[showcase] Fleur, quick and dirty

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Vanavond voor het eten nog even snel wat foto's gemaakt van Fleur :>

Voor de gelegenheid heeft ze eens iets totaal anders aangetrokken. Nadat ze zich had opgemaakt was het 5 minuten lopen naar de locatie. Aldaar bleek dat het opmaken zoveel tijd had ingenomen dat we nog maar een kwartier hadden om foto's te schieten (we moesten immers gaan dineren |:( ).

Ben geen kei in het fotograferen met een model, de batterijen van de flitser bleken leeg te zijn, we hadden te weinig tijd en ik heb ook niet uren in de nabewerking gestopt, maar toch ben ik erg benieuwd naar jullie mening :P

1
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7167.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7171.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7175.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7176.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7177.jpg

6 Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_71802.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_7198.jpg

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Eh tippelt ze ofzo? Foto 4 en 7 zien er zo uit als een enge plek.

[ Voor 130% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-09-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je niet had gezegd dat het een haastklus was, zou ik het nog steeds een goeie shoot gevonden hebben. Het model is mooi, dus 50% van het werk was al gedaan, maar het is dan natuurlijk aan jou om die overige 50% eruit te halen....

Ik vind 1 en 5 er met kop en schouders bovenuit steken. Ze hebben iets surrealistisch, en ik vind het mooi dat het model los van de camera staat en niet 'door heeft' dat ze op de foto gezet wordt. Mag je van mij vergroten en aan de muur hangen. ;)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Foto 5 vind ik heel mooi... klein minpuntje: jammer dat die schaduw er zo prominent in zit (op dat stukje stenen muur). Maar het is inderdaad postermateriaal! Mooi! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door OmeRoon op 13-09-2005 00:34 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Mijn eerste reactie is "Een beetje veel omgeving, een wat weinig Fleur" :P

Mijn tweede reactie is "Toch wel een mooie shoot" :)

Favoriet is nummer 5, mooie volle kleuren en ook een heel lekker standpunt, de omhoog lopende lijnen en het feit dat je de camera laag bij de grond hebt gehouden maakt het een erg leuke plaat.

Nummer 7 vind ik ook wel wat hebben qua uitdrukking, maar de kleuren zijn mij ietwat te vaal, en de locatie is... tsja... een beetje te goedkoop zal ik maar zeggen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:53
Nummer 6 is mijn absolute favoriet! De compositie vind ik erg mooi, zoals ze de kale vlakken achter haar doorbreekt. Daarbij komen de kleuren van haar shirtje mooi terug in het gebouw. Het is een erg mooi spel van lijnen en vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik had precies dezelfde eerste reactie als zoefff. Toen zag ik foto 2 en 5 en die vind ik geweldig! Op foto 2 kijkt ze echt zo van; "Wat nau?" foto 5 is gewoonweg postermateriaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

Foto's 1 en 5 zijn imo de beste.
Naar mijn idee kon de belichting af en toe beter :) maar je zei al dat je geen (werkende) flitser had :P

Hoewel ik zelf de belichting erg moeilijk vind bij een model :)

Foto 6 is ook erg geslaagd, de oranje kleur die je terug ziet in het gebouw :)

[ Voor 18% gewijzigd door ThunderNet op 13-09-2005 09:48 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goeie fotos! 6 is toch wel mijn favoriet, compositie is gewoon erg goed. Alleen vind ik wel dat 7 of er uit had moeten blijven of misschien via nabewerking wat meer in de kleurstelling van de andere had moeten zijn. Hij pas nu niet echt in de serie qua belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nummer 5 is wat mij betreft veruit de beste foto. Vooral qua compositie.
Enige minpuntje: Door de felle zon, is je metering systeem in de fout gegaan.. Resulteerd in een iets onderbelichte foto op de donkere plekken.
Voordeel: Je kan de kleur van haar ondergoed niet onderscheiden bij een dergelijk camera standpunt. wat het weer een spannende toon geeft. Verder both thumbs up.

De andere foto's zijn wmb een beetje te simpel.. Ze missen de uitstraling van nummer 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Foto 5 valt me in positieve zin het meeste op. Zou zo uit een foldertje oid kunnen komen.

/me requests 1280*1024 versie :)

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

herstel; request original ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:48

Klippy

Still Game

Zijn aardige foto's ja, maar ik heb betere foto's van jullie gezien ;)

5 valt wel op ja, maar ik vind hem niet de beste. Die schaduw links op haar hoofd en die halve schaduw op het gebouw 'irriteren' me nogal.

