Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
[ Voor 130% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-09-2005 00:30 ]
Ik vind 1 en 5 er met kop en schouders bovenuit steken. Ze hebben iets surrealistisch, en ik vind het mooi dat het model los van de camera staat en niet 'door heeft' dat ze op de foto gezet wordt. Mag je van mij vergroten en aan de muur hangen.
Alors.
[ Voor 38% gewijzigd door OmeRoon op 13-09-2005 00:34 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Mijn tweede reactie is "Toch wel een mooie shoot"
Favoriet is nummer 5, mooie volle kleuren en ook een heel lekker standpunt, de omhoog lopende lijnen en het feit dat je de camera laag bij de grond hebt gehouden maakt het een erg leuke plaat.
Nummer 7 vind ik ook wel wat hebben qua uitdrukking, maar de kleuren zijn mij ietwat te vaal, en de locatie is... tsja... een beetje te goedkoop zal ik maar zeggen
Naar mijn idee kon de belichting af en toe beter
Hoewel ik zelf de belichting erg moeilijk vind bij een model
Foto 6 is ook erg geslaagd, de oranje kleur die je terug ziet in het gebouw
[ Voor 18% gewijzigd door ThunderNet op 13-09-2005 09:48 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Enige minpuntje: Door de felle zon, is je metering systeem in de fout gegaan.. Resulteerd in een iets onderbelichte foto op de donkere plekken.
Voordeel: Je kan de kleur van haar ondergoed niet onderscheiden bij een dergelijk camera standpunt. wat het weer een spannende toon geeft. Verder both thumbs up.
De andere foto's zijn wmb een beetje te simpel.. Ze missen de uitstraling van nummer 5.
/me requests 1280*1024 versie
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
5 valt wel op ja, maar ik vind hem niet de beste. Die schaduw links op haar hoofd en die halve schaduw op het gebouw 'irriteren' me nogal.
Ik vind zelf nr 2 wel geslaagd met die blik erbij.
Al komt dat misschien door de topictitel, want bij 2 past de opmerking "quick and dirty" wel erg, maar dan in andere context
5 mag je van mij eens overdoen als je meer tijd hebt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Smaken verschillenOmeRoon schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:32:
Foto 5 vind ik heel mooi... klein minpuntje: jammer dat die schaduw er zo prominent in zit (op dat stukje stenen muur).
4. de schaduw doet 't 'm wat mij betreft het meeste. Het scheve ben ik niet helemaal zeker van, maar doet het i.c.m het hekwerk op de achtergrond wel lekker.
5; met name vanwege het perspectief. Het werkt gewoon lekker met die lange ramen en benen.
D'r houding is ongedwongen. De kleuren mogen er in deze ook zijn.
7: is gewoon een lekker rustige foto en d'r blik bevalt me.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het soort kleding ben ik ook niet wild van maar ik vind het voor deze photoshoot wel erg mooi.Het zijn hele mooie foto's hoor van een leuke meid. Ben alleen niet kapot van de kledingkeuze van haar, ik had lievers een tikkie stijlvoller gehad. Maar puur mierenneukerij dit hoor. Goed gedaan!
Verder echt heel mooi werk, zelf vind ik dan vooral foto's 2, 4 en 5 het mooist. Welke camera heb je gebruikt?
[ Voor 65% gewijzigd door hypz op 13-09-2005 17:05 ]
Op een of andere manier krijg jij elke keer weer een bijzondere uitstraling in je foto's ongeacht wat voor type foto's het zijn.
Ik ben jaloers.
Favoriet bij mij is no. 5.
Who is John Galt?
Grappig, dat was mijn eerste reactie ook.Zoefff schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:48:
Mijn eerste reactie is "Een beetje veel omgeving, een wat weinig Fleur"
Helemaal mee eens, 5 vind ik veruit de beste van de serie. Ik weet niet wat je hele sfeer bij deze shoot moest zijn, maar een beetje een prostitutiesfeertje hangt er wel op de een of andere manier (en dat komt niet alleen door de kleding van het model!). Niet dat dat slecht is hoorMijn tweede reactie is "Toch wel een mooie shoot"
Favoriet is nummer 5, mooie volle kleuren en ook een heel lekker standpunt, de omhoog lopende lijnen en het feit dat je de camera laag bij de grond hebt gehouden maakt het een erg leuke plaat.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
die houding is erg sterk in foto 1, de geknikte linkerpump, en de ietwat waggelende balans (op de ietwat oneven liggende klinkerbodem)
verder is er sowieso veel goede interactie met de omgeving en het avondlicht (schaduwen, de baksteen muren)..
