Toon posts:

Ricoh GR-21 digital

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand al ergens meer info over deze camera ?
Ik kan alleen nog maar dit vinden maar mijn japans is niet zo goed.
http://dc.watch.impress.c...view/2005/09/13/2281.html
mooie foto's volgens mij heeft ie geen foveon chip gekregen, dat is wel jammer.
T

Verwijderd

Topicstarter
ok

ik zie dat Phil nu ook een update heeft gedaan van zijn pagina.
;) mmm
gr,
T
http://www.dpreview.com/news/0509/05091301ricoh_gr.asp

Verwijderd

Topicstarter
jee

wat een saai forum hier, lijkt hier wel of iedereen alleen de marketingbrei van Canon en Sony vreet.

Nou, na 2 kapotte Ixusses voor mij nooit en ten nimmer canon meer, een zandkorrel en ik kon hem weer helemaal uit elkaar halen. Wat een pet dingen alleen die eerste was goed. ixus 100.

Dus zijn er nog liefhebbers van andere camera's hier ?

Stond op het punt een Sigma SD10 te kopen maar denk er nu ook aan zo'n ricoh te kopen.
of toch maar beiden.
Die foto's zijn echt zeer goed. Ik weet alleen niet of Ricoh net zoals Canon en Sony alle gezichten extra roze bij kleurt. Dat vind ik wel weer goed van Sigma die doet dat niet.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nouja, saai forum...de afzetmarkt van Ricoh is maar een fractie van die van Canon, Nikon of zelfs Minolta. Niet zo gek dat er dan weinig gebruikers gaan posten hier.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Wat ik niet snap is dat ze acht megapixels proberen te stoppen in een 1/1.8" sensor. Dat moet toch drastische gevolgen hebben voor de kwaliteit van de camera? Verder is het bericht op dpreview niet meer dan een press release. Echte informatie zoals ruiswaarden, snelheden, etc kan je er dus niet uithalen.

De (advies)prijs is ook erg hoog vind ik, maar kan je eigenlijk op basis van de specs weinig over zeggen: €593.

Overigens, hoeveel reacties had je precies verwacht op een post over een camera waar nauwelijks informatie van bekend is? Lijkt me logisch dat hier veel meer gepost wordt over de Nikon en Canon camera die zo'n beetje iedereen hier wel lijkt te hebben :X.

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 14-09-2005 16:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:35:

Stond op het punt een Sigma SD10 te kopen maar denk er nu ook aan zo'n ricoh te kopen.
of toch maar beiden.
Die foto's zijn echt zeer goed. Ik weet alleen niet of Ricoh net zoals Canon en Sony alle gezichten extra roze bij kleurt. Dat vind ik wel weer goed van Sigma die doet dat niet.
Ja hoor, er zijn zat niet canon/sony/nikon gebruikers op dit forum aanwezig. Hier een Olympus DSLR eigenaar. En ik ben ook wel geinteresseerd in deze cam voor naast mijn DSLR.
Ik ben namelijk op zoek naar een goede handzame backup cam voor als ik niet de ruimte heb op mijn DSLR mee te nemen. Ik had eigenlijk de Canon S80 op het oog maar deze camera zit in het zelfde segment. De canon heeft alleen een betere moviemode.

De lichtgevoeligelens (f/2.4) maakt dit echter een interessant alternatief. Maar eerst maar eens wachten op enkel sample foto's

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zie wel eens foto's uit een Caplio R...(dit is dan wel een GR) maar die foto's zijn echt dramatisch, terwijl Ricoh echt niet een klein onbekent merk is. Fotografen raden die weleens aan omdat hij een groothoek heeft. (en een hogere winst marge dan Canon)

Offtopic: Veel kleinere fotozaken kraken zowiezo vaak canon af omdat ze niet mee kunnen doen met de internet prijzen en dixons/mediamarkt is me al erg vaak opgevallen.

www.casarodriguillo.com

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:35:
jee

wat een saai forum hier, lijkt hier wel of iedereen alleen de marketingbrei van Canon en Sony vreet.

Nou, na 2 kapotte Ixusses voor mij nooit en ten nimmer canon meer, een zandkorrel en ik kon hem weer helemaal uit elkaar halen. Wat een pet dingen alleen die eerste was goed. ixus 100.

of toch maar beiden.
hoezo weirde post, een SD10 met dit ding vergelijken :X beetje crap post, alleen kijken naar sensor is niet echt verstandig

|>

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Ondanks dat er inderdaad niet veel informatie te vinden is over deze camera, is de topicstart wel héél summier, en (zoals je zelf ook al gemerkt hebt) niet voldoende om een discussie te beginnen. Vandaar een slotje op dit topic.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.