• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 10:17
Ik heb op vakantie een ''profesionele'' fotosesiie met mijn vriendin gedaan. Je moest dan verplicht 6 foto's kopen a 6 euro per stuk (op A4 formaat). Nu hebben we dus allemal verschilende gepakt. Maar we willen ze eigenlijk allebei alle 6 hebben.

Weten jullie een adress (liefst een bekende winkel ofzo) of een goede manier om foto's te kopieren (van goede kwaliteit)?
Dus niet zelf inscannen want dan zijn de kleuren niet hetzelfde en de resolutie is dan minder.

Alvast bedankt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Niet het antwoord wat je wil, maar mag dat wel?
Heeft de (professionele) fotograaf niet het recht bedongen dat jij er geen kopien van mag maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 13-09-2005 09:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 02:19
Heb zelf ook een foto samen met mijn vriendin laten maken; die heb ik vervolgens gewoon ingescant op een debiel hoge resolutie (de camera was overigens maar een 2MPixel) en vervolgens weer af laten drukken op 30x30 (kreeg 'm toch gratis :D) en moet zeggen dat de kleuren er zeker niet slechter op zijn geworden, en de foto is ook niet te vergelijken met pixelart. Gewoon een goede foto.

Ik zou 'm gewoon inscannen en af laten drukken.

Pvouput live

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 10:17
Tukk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:40:
Heeft de (professionele) fotograaf niet het recht bedongen dat jij er geen kopien van mag maken?
Nee dan had ik er wel iets van gehoord of gelezen. Het was op een touristische plaats. Foto's op het strand en bij palbomen enz.
Heb zelf ook een foto samen met mijn vriendin laten maken; die heb ik vervolgens gewoon ingescant op een debiel hoge resolutie (de camera was overigens maar een 2MPixel) en vervolgens weer af laten drukken op 30x30 (kreeg 'm toch gratis ) en moet zeggen dat de kleuren er zeker niet slechter op zijn geworden, en de foto is ook niet te vergelijken met pixelart. Gewoon een goede foto.

Ik zou 'm gewoon inscannen en af laten drukken.
De camera die die man had was volgens mij een Canon EOS 1D Mark (in ieder geval 1 van die serie).

Met wat voor een scanner heb je dat dan gedaan.

Als je het bij de hema laat kopeieren is de kwaliteit dan goed?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 08:11

Acid_Burn

uhuh

Foto van foto bij de fotograaf? Doen ze al jaren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 13:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Tukk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:40:
Nee zo werkt dat niet in de modellenwereld.
maar goed als ik dit verhaaltje lees is dit zeker geen professionele sessie ;) maar gewoon iemand met ervaring die geld wil bijverdienen.

Als je bij een bureau werkt en je gaat een fotosessie doen bij een fotograaf uitgezocht door het bureau dan zijn de foto's inderdaad nooit jouw eigendom, je kan wel kopien vaak kopen voor VEEL geld om zo je boek bij te houden. Daarnaast is het ook zo dat je aan gratis foto's kan komen, wanneer fotograven van de fotoacademie een kans krijgen. Dat is dus een leuke manier om aan relatief goede foto's te komen voor free :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 02:19
Jesp_J schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:00:
[...]
De camera die die man had was volgens mij een Canon EOS 1D Mark (in ieder geval 1 van die serie).

Met wat voor een scanner heb je dat dan gedaan.

Als je het bij de hema laat kopeieren is de kwaliteit dan goed?
Ik heb een simpel Canon N656U scannertje; heb 'm op 600dpi ingescant en vervolgens bij Pixum af laten drukken.

Heb wel aangevinkt bij Pixum dat ze er geen filter voor digitale foto's overheen moesten gooien.

Pvouput live

Pagina: 1