sataliet signaal op coax krijgen

Pagina: 1
Acties:

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 16:38
Beste iedereen,
Beneden hebben wij een decoder om sataliet te kijken.
Boven op mijn kamer wil ik dit signaal ook ontvangen. Nadeel hiervan is dat ik hetzelfde moet kijken als wat beneden gekeken word. Dit geeft niets. Als ik eenmaal dat signaal op de coax kabel heb kan ik evt met men TV kaart dit ontvangen op mijn Pc.

Nu weet ik dat het mogelijk is alleen ik weet niet hoe ik dit moet doen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kunnen jullie mij helpen?

iRacing profile | Racing rig

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 15:59
Hiervoor zul je met een modulator moeten werken, of met een oude videorecorder of zoiets. In ieder geval heb je een apparaatje nodig dat zo'n coax-signaal kan verzorgen.

(Het is satelliet trouwens. Satalieten vindt je in druipsteengrotten met moderne harde schijven :) )

Punctuality is the politeness of kings

• wolverine3141
Klopt wij hadden vroeger dus ook een videorecorder en toen lukte het wel. Alleen weet ik niet meer hoe die bedrading zat. Kan het soms zijn dat het nu niet kan werken omdat ik de decoder heb aangesloten via de scardkabel?
en wat is een modulator?
sorry ben hier niet echt handig in! :?

[ Voor 5% gewijzigd door wolverine3141 op 13-09-2005 11:56 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat dit gaat. Je zult voor iedere tv een aparte sattelietdecoder moeten hebben.

Als je een modulator aanschaft zul je maar 1 kanaal tegelijk op de coax kunnen krijgen. (je zapt nog steeds met je sat.decoder)

• wolverine3141
ja dat weet ik maar dat is niet erg.
Wat doet een modulator precies en weet iemand of dit duur is?

Verwijderd

Modulator zorgt ervoor dat het input signaal (meestal composiet oid) gemoduleert wordt naar het signaal wat ook op de kabel zit. Meestal zit er nog een afstelknopje op zodat je m op een andere frequentie kan afstellen mocht hij over een ander kanaal heen komen.

Ik denk dat je zon apparaatje al hebt voor < 100 euro.

Kijk eens op conrad bij:
HAMA HF- MODULATOR
Bestnr.: 319642 - 89

volgens mij is dat wat je zoekt.

Verwijderd

Hmm, ik vraag me alleen af of je bij dat apparaat je normale coax signaal wel door kan lussen.

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Of je duikt een oude videorecorder op, sluit de coaxkabel op de uitgang hiervan aan en de scart-kabel van je decoder op de scart-ingang. Hierna de videorecorder afstemmen op het AV-kanaal (scart) en klaar ben je.

(een videorecorder heeft namelijk meestal ook een modulator ingebouwd. stuk goedkoper zo, want vcr's worden toch bij de vleet gedumpt voor dvd- en harddisk-recorders :D )

[ Voor 18% gewijzigd door basz op 13-09-2005 13:37 ]

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 13:10
Heeft die satellietontvanger een RF-out? Zoja, dan kun je daar een coax-kabel vandaan trekken naar boven.
Zelf hebben we dat ook op deze manier gedaan. Van de satontvanger naar het kabelaansluitpunt in de woonkamer, die vanuit de meterkast komt. Deze in omgekeerde richting gebruikt (zelfde kabel) en in de meterkast deze doorgelust naar boven. Wel wat kwaliteitsverlies maar wel te doen.
Via zo'n audio/video-zendsysteem kan het overigens ook. Het beeld is strakker, maar je hebt bij vlagen wel wat storing (althans wij wel). We gebruiken dat ding nu om via de AB de satontvanger beneden aan te sturen.

aka pluim003

• wolverine3141
ok bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken of ik het via de video recorder kan doen.
als dat niet lukt zal ik de andere opties proberen

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Het kan idd met een modulator (die zit vaak al in de sat-tuner of anders in een videorecorder) maar je kunt dan maar 1 sat kanaal doorgeven!!!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 12:08

Aapje

Opel-beun
Tuner (sateliet) ---(scart)---> Video --- (coax uit) --> TVkaart/TV

Tuner zo instellen dat ie output op z'n scart geeft,
Video zo instellen dat ie naar het scart kanaal kijkt,
Coax kabeltje op de TV out op de video aansluiten,

Coax kabeltje verbinden aan tvkaart/TV,
Video kanaal opzoeken,
(Videokanaal 592.00 MHz 36+)