Toon posts:

Logitech Z-560 :Gekraak bij draaien volumeknop

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al geruime tijd last van gekraak in me speakers als ik de volumeknop draai.als ik snel heen en weer draai is het oorverdovend en het lijkt steeds erger te worden.
Op de search kon ik wel iets vinden over gekraak enzo, maar ben niet echt een duidelijke oplossing tegen gekomen.
Wie heeft dit probleem ook (of gehad) en weet wat er mee te doen.
Alvast bedankt.

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:31:
Hallo,

Ik heb al geruime tijd last van gekraak in me speakers als ik de volumeknop draai.als ik snel heen en weer draai is het oorverdovend en het lijkt steeds erger te worden.
Op de search kon ik wel iets vinden over gekraak enzo, maar ben niet echt een duidelijke oplossing tegen gekomen.
Alvast bedankt.
Ik heb dit in het begin ook gehad met mijn Logitech Z-680 systeem. Wat ik gewoon had gedaan is alles kabels er goed indrukken en software opnieuw geinstalleerd en toen was het verholpen. Controleer ook even of je pod goed in de subwoofer zit want dit is zeer belangrijk.

success :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...gekraak blijft hetzelfde.... :?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30
Dat is waarschijnlijk gewoon je volumeknop die versleten raakt volgens mij... Wat je eraan kan doen zou'k niet direct weten. Wat contactspray?

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Loshalen en keer goed blazen of met stofzuiger keer tekeergaan bij je volumeregelaar. Of met 1 of ander speciaal goedje uit een spuitbus (conrad ofzo?) de boel schoonmaken?
Of een nieuwe potmeter erin zetten :P

/edit
Contactspray dus jah O-)

[ Voor 9% gewijzigd door JuuL20 op 13-09-2005 18:01 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Heb het nu ook sinds kort met mijn z-560...
Klinkt alsof dit een ouderdom-kwaaltje is?

Systeem Specs

• legdiver
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Dat heb ik ook mee gemaakt met mijn nieuwe Z-560 speakers. Ik heb toen de tijd alles opgestuurd en nieuwe Z-680 gekocht. Het probleem zit in de Controle Pod van de Z-560.

Gewoon garantie claimen of nieuwe controle Pod bestellen bij logitech.

MVG,
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:31:
Hallo,

Alvast bedankt.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nou... ik heb exact het zelfde probleem gehad... zie hier mijn topic:

Logitech Z-560 Defect en terug gebracht..maar uit productie?

ik heb sindsdien... 2003 ofzo. een nieuwe set gekregen.. namelijk de z-680..een stuk hogere set dus! tot nu toe geen problemen mee gehad. ik kreeg de z-680 omdat de z-560 niet meer gemaakt werd. ze wouden me eerst een mindere set aanbieden maar ging daar natuurlijk niet mee akkoord :)

als je garantie hebt...probeer ze eens te mailen..je moet wel de oude stekkertjes van je controller en je basbox naar zwitserland sturen..maarja...werkelijk 3 dagen later heb je je nieuwe set al in huis..tenminste..in mijn geval. goeie garantie die logitech..oja....niet via de winkel doen, want dan kun je eeuwen wachten. zeg gewoon tegen logitech dat je al iets eerder naar die winkel heb gebracht en erg slecht was bevallen.. had ik ook gedaan (maar in mijn geval was het echt zo) en dan wordt het rechtstreeks geregeld met logitech

mocht je denken dat het aan de kleine speakertjes ligt, zeg me dat dan even, want die heb ik hier nog wel bewaard :)

Verwijderd

Topicstarter
zal alle mogelijkheden 's bekijken. Helaas me garantie is al verlopen. :/

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met mijn Z-2200. Ik heb Logitech opgebeld en ze zouden een nieuwe Z-2300 opsturen. Binnen 3 dagen had ik hem :) Een van de beste merken als het op Service neer komt.

Het probleem is, bij mij tenminste:
- Kreeg een kraakgeluid uit de rechtse speaker als ik aan de volume knop draaide

Maar als ik nou de linkse speaker op het rechste kanaal van de versterker / subwoofer aansloot, was het niet meer de rechtse speaker die kraakte maar de linkse. Ik denk dat het in de versterker zit, maar het kan ook de volume knop zijn.

Dat had ik zo ook uitgelegd aan de medewerker van Logitech en hoppa, er werd een Z-2300 opgestuurd.

