar zetten. Nou heb ik geen flop aan boord maar wel mijn Ultimate Boot CD die mooi maxblast heeft. Zo heb ik al meer systemen gebouwd met maxtor hdz en dat gaat prima. Echter in de config van morgen zit een WD schijf. Nu vraag ik me dus af of maxblast ook met de WD schijf zal werken.

Ik heb in de faq gekeken en op google en op de wd site maar ik kom er zo niet achter hoe ik buiten windows progsels om de WD kan partitioneren (ok het kan met Fdisk maar dat duur eeuwen voor een 200 gb disk)

dus weet iemand uit ervaring of maxblast een wd schijf aan kan ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Los hiervan, maar je kunt met een setup-programma van elk fatsoenlijk OS de schijven makkelijk partitioneren en formatteren?

En dat fdisk een eeuwigheid duurt heb ik niet eerder meegemaakt. Wellicht bedoel je format. Dan moet je gewoon de /q (quick) parameter meegeven :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maxblast werkt met iedere harde schijf zoals ik weet. Ik heb deze gebruikt voor alle merken harde schijven zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 21:11
Volgens mij werkt /q niet met nog niet eerder geformatteerde schijven. Maar als je NTFS of fat partities wilt kom je ook prima weg met een WinXP schijfje hoor, partitioneert prima :)

edit:
wat balusC dus zegt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Ethefox op 13-09-2005 13:47 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
mmm ik voel me helemaal noob vandaag :) was even vergeten dat de xp setup dit idd ondersteund. Ik dacht dat deze alleen de hele disk in 1 x kon partitioneren, dus niet splitten.

Bedankt allen voor de hulp