Toon posts:

nieuwe videokaart icm amd XP1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik wil graag weten of het zin heeft om een upgrade te doen van een Leadtek Geforce 4 TI4200 naar een Geforce 6600GT.Op zich natuurlijk wel , maar ik wil eigenlijk mijn mobo ( ausu a7V333) en 333Mhz ddr geheugen (512Mb) en AMD XP1800+ (1533Mhz)niet upgraden.
Dus alleen de videokaart.
2e optie voor videokaart zou zijn :Radeon X800XT-PE , maar mijn eigen voorkeur gaat uit naar Geforce.
Op dit moment kan ik al een aantal spellen niet meer spelen zoals battlefield 2 , omdat enkele functies die in het spel nodig zijn niet ondersteund worden door de geforce 4.
Klopt het dat de videokaart , een goeie zoals de 6600GT , een aantal berekeningen van de processor overneemt , zodat mijn XP1800+ toch nog zal voldoen bij deze spellen?
Ik hoop dat jullie mij (als leek) een aantal tips kunnen geven.
PS:Het moederbord kan max tot AGP 4x .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 08:09 ]

Verwijderd

Je zal met die 6600gt zowiezo prestatiewinst zien (die 6600gt is 2 generaties verder als je ti 4200), maar uiteindelijk is je cpu toch de bottleneck.
Maar spellen als bf2 zul je er zonder moeite op kunnen spelen.
(Als altenatief voor je 6600gt is een 6800le mischien wat, deze heeft leuke unlock/overclock mogelijkheden en is nog goedkoper ook).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 08:15 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

De videokaart zou BF2 wel soepel kunnen draaien (De 6600GT dan he :P ) (Alles op medium op 1024 768) Maar je processor en ram houden dat zeker op. :) Wil je zonder swappen van je hdd willen spelen dan is 1Gb ram of meer aantebevelen. Dan blijft de cpu nog over die het knap zwaar gaat krijgen. :)

Conclusie: Spellen gaan zeker beter lopen met een nieuwe videokaart, maar de grote jongens like BF2 zullen zeker niet speelbaar zijn met een redelijke kwaliteit. Ik zou als ik jou was ook redelijk snel je cpu/mobo/ram upgraden. :)

Geluidswolk

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Misschien kun je bf2 wel spelen, maar zonder moeite zou ik niet durven zeggen. Ik heb veel zwaardere systemen gezien waar dit spel niet eens soepel op draaide... Ik zou voor bf2 zowieso nog een keer 512mb erbij nemen, ook voor andere nieuwe spellen trouwens. Dan is de aanschaf het overwegen waard. Let wel op dat AGP op zn eind loopt en dat je bij een eventuele volgende upgrade je kaart niet meer zal kunnen gebruiken omdat dan waarschijnlijk alles op pci-express gebaseerd is.
Verder dan een 6600GT zou ik dus niet gaan en ik ben zelfs bang dat je lang niet alles uit die kaart haalt met die processor. Misschien een 9800pro? Die krijg je tegenwoordig al onder de 100 euro en is in verhouding een betere aanschaf denk ik.

Deliriant isti Romani.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afhankelijk van wat voor AXP1800+ je hebt haal je misschien meer winst uit het OCen van de CPU. Als je een Palomino hebt is de kans dat er veel te behalen valt niet enorm groot, maar als je een Tbred hebt , dan kun je vrijwel zeker significanten prestatiewinst halen.

* dion_b draait zijn 1800+ Tbred-B op 1920MHz, dus 166MHz FSB - CPU zou nog sneller kunnen, maar RAM is de beperkende factor :z

Ik ben niet zo fanatiek om aan benchmarks te doen, maar de reden dat ik OCde was dat ik met dezelfde Gf4Ti 4200 slechte speelbaarheid had in X2. De CPU OC maakte behoorlijk uit :)

Dan nog, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is niet mogelijk - een OC en zelfs een upgrade naar 6600 gaat niet van je AXP 1800+ opeens een AthlonFX-48 met 7800GTX maken. Maar aangezien de OC gratis is (en in het ergste geval dat iets misgaat het toch niet zoveel zou kosten om te vervangen) is dat een goede eerste stap :)

Oslik blyat! Oslik!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 13:13

weebl

YARR!

Ik denk dat je het een beste een videokaart kan zoeken die iets ouder is dan je CPU. Iets in de trant van een Ati Radeon 9800 pro of een GeForce FX5900 ofzo. Dan heb je toch flink wat prestatiewinst zonder dat het een te extreme overkill is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

weebl schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:39:
Ik denk dat je het een beste een videokaart kan zoeken die iets ouder is dan je CPU. Iets in de trant van een Ati Radeon 9800 pro of een GeForce FX5900 ofzo. Dan heb je toch flink wat prestatiewinst zonder dat het een te extreme overkill is.
Euhm, een videokaart die iets ouder is dan een AXP1800+ zal hooguit een GeForce2 of Radeon 8500 zijn 8)7

Belangrijkste lijkt me om de kosten/baten niet uit het oog te verliezen. Veel geld tegen een AXP1800+ gooien is verspilling :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
De strekking is duidelijk.
Toch mobo+geheugen+processor+videokaart vervangen.
Mijn 300 watt voeding zal dan ook wel vervangen moeten worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:00:
Toch mobo+geheugen+processor+videokaart vervangen.
Mijn 300 watt voeding zal dan ook wel vervangen moeten worden.
Is beiden correct. Mocht je niet direct geld hebben voor een nieuw, (bijna) compleet systeem, zou je kunnen uitzoeken welke processor je moederbord maximaal aankan en die dan tweedehands aanschaffen. Bij vraag en aanbod worden regelmatig tweedehands Athlon XP processoren aangeboden.
Pagina: 1