Office en photoshop vreemd probleem na terugzetten image.

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Search bracht geen oplossingen

Ik heb vandaag een eerder gemaakte image (gemaakt met Norton ghost 9) van mijn pc terug gezet. Deze image is een clean install van Windows XP met sp2 en enkele programma's (dus een startklaar image).

Normaal heb ik hier nooit problemen mee, maar nu doen Photoshop en Office 2003 een beetje vaag.

Als ik Photoshop nu opstart en ik wil een nieuw bestand maken dan loopt PS vast. Als ik een bestand wil laden loops PS ook vast. Ik heb geprobeerd een bestand te openen en toen had ie het over "missing fonts" terwijl er in dat bestand geen text aanwezig is :?.

Office doet ook wat raar. Ik kan wel office programma's openen. Als ik bijvoorbeeld Word open dan kan ik vrolijk gaan typen, geen probleem. Ik kan probleemloos nieuwe documenten aanmaken en probleemloos bestanden openen. Echter wanneer ik een ander font wil selecteren dan loopt Word (of welk office prog dan ook) vast. Ik krijg ook geen drop-down lijst met de verschillende fonts, hij loopt meteen vast als ik op het pijltje klik.

Ik heb office opnieuw geinstalleerd maar geen geluk helaas. In dreamweaver of Wordpad heb ik dit probleem niet. Hier kan ik probleemloos andere fonts aanklikken en gebruiken.

Het is wat raar want voordat ik het image terug ging zetten werkte het allemaal nog probleemloos.

Pc:

Windows XP Pro sp2
AMD Athlon XP2600+
768mb DDR 400mhz
Gigabyte GA-7VAXP
GeForce FX-5600
SB-LIVE 5.1
2x 80gb Maxtor (raid 0)

Signature

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me duidelijk dat er iets met de map waar de fonts in staan mis is dan wel de verwijzing in het register daar naar toe.

Je kunt met Powertoys ook Tweakui installeren en daarmee die map repareren.

ARME AOW’er

Verwijderd

Zijn je fonts wel geregistreerd?

Kun je met bv. Character Map (programma in System Tools) wel al je fonts zien?
Probeer anders eens je fonts uit \WINDOWS\Fonts te kopiëren naar een mapje, en ze dan echt als font te importeren.

• MrMartinH
Heeft niet geholpen helaas. Maar kwam er net achter dat Word ook vast loopt als ik hem gewoon afsluit.

Ik kon ovigens wel probleemsloos mijn fonts bekijken en selecteren in character map

Edit:

Word loopt ovigens alleen vast als ik afsluit vanuit een nieuw document. Als ik een document laatd en dan afsluit sluit ie gewoon af.

[ Voor 29% gewijzigd door MrMartinH op 13-09-2005 14:01 ]

Signature

• MrMartinH
Nou het werkt weer maar beetje vaag probleem. Ik heb een netwerkprinter (via linux server) en deze heb ik verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het weer gewoon.

Toch bedankt voor de reply's

Signature