Toon posts:

A8N-SLI onboard sound : volume rechter front speaker = laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een A8N-SLI moederbord. Ik had hem vorig week geinstalleerd, samen met een amd 64 3000 processor. In eerste instantie werkte alles prima. Ik heb zo'n creative 5.1 setje erop aangesloten. Nou had ik van het weekend een nieuwe (northbridge) cooler gekocht, dus moest het moederbord er weer uit.

Nadat ik mijn pc weer in elkaar gezet had, bleek dat mijn geluid het opeens niet meer deed. Er zit onboard sound op het moederbord (realtek alc850) dus ik dacht ik kan daar toch niks mee gedaan hebben. Dus ik die tool draaien van asus om je speakers mee te testen. Nou blijkt dat van de 5 speakers, alleen de 2 frontspeakers niet werkten. Dus ik kast open, en alles nagelopen, ik had alleen de front panel niet aangesloten. Dus ik deze aansluiten en testen. Nu werken ze wel weer, maar de rechter front speaker geeft haast geen volume, terwijl de linker het prima doet. Als ik mijn oor erbij houd dan hoor ik heel zachtjes het geluid.

Speakers omgewisseld, helpt niet. Ander speaker setje geprobeerd en op 2channel stereo gezet, helpt ook niet. De front speaker output werkt nu dus niet meer naar behoren. Vorige week wel dus wie o wie kan mij zeggen waar dit aan ligt ? (heb overigens ook al de audio device verwijderd, opnieuw geinstalleerd, en zelfs een nieuwe driver geprobeerd)

PS, als ik het front panel stekkertje los trek, doen beide front speakers het weer niet. In de search zie ik enkele soortgelijke problemen maar geen oplossing.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
ik weet niet of dit je iets helpt en misschien zeg ik dit tevergeefs omdat je het al geprobeerd hebt, maar heb je bij het verwisselen van speakers etc. ook eens andere bekabeling geprobeerd(bekabeling van spreakers, maar ook andere 3,5 jack kabel die in je soundcard gaat).
ik heb nl. ook wel is gehad dat een speaker minder hard klonk. Verving de bekabeling en t was weer ok. Heb je trouwens ook de balance goed staan?
GoodLuck

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

Klippy

Still Game

Pak eens een koptelefoon, plug die in je frontingang en daarna haal je hem er weer uit, als het niet helpt dit ongeveer 3x herhalen :P

Klinkt raar, maar ik heb soms hetzelfde probleem als ik de front uitgang heb gebruikt voor m'n koptelefoon en dan werkt dit altijd.
Dus je kan het altijd proberen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
De balance staat goed. En bekabeling is het ook niet. Want als ik mijn set op mijn andere pc aansluit dan doet hij het prima. Is nou het audio gedeelte van mijn moederbord defect ofzo ?

Ik baal hier echt van. :'( Om hiervoor nou een geluidskaart te gaan kopen. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:58:
Pak eens een koptelefoon, plug die in je frontingang en daarna haal je hem er weer uit, als het niet helpt dit ongeveer 3x herhalen :P

Klinkt raar, maar ik heb soms hetzelfde probleem als ik de front uitgang heb gebruikt voor m'n koptelefoon en dan werkt dit altijd.
Dus je kan het altijd proberen :)
Koptelefoon ook geprobeerd, ook daar doet de rechterkant het niet goed. Maar ik heb nog niet geprobeerd om hem een paar keer erin en eruit te pluggen. (klinkt een beetje pron achtig)

Verwijderd

dan heb je

a) nog zoiets als garantie

of

b) binnenkort de creative X-Fi :*) geluidkaart erin gooien

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 13:25
Heb hetzelfde probleem om mijn deluxe bord, maar dan een zachter geluid door de linker speaker.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:11
Heb je dit ook tijdens het opstarten? Dus met die bootreporter, zo weet je zeker of het de hardware is of niet.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:44:
Heb je dit ook tijdens het opstarten? Dus met die bootreporter, zo weet je zeker of het de hardware is of niet.
Goeie, die bootreporter heb ik uit staan aangezien ik die nog nooit gehoord heb. Ik zal eens even kijken.

En tja, ik heb wel garantie, maar moet dan mijn systeem voor de 3e keer uit elkaar halen in 1 week. Dan weer het mobo terugsturen, en maar wachten op een vervangende. Tegen de tijd dat ik dan weer een werkend systeem heb is mijne alweer verouderd, en aangezien dit mijn enigste systeem is, hou ik dat nooit zo lang uit.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik moest het gewoon fixen. Ben er nu achter wat het is. Het front panel zorgt voor problemen. Zodra ik deze afkoppel dan doen mijn frontspeakers het helemaal niet. Dus ik herinnerde me dat ik standaard 2 jumpers had zitten op die plek. Ik deze natuurlijk weggegooid. Dus 2 jumpers gepakt van de HD en getest, alles werkt nu weer prima. Vage shit he ?
Pagina: 1