Ik vind zelf nr 2 wel geslaagd met die blik erbij.
Al komt dat misschien door de topictitel, want bij 2 past de opmerking "quick and dirty" wel erg, maar dan in andere context :+ Maar dat vind ik juist wel wat hebben :P

5 mag je van mij eens overdoen als je meer tijd hebt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

OmeRoon schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:32:
Foto 5 vind ik heel mooi... klein minpuntje: jammer dat die schaduw er zo prominent in zit (op dat stukje stenen muur).
Smaken verschillen :) Dat vind ik nou juist het mooie aan die foto.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 18-09 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Het zijn hele mooie foto's hoor van een leuke meid. Ben alleen niet kapot van de kledingkeuze van haar, ik had lievers een tikkie stijlvoller gehad. Maar puur mierenneukerij dit hoor. Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

Nummer 4, 5 en 7 alhier.

4. de schaduw doet 't 'm wat mij betreft het meeste. Het scheve ben ik niet helemaal zeker van, maar doet het i.c.m het hekwerk op de achtergrond wel lekker.

5; met name vanwege het perspectief. Het werkt gewoon lekker met die lange ramen en benen.
D'r houding is ongedwongen. De kleuren mogen er in deze ook zijn.

7: is gewoon een lekker rustige foto en d'r blik bevalt me.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Het zijn hele mooie foto's hoor van een leuke meid. Ben alleen niet kapot van de kledingkeuze van haar, ik had lievers een tikkie stijlvoller gehad. Maar puur mierenneukerij dit hoor. Goed gedaan!
Het soort kleding ben ik ook niet wild van maar ik vind het voor deze photoshoot wel erg mooi.

Verder echt heel mooi werk, zelf vind ik dan vooral foto's 2, 4 en 5 het mooist. Welke camera heb je gebruikt?

[ Voor 65% gewijzigd door hypz op 13-09-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Uit Gizz zijn sig: Canon EOS 300D + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Overtuigende platen weer Gizz!
Op een of andere manier krijg jij elke keer weer een bijzondere uitstraling in je foto's ongeacht wat voor type foto's het zijn.
Ik ben jaloers.

Favoriet bij mij is no. 5.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:48:
Mijn eerste reactie is "Een beetje veel omgeving, een wat weinig Fleur" :P
Grappig, dat was mijn eerste reactie ook.
Mijn tweede reactie is "Toch wel een mooie shoot" :)

Favoriet is nummer 5, mooie volle kleuren en ook een heel lekker standpunt, de omhoog lopende lijnen en het feit dat je de camera laag bij de grond hebt gehouden maakt het een erg leuke plaat.
Helemaal mee eens, 5 vind ik veruit de beste van de serie. Ik weet niet wat je hele sfeer bij deze shoot moest zijn, maar een beetje een prostitutiesfeertje hangt er wel op de een of andere manier (en dat komt niet alleen door de kleding van het model!). Niet dat dat slecht is hoor :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het model weet erg goed om te gaan met haar lichaam, haar lichaamspositie is erg sprekend...lijkt me inderdaad een genot om met zo iemand te werken (of misschien ben jij een erg goede 'regisseur als fotograaf?)

die houding is erg sterk in foto 1, de geknikte linkerpump, en de ietwat waggelende balans (op de ietwat oneven liggende klinkerbodem)
verder is er sowieso veel goede interactie met de omgeving en het avondlicht (schaduwen, de baksteen muren)..

Foto 5 is als compleet beeld idd het beste, veel diepte door de weerspiegelde lucht, het perspectief, de bakstenen en vooral die schaduw en spiegeling die in elkaar lijken over te gaan, haar houding is ook perfect, erg stoer.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik denk dat het door de (een tikkeltje) ordinaire kousen komt. Als dat gewoon mooie blote benen waren geweest had de meid al een heel andere indruk op me gemaakt. Maargoed dit is een testcase welke je snel gemaakt hebt dus het resultaat is nog steeds bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Januszjes schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:07:
Uit Gizz zijn sig: Canon EOS 300D + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L
Alleen had ik mijn eigen spullen niet bij me (shoot was spontaan ontstaan toen we ons verveelde :P), dus ik heb geschoten met de camera en objectieven van Fleur (het was ook haar flitser die leeg was, ik heb zelf nog geen externe :X )

De apparatuur: Canon EOS 10D + Sigma 18-50mm + Canon ef 100mm f/2.0 USM.

En voor degene die de kleding niet stijlvol genoeg vinden: dit was de opzet. We hadden niet echt een plan, dus toen heeft ze maar de meest sletterige kleding uit de kast getrokken, omdat we eens iets anders wilden.
Normaal loopt ze hier natuurlijk niet in :P (check bijvoorbeeld deze foto van vorig jaar).

