[Debian] PHP 4.4.0/gettext: toch geen multilanguage support

Pagina: 1
Acties:

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Afgelopen weekend heb ik m'n server opnieuw geinstalleerd.
Ik heb Debian Sarge geinstalleerd. Apache/PHP/MySQL en aanverwanten compileer ik altijd vanaf source, zo ook nu weer.

Ik heb PHP 4.4.0 gedownload en gecompileerd. Dat ging eigenlijk altijd goed en ook nu geen probleem. GD, freetype, zlib, libjpeg/png en gettext support.

Maar gisteren kwam ik erachter dat er (waarschijnlijk) iets mis is met gettext. Ik krijg Gallery met geen mogelijkheid op Nederlands. Dacht eerst dat het aan Gallery lag, maar ook Squirrelmail verschijnt in het Engels terwijl de pref op NL staat. Toen wist ik vrijwel zeker dat het aan PHP/gettext moest liggen.
Ik heb gettext met apt-get install gettext geinstalleerd, dit moet voldoende zijn, om het mee te compileren met PHP. Tijdens configure meldt hij ook keurig dat gettext gevonden is en nog een aantal zaken meer.
Volgens phpinfo zit er gettext support in PHP.
phpinfo: http://piethein.homeip.net/phpinfo.php

Ik heb ook al een aantal malen 'dpkg-reconfigure locales' gedraait, EN_en en NL_nl gekozen.
Wat kan er aan de hand zijn? Alvast bedankt. :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Nah, opgelost.

Ik las hier dat je UTF locales moet aanmaken. Zo gezegd, zo gedaan. PHP recompile, en het probleem is verholpen. Maar het blijft raar dat je UTF locales moet aanmaken... net zoals dat in die thread staat.