Triple head op 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Zit met het idee om een triple-head opstelling te bouwen, maar zit nog te twijfelen over de PCI videokaart, die ik zal kopen.

Ik heb nu nl. al een 6800GT met dus Nvidia drivers op een 24" TFT en een 19" CRT.
Nu wil ik dus een extra 19" CRT erbij zetten.
Wat betreft PCI videokaarten is het kiezen tussen een Radeon 9200 (€ 45) of een FX5200 (€ 70).
Nu zal de FX5200 wel wat beter presteren op 3Dgebied, maar voor dit soort zaken zal dan toch de 6800GT gebruikt worden.

Alleen denk ik dat het misschien makkelijker is om de FX5200 te nemen, aangezien je dan niet met meerdere soorten drivers hoeft te klooien en het alleen op Nvidia drivers hoeft te houden.
Daarnaast, als het niet zo'n probleem is (Nvidia en Ati drivers naast elkaar) dan kan ik net zo goed de Radeon 9200 nemen.

Iemand hier meer ervaring mee? search bracht niet zoveel op.

Ook vraag ik me af of je met 2 videokaarten ook 2x overlay hebt, zodat je bv. op 2 schermen zou kunnen gamen oid.?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
die tweede videokaart zal sowieso niet echt gaan presteren op 3D gebied... of je moet het alleen op die videokaart spelen. Anders gaat die tweede kaart volgens mij in een soort directx slave mode werken, waarbij hij de informatie van de primaire kaart werkt.
3D op meerdere monitoren werkt echt het beste met maar 1 videokaart.

Ik weet niet hoe het zit met ati en nvidia drivers naast elkaar... het zal vast niet snel zijn. nvidia, s3 en 3dfx drivers naast elkaar kostte niet veel snelheid...

U vraagt, wij antwoorden.

• AlteKiet
  • Laatst online: 04-08 13:46
@ NewbioNeo
Ik heb een triple head setup. Voorheen had ik een combinatie van een 6800GT (AGP) en een FX5200 (PCI).
tip: *niet doen!*

Het werkt in windows alleen maar met één versie van de NVidia drivers (61.76). Als je oudere drivers neemt, wordt de 6800GT niet ondersteund en als je nieuwere drivers neemt, werken alleen de schermen / het scherm op één van de twee videokaarten. Als je alle schermen inschakelt, loopt de computer vast.
Neem dit maar van me aan, ik heb echt alles geprobeerd.

In linux (diverse smaken) werken de kaarten overigens prima samen, met name in triple head setup.

Inmiddels heb ik de FX5200 vervangen door een ATI Radeon 9250. Dat is trouwens ook een kaart met twee DVI uitgangen (Club3D) waardoor ik zelfs nog een vierde scherm ernaast zou kunnen zetten (maar dat doe ik niet).
Werkt perfect. ATI drivers, NVidia drivers werken zonder problemen samen.
btw: ultramon is perfect, voor het geval je dat nog niet wist ;)

Rein

<edit> Om op je overlay vraag te antwoorden: Je kunt niet twee games tegelijkertijd spelen omdat je muis in een game wordt 'gevangen'. Dat is hetzelfde als de fantasie van mensen dat ze op hun tweede monitor de messenger willen gebruiken terwijl ze in een game zitten. Gaat niet! In beide gevallen is ALT-TAB de enige uitkomst
</edit>

[ Voor 15% gewijzigd door AlteKiet op 15-09-2005 20:49 ]

• NewbieNeo
  • Laatst online: 11-01 20:38
Top!! Precies het antwoord wat ik zocht.
Alleen wel raar dan, je zou toch denken dat het minder problemen zou geven met 2 Nvidia kaarten op Nvidia-drivers ipv. een Nvidia- en een ATI-kaart met verschillende drivers.

Maar des te goedkoper ben ik uit nu.. :Y)
En was ook niet echt de bedoeling om op 2 schermen te gaan gamen, tis meer dat ik lekker kan tekenen op het grote scherm, voorbeeldplaatje ernaast op de ene 19" en aan de andere kant tv kijken.
Wat een luxeproblemen heb ik toch... })