Iedereen tot nu toe in ieder geval bedankt voor het commentaar :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix testcase > showcase :P

* Remy pokes Gizz: je weet zelf toch wel als je pics er goed genoeg uitzien voor een showcase ej ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Wow heeft die meid zomaar een canon 10d. Dat heb ik niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Mijn favo's zijn 4,5 en 7. Bij 4 vind ik het scheve icm die lange schaduw erg goed werken. Gewoonweg goede compositie. Bij 5 is het standpunt erg goed gekozen. Ook zijn de kleuren erg netjes, met name de combinatie blauw met oranje werkt erg goed :)
7 vind ik de pose van Fleur en haar blik erg goed werken.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Haar kleren vind ik wat ordi maar ze mag er wezen, en die foto's versterken dat alleenmaar. Soms heb ik wel het gevoel dat als je haar doordrukte dat ze er wat beter uit zou komen, nu valt ze soms wat in 't niet bij de omgeving.

[ Voor 11% gewijzigd door simon op 14-09-2005 22:21 ]

|>

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Simon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:15:
Soms heb ik wel het gevoel dat als je haar dooddrukte (op de foto, dus niet in ecchie :P) dat ze er wat beter uit zou komen, nu valt ze soms wat in 't niet bij de omgeving.
Hoop dat je doordrukken bedoelt. Anders snap ik het niet helemaal (of ik wil het niet snappen :P )

• simon
Gizz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:00:
[...]

Hoop dat je doordrukken bedoelt. Anders snap ik het niet helemaal (of ik wil het niet snappen :P )
pijnlijke typo, ik bedoel doordrukken

|>

• xces

xces

To got or not to got..

Gizz, ze is een mooie meid en zeer fotogeniek!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nr 5 voor mij, die benen lijken wel meeeeters lang! :)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
5 en 6, vind ik erg mooi qua compositie, gebouw op de achtergrond en 'object' goed één geheel

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 01:42
5 is echt de meesterlijkste _/-\o_

Lijkt een beetje op een film die ik ooit gezien heb: Irreversible, daar zat ook zon shot in volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Nr. 5 :) Gewoon mooi zo van onder geschoten.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Waarom is 5 niet klikbaar? :P Supershoot :)

Verwijderd

Ik vind ze eigenlijk allemaal mooi. Nummer 1 vind ik het mooist, omdat daar een mooi contrast zit tussen hetgeen de kleding uitdraagt en wat de houding uitdraagt. De kleding is stoer, ietwat vulgair, de houding (met dat zwikkende enkeltje) is daarentegen weer onschuldig meisjesachtig. Een beetje het 'schaap in wolfskleren' idee.

De kleding is zeker niet mijn smaak, zeker bij foto 2 zal praktisch iedereen een associatie trekken met een meid die tippelt.

Mindere foto's (nou ja, minder dan de betetere foto's ;)) vind ik nummer 3 (het model voegt niets toe, die foto was mooier geweest zonder model denk ik), en nummer 7 (te dichtbij of verkeerd licht ofzo, kan er niet precies mijn vinger opleggen).

Maar goed, in het algemeen erg mooie foto's!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:30 ]

Verwijderd

Ik zou de schaduw van de stenen poetsen bij foto 5. Verder is die heel mooi in lijn. Erg mooi.

Foto 1 is ook prima, zet je aan het denken omdat zij dat ook doet .Ik dacht eerst dat die mooier zou zijn als je haaks op de straatsteenlijn zou staan, maar ik zie aan foto 3 die ik minder vind dat het niet zo is.

Foto 4 geinig effect wat je aandacht trekt. Maar ik vind het storend net als dat fel rode bordje op de muur. Ik kijk er ook met een scheef hoofd naar, dat is niet de bedoeling lijkt me.

Foto 6 mooi door de kleuren maar dat is het dan ook.

Foto 7 heeft potentie maar mist drama.

Mooie shoot, zeker als je dat zomaar snel voor het eten doet. _/-\o_

Oh, ze hangt met haar hoofd op foto 2. Dat kan wel als je haar blik kan lezen, van deze afstand is de gehele look beter denk ik, met opgeheven hoofd dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:41 . Reden: typo en foto 2 vergeten. ]

Verwijderd

Foto 7 is denk ik nog heel veel mee te doen door nabewerking.. zwart/wit is daar denk ik sowieso een betere keuze.

Een hele ruwe slag naar wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66504/full.jpg

Wat ik gedaan heb.. in photoshop eerst kleuren weggooien en dan een nieuwe layer gevuld met zwart en die transparent gemaakt. Hierdoor wordt de hele afbeelding donkerder. Uit dat zwarte vlak heb ik haar contouren gesneden, en verwijderd. Hierdoor werd het contrast tussen haar en omgeving groter. Daarna heb ik een layer toegevoegd waarop ik deze uitsnede weer vul met zwart, maar dan meer transparant. Zo wordt ze wel iets donkerder, maar blijft lichter dan de omgeving. Als laatste een layer er overheen met een beige kleur, en die heel erg transparant gemaakt. Zo krijg je ietwat een sepia effect, zonder dat het gelijk sepia is.