Foto 5 is als compleet beeld idd het beste, veel diepte door de weerspiegelde lucht, het perspectief, de bakstenen en vooral die schaduw en spiegeling die in elkaar lijken over te gaan, haar houding is ook perfect, erg stoer.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Alleen had ik mijn eigen spullen niet bij me (shoot was spontaan ontstaan toen we ons verveeldeJanuszjes schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:07:
Uit Gizz zijn sig: Canon EOS 300D + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L

De apparatuur: Canon EOS 10D + Sigma 18-50mm + Canon ef 100mm f/2.0 USM.
En voor degene die de kleding niet stijlvol genoeg vinden: dit was de opzet. We hadden niet echt een plan, dus toen heeft ze maar de meest sletterige kleding uit de kast getrokken, omdat we eens iets anders wilden.
Normaal loopt ze hier natuurlijk niet in
Iedereen tot nu toe in ieder geval bedankt voor het commentaar
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
7 vind ik de pose van Fleur en haar blik erg goed werken.
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
[ Voor 11% gewijzigd door simon op 14-09-2005 22:21 ]
|>
Hoop dat je doordrukken bedoelt. Anders snap ik het niet helemaal (of ik wil het niet snappenSimon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:15:
Soms heb ik wel het gevoel dat als je haar dooddrukte (op de foto, dus niet in ecchie) dat ze er wat beter uit zou komen, nu valt ze soms wat in 't niet bij de omgeving.
pijnlijke typo, ik bedoel doordrukkenGizz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:00:
[...]
Hoop dat je doordrukken bedoelt. Anders snap ik het niet helemaal (of ik wil het niet snappen)
|>
Lijkt een beetje op een film die ik ooit gezien heb: Irreversible, daar zat ook zon shot in volgens mij
Verwijderd
De kleding is zeker niet mijn smaak, zeker bij foto 2 zal praktisch iedereen een associatie trekken met een meid die tippelt.
Mindere foto's (nou ja, minder dan de betetere foto's
Maar goed, in het algemeen erg mooie foto's!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:30 ]
Verwijderd
Foto 1 is ook prima, zet je aan het denken omdat zij dat ook doet .Ik dacht eerst dat die mooier zou zijn als je haaks op de straatsteenlijn zou staan, maar ik zie aan foto 3 die ik minder vind dat het niet zo is.
Foto 4 geinig effect wat je aandacht trekt. Maar ik vind het storend net als dat fel rode bordje op de muur. Ik kijk er ook met een scheef hoofd naar, dat is niet de bedoeling lijkt me.
Foto 6 mooi door de kleuren maar dat is het dan ook.
Foto 7 heeft potentie maar mist drama.
Mooie shoot, zeker als je dat zomaar snel voor het eten doet.
Oh, ze hangt met haar hoofd op foto 2. Dat kan wel als je haar blik kan lezen, van deze afstand is de gehele look beter denk ik, met opgeheven hoofd dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:41 . Reden: typo en foto 2 vergeten. ]
Verwijderd
Een hele ruwe slag naar wat ik bedoel:

Wat ik gedaan heb.. in photoshop eerst kleuren weggooien en dan een nieuwe layer gevuld met zwart en die transparent gemaakt. Hierdoor wordt de hele afbeelding donkerder. Uit dat zwarte vlak heb ik haar contouren gesneden, en verwijderd. Hierdoor werd het contrast tussen haar en omgeving groter. Daarna heb ik een layer toegevoegd waarop ik deze uitsnede weer vul met zwart, maar dan meer transparant. Zo wordt ze wel iets donkerder, maar blijft lichter dan de omgeving. Als laatste een layer er overheen met een beige kleur, en die heel erg transparant gemaakt. Zo krijg je ietwat een sepia effect, zonder dat het gelijk sepia is.
