Probleem is dat we twee omgevingen hebben met verschillende operating systems.
Deze gaan beiden anders om met character sets.
We hebben op de development machines win2003 staan, daar moet je expliciet aangeven dat het characterset utf-8 is, op de productie machine (win 2000) moet deze character set juist "" zijn, anders krijg je allemaal tropische tekens.
Ik heb bijvoorbeeld de volgende code in een asp page:
if session("currency")="€" then
response.write("eur")
else if session("currency")="$" then
reponse.Write("usd")
else response.Write(session("currency"))
end if
Wanneer ik deze code echter debug dan wordt het euro en dollar teken genegeerd
er komt dan dus te staan: if session("currency")="" then,
....
dus komt ie nooit in de if.
Wanneer het characterset nu goed staat dan wil het nog wel werken en wordt het juiste symbool afgebeeld, wanneer deze echter bv op de productie machine op UTF-8 staat wordt het euro teken niet goed getoond.
Wat ik dus eigenlijk wil is dat ik geen code moet gaan schrijven in de trend van:
if environment is production then
CharacterSet = ""
else
CharacterSet = "UTF-8".
Maar een generieke oplossing die zelf wel bepaald wat de character set moet zijn.
Deze gaan beiden anders om met character sets.
We hebben op de development machines win2003 staan, daar moet je expliciet aangeven dat het characterset utf-8 is, op de productie machine (win 2000) moet deze character set juist "" zijn, anders krijg je allemaal tropische tekens.
Ik heb bijvoorbeeld de volgende code in een asp page:
if session("currency")="€" then
response.write("eur")
else if session("currency")="$" then
reponse.Write("usd")
else response.Write(session("currency"))
end if
Wanneer ik deze code echter debug dan wordt het euro en dollar teken genegeerd
er komt dan dus te staan: if session("currency")="" then,
....
dus komt ie nooit in de if.
Wanneer het characterset nu goed staat dan wil het nog wel werken en wordt het juiste symbool afgebeeld, wanneer deze echter bv op de productie machine op UTF-8 staat wordt het euro teken niet goed getoond.
Wat ik dus eigenlijk wil is dat ik geen code moet gaan schrijven in de trend van:
if environment is production then
CharacterSet = ""
else
CharacterSet = "UTF-8".
Maar een generieke oplossing die zelf wel bepaald wat de character set moet zijn.