Het is allemaal heel slordig gedaan, maar imo wordt de foto er wel beter door.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:46 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mooie tip van die met dat beige.

Is erg mooi geworden inderdaad.
Warmer dan zwart-wit maar toch geen sepia.

Sowieso was het origineel ook wel :9~

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:44:
Foto 7 is denk ik nog heel veel mee te doen door nabewerking.. zwart/wit is daar denk ik sowieso een betere keuze.

Een hele ruwe slag naar wat ik bedoel:

[afbeelding]

Wat ik gedaan heb.. in photoshop eerst kleuren weggooien en dan een nieuwe layer gevuld met zwart en die transparent gemaakt. Hierdoor wordt de hele afbeelding donkerder. Uit dat zwarte vlak heb ik haar contouren gesneden, en verwijderd. Hierdoor werd het contrast tussen haar en omgeving groter. Daarna heb ik een layer toegevoegd waarop ik deze uitsnede weer vul met zwart, maar dan meer transparant. Zo wordt ze wel iets donkerder, maar blijft lichter dan de omgeving. Als laatste een layer er overheen met een beige kleur, en die heel erg transparant gemaakt. Zo krijg je ietwat een sepia effect, zonder dat het gelijk sepia is.

Het is allemaal heel slordig gedaan, maar imo wordt de foto er wel beter door.
Ik denk dat die in Duotone nog sterker is, met wat andere kleuren en nog wat hardere kleuren van haar huid.

|>

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:44:
Ben het met je eens dat er nog veel meer uit te halen valt. Op de monitor van m'n vriendin heb ik hem best hard bewerkt, maar hier thuis ziet ie er nu redelijk flets uit.

Jouw bewerking vind ik niks eerlijk gezegd, veel te neutraal terwijl je op zo'n locatie met zo'n model juist hardheid verwacht.

Ik zou dan meer zoiets doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/dpz/fleur/anders/CRW_71982.jpg
(1 minuut werk uit de losse pols :P, curves layer, channel mixer layer, solid color fill-layer)

Anyway, ik heb de foto's nu al allemaal bewerkt, en aangezien het een showcase is ga ik er ook niks meer aan veranderen :)

Verwijderd

Geen boete gehad? :*) :D
http://www.nu.nl/news/593...na_sluiting_Keileweg.html

Maar mooie meid, uhh foto's :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1, 2 en 5 voor mij.

Ik vind ze alleen in hun geheel nogal donker (behalve 6 en 7), het was natuurlijk al begin van de avond aan de schaduwen te zien, maar ik heb het gevoel dat er wat verloren gaat.
Ook vind ik het in een serie als deze niet zo mooi als er zo overduidelijk veel contrast verschil in zit zoals tussen bijvoorbeeld 3 en 5. An sich zijn ze beide mooi, maar zo naast elkaar klopt het niet helemaal. Zo voel ik dat althans ;)

Zwart-wit of desaturaten doet in deze serie een beetje afbreuk aan het contrast tussen Fleur en de omgeving. Lekker zo laten dus.

Verder niets dan lof.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
5 vind ik de beste; al denk ik dat de foto's niet op het beste moment geschoten zijn.
Er zijn nogal wat 'harde' schaduwen op te vinden, en vooral die schaduw op haar gezicht stoort me.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
whoami schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:48:
5 vind ik de beste; al denk ik dat de foto's niet op het beste moment geschoten zijn.
Er zijn nogal wat 'harde' schaduwen op te vinden, en vooral die schaduw op haar gezicht stoort me.
De foto's zijn juist op het goede tijdstip geschoten. Lekker warme kleuren, lange schaduwen door het lage licht etc.
Alleen moet je dan tegenmaatregelen nemen om het gezicht mooi belicht te houden (door te flitsen) en dat bleek niet goed te kunnen toen we al met de shoot bezig waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik vind 6 het mooist. Je gaat tegen whoami in over het schieten van de foto's maar ik geef hem wel een beetje gelijk. De schaduw is dusdanig hard dat het gezicht niet belicht genoeg is. Foto 5 vind ik daardoor helemaal niet zo mooi

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:24:
Ik vind 6 het mooist. Je gaat tegen whoami in over het schieten van de foto's maar ik geef hem wel een beetje gelijk. De schaduw is dusdanig hard dat het gezicht niet belicht genoeg is.
Aan de andere kant geeft dat de foto's ook sfeer. Gewoon als iemand die een foto bekijkt zonder noemenswaardige voorkennis, vind ik de harde schaduwen best mooi.

Voor zover ik het begrijp, is Gizz het er mee eens dat de belichting an sich misschien beter had gekund, maar niet met de stelling dat dit zou komen door het gekozen tijdstip/licht. Hij had een flits willen gebruiken, maar dat ging "om technische redenen" niet door.
Pagina: 1