Nou moet je dan eigenlijk de stekkertjes van je huidige setje opsturen naar Logitech ergens in Zwitserland. Wat ik natuurlijk niet heb gedaan want dit is voor hun toch niet te controleren als ik mijn afzender niet op de brief zou zetten.

Dan denk je: mooi zo, 2 goede setjes maar 1 met een klein defect.
Probleem: Ik krijg met geen mogelijkheid de SoundTouch van mijn Z-2200 open om er eens wat contact spray in de spuiten. Grrrrmbgeniudw :?

Dus als iemand weet hoe je dat ding openkrijgt:
Zeg het even op voeg me toe op msn: bartjejansen AT hotmail . com

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:32:
Ik had dit probleem ook met mijn Z-2200. Ik heb Logitech opgebeld en ze zouden een nieuwe Z-2300 opsturen. Binnen 3 dagen had ik hem :) Een van de beste merken als het op Service neer komt.

- Kreeg een kraakgeluid uit de rechtse speaker als ik aan de volume knop draaide

Maar als ik nou de linkse speaker op het rechste kanaal van de versterker / subwoofer aansloot, was het niet meer de rechtse speaker die kraakte maar de linkse. Ik denk dat het in de versterker zit, maar het kan ook de volume knop zijn.

Dat had ik zo ook uitgelegd aan de medewerker van Logitech en hoppa, er werd een Z-2300 opgestuurd.

Nou moet je dan eigenlijk de stekkertjes van je huidige setje opsturen naar Logitech ergens in Zwitserland. Wat ik natuurlijk niet heb gedaan want dit is voor hun toch niet te controleren als ik mijn afzender niet op de brief zou zetten.

Probleem: Ik krijg met geen mogelijkheid de SoundTouch van mijn Z-2200 open om er eens wat contact spray in de spuiten. Grrrrmbgeniudw :?

Wat mij betreft verdien je het ook niet om die 2200 aan de praat te krijgen omdat je nu de boel gewoon zit te belazeren...

Logitech levert jou een nieuwe set en vertrouwt op de eerlijkheid van de klant om de oude set op te sturen, triest als je je daar dan niet aan kan houden imo...

Systeem Specs

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Occy74 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:15:
[...]
Wat mij betreft verdien je het ook niet om die 2200 aan de praat te krijgen omdat je nu de boel gewoon zit te belazeren...

Logitech levert jou een nieuwe set en vertrouwt op de eerlijkheid van de klant om de oude set op te sturen, triest als je je daar dan niet aan kan houden imo...
kijk...dat vind ik nou ook.. sommige mensen verdienen et gewoon niet he :|

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:32:

1) dit is een forum dus lossen we dingen ook op in het forum en niet er naast !
2) tjeemig wat ban jij een droevig personage .. krijg je een keer goede service van een bedrijf, staj de boel te belazeren. wees er maar trots op :r

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm,wat heb ik teweeg gebracht????........Sorry.......Maar goed........... Ik zal de winkel 's ff bellen waar ik 'm vandaan heb. Misschien dat die me meer kan vertellen over de garantie.

• Eugene_85
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:23:
Hmmm,wat heb ik teweeg gebracht????........Sorry.......Maar goed........... Ik zal de winkel 's ff bellen waar ik 'm vandaan heb. Misschien dat die me meer kan vertellen over de garantie.
Ja maar dan zeggen ze waarschijnlijk dat je je hele geluidsset op moet sturen en ben je hem 6 - 8 weken kwijt en dan is nog maar de vraag of ze hem kunnen repareren. Terwijl de Logitech-service niet aan reparatie doet en je gewoon een nieuwe toe sturen. Met mij was hetzelfde geval want ik had een defect geraakte Z-680 en ze stuurde mij een Z-5500 op omdat de Z680 niet of nauwelijks nog wordt verkocht. In jouw geval heb jij een Z-560 en zou ik zeker contact opnemen met Logitech om te vragen wat ik nu moet doen.

Logitech Klantenservice en Technische dienst.

Benelux (B, LUX, NL)
Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help

success ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lol...de winkel (en ook Logitech) zien me aankomen....Heb me Z-680 ook al 3 a 4 keer ingeleverd om verschillende problemen. Maar goed,ik ga het wederom proberen.
Bedankt iig.
Pagina: 1