Het is allemaal heel slordig gedaan, maar imo wordt de foto er wel beter door.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 01:46 ]
Is erg mooi geworden inderdaad.
Warmer dan zwart-wit maar toch geen sepia.
Sowieso was het origineel ook wel
Ik denk dat die in Duotone nog sterker is, met wat andere kleuren en nog wat hardere kleuren van haar huid.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:44:
Foto 7 is denk ik nog heel veel mee te doen door nabewerking.. zwart/wit is daar denk ik sowieso een betere keuze.
Een hele ruwe slag naar wat ik bedoel:
[afbeelding]
Wat ik gedaan heb.. in photoshop eerst kleuren weggooien en dan een nieuwe layer gevuld met zwart en die transparent gemaakt. Hierdoor wordt de hele afbeelding donkerder. Uit dat zwarte vlak heb ik haar contouren gesneden, en verwijderd. Hierdoor werd het contrast tussen haar en omgeving groter. Daarna heb ik een layer toegevoegd waarop ik deze uitsnede weer vul met zwart, maar dan meer transparant. Zo wordt ze wel iets donkerder, maar blijft lichter dan de omgeving. Als laatste een layer er overheen met een beige kleur, en die heel erg transparant gemaakt. Zo krijg je ietwat een sepia effect, zonder dat het gelijk sepia is.
Het is allemaal heel slordig gedaan, maar imo wordt de foto er wel beter door.
|>
Ben het met je eens dat er nog veel meer uit te halen valt. Op de monitor van m'n vriendin heb ik hem best hard bewerkt, maar hier thuis ziet ie er nu redelijk flets uit.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:44:
Foto 7 is denk ik nog heel veel mee te doen door nabewerking.. zwart/wit is daar denk ik sowieso een betere keuze.
Jouw bewerking vind ik niks eerlijk gezegd, veel te neutraal terwijl je op zo'n locatie met zo'n model juist hardheid verwacht.
Ik zou dan meer zoiets doen:

(1 minuut werk uit de losse pols
Anyway, ik heb de foto's nu al allemaal bewerkt, en aangezien het een showcase is ga ik er ook niks meer aan veranderen
Verwijderd
Ik vind ze alleen in hun geheel nogal donker (behalve 6 en 7), het was natuurlijk al begin van de avond aan de schaduwen te zien, maar ik heb het gevoel dat er wat verloren gaat.
Ook vind ik het in een serie als deze niet zo mooi als er zo overduidelijk veel contrast verschil in zit zoals tussen bijvoorbeeld 3 en 5. An sich zijn ze beide mooi, maar zo naast elkaar klopt het niet helemaal. Zo voel ik dat althans
Zwart-wit of desaturaten doet in deze serie een beetje afbreuk aan het contrast tussen Fleur en de omgeving. Lekker zo laten dus.
Verder niets dan lof.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:47 ]
Er zijn nogal wat 'harde' schaduwen op te vinden, en vooral die schaduw op haar gezicht stoort me.
https://fgheysels.github.io/
De foto's zijn juist op het goede tijdstip geschoten. Lekker warme kleuren, lange schaduwen door het lage licht etc.whoami schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:48:
5 vind ik de beste; al denk ik dat de foto's niet op het beste moment geschoten zijn.
Er zijn nogal wat 'harde' schaduwen op te vinden, en vooral die schaduw op haar gezicht stoort me.
Alleen moet je dan tegenmaatregelen nemen om het gezicht mooi belicht te houden (door te flitsen) en dat bleek niet goed te kunnen toen we al met de shoot bezig waren
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Aan de andere kant geeft dat de foto's ook sfeer. Gewoon als iemand die een foto bekijkt zonder noemenswaardige voorkennis, vind ik de harde schaduwen best mooi.DKasemier schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:24:
Ik vind 6 het mooist. Je gaat tegen whoami in over het schieten van de foto's maar ik geef hem wel een beetje gelijk. De schaduw is dusdanig hard dat het gezicht niet belicht genoeg is.
Voor zover ik het begrijp, is Gizz het er mee eens dat de belichting an sich misschien beter had gekund, maar niet met de stelling dat dit zou komen door het gekozen tijdstip/licht. Hij had een flits willen gebruiken, maar dat ging "om technische redenen" niet door.