Inloggen op wireless computer via Remote Desktop lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• burgwal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10-2014
Ik probeer in te loggen op mijn compter thuis, die wireless is, vanaf mijn werk. Maar kan geen verbinding krijgen. Nu de specificaties:
Ten eerste is het mij wel gelukt als de computer thuis verbonden is met een kabel, dus de instellingen lijken goed.
Modem: alcatel Speedtouch. Poorten keurig geforeward naar de router.
Daarachter een Linksys Router (WRT54G). Met een statisch IP (10.0.0.150) en alles geforeward naar mijn PC (via DMZ)
Daarachter mijn PC. Het is geen laptop, maar een pc met een Wireless USB Stick (Via T-Mobile aangeschaft, zie http://lieveronline.t-mobile.nl/wifi%2Dpakket/). Deze is ook gefonfigureerd met een vast ip (192.168.1.120).
Nu vraag je je af: Waarom sluit je de pc niet met een kabel aan de linksys? Omdat de pc in een andere kamer staat en ik daar geen kabel naartoe wil trekken.
Internet doet het overigens prima.
Nogmaals: indien ik de pc via een kabel aan de linksys koppel (ipv wireless), doet RD het prima. (Daarbij had ik mijn lan verbinding een vast ip gegeven van 192.168.1.110 en de linksys via DMZ naar dit ip doorgezet. Deze lan verbinding heb ik nu, omdat hij niet in gebruik is, uitgeschakeld).
Iemand een idee waarom het niet werkt? Moet ik mijn wirless instellingen veranderen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 22:24

ThunderNet

Flits!

Is het niet slimmer om al je apparatuur binnen 1 ip-range te doen?
Dus voor je PC ook een 10.0.0.x ip adres?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• burgwal
Zou ik ook kunnen proberen. Maar indien ik de pc via de kabel aansluit op de linksys werkt het wel. Ook dan is mijn ip in de range van 192.168.1.x

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

burgwal schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:05:
Zou ik ook kunnen proberen. Maar indien ik de pc via de kabel aansluit op de linksys werkt het wel. Ook dan is mijn ip in de range van 192.168.1.x
Welke laat je als DHCP/DNS server draaien? Je linksys of je speedtouch?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• burgwal
Pfoe, nu val ik door de mand. Ik denk de speedtouch. Die staat op DCHP. Bij de eigenschappen van de lan verbinding (toen ik die nog gebruikte) stond bij de DNS 10.0.0.138 (speedtouch). De gateway stond op 192.168.1.1 (linksys)

• burgwal
Hij doet het. Excuses. Af en toe verdwijnen de poorten die in de speedtouch geforward staan (ik zet ze erin via telnet). Hij lijkt ze te wissen als de computer bijvoorbeeld uitgezet wordt. Iemand een idee waarom deze verdwijnen?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dit komt waarsch. omdat je router als DHCP server fungeerde, en dus dynamnisch ip addressen uitdeelde :)

• burgwal
Maar die moet zo blijven staan right? Dus dat probleem is niet te verhelpen (gewoon de computer aan laten staan?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ThunderNet schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:29:
Dit komt waarsch. omdat je router als DHCP server fungeerde, en dus dynamnisch ip addressen uitdeelde :)
Nee, omdat die speedtouch waarschijnlijk uPnP nog aan heeft staan.

DHCP servers kunnen geen poortmappings aanmaken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• burgwal
Maar... Dat ze af en toe wegvallen is niet op te lossen dus?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uPnP op je Speedtouch router uitzetten.
Maar dan nog.. ik ken betrouwbaarder routers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• burgwal
Ik weet het wat betreft die betrouwbaarheid, maar zal het er toch mee moeten doen. Helaas heb ik een oude Speedtouch en kan dat in het menu niet uitzetten. Enig idee hoe dit uitgezet kan worden (wellicht net als de poorten doorzetten via telnet?)
Pagina: 1