Zoals ik al eens eerder had gepost heb ik een HP Omnibook 5500 ooit eens gekregen, en laatst onder mijn nachtkastje vandaan gepeuterd, en welja \o/ hij werkte. Zelfs nog beter dan ik verwacht had.
Specs:
HP Omnibook 5500
1 Gb HD, Toshiba formfactor
16 Mb ram (uitbreidbaar tot 64)
100 Mhz processor
Floppydrive, ook extern aan te sluiten
Geen USB
Geen CD-ROM
Infrarood werkt, maar niet ondersteunt atm.
2 PCMCIA sloten, niet herkend atm
1 PCMCIA nic, 10/100, met drivers (wordt niet herkend, zie slot)
Onboard geluid.
Windows 98, status: gaar en traag.
Harde schijf zit ongeveer voor 40% / 50% vol als ik het me kan herinneren.
De doelstelling:
Ik wil deze HP voor twee dingen gaan gebruiken: 1) IRC 2) MP3's afspelen.
Ik wil op deze flaptop wel Linux installeren, daar ik denk dat het efficiënt is, sneller dan Windows (gezien hetgeen er op kan: 95, 98, daar houdt het op)...en ook beter met netwerkverbindingen.
Mijn vriend draait zelf Gentoo op een snellere flaptop en zal mij dmv. boeken helpen met de installatie (mits hij achter de soort linux staat, tho
)
Wat hebben we geprobeerd:
- netwerkkaart ingestoken, werd niet herkend. PCMCIA sloten werden helemaal niet herkend.
- netwerkkaart wordt in laptop van mijn vriend prima herkend.
- had het gewerkt, de drivers van cd op floppy gezet en uitgelezen
- dan nog, zou de driverinstallatie naar de Windows 98 cd vragen en had ik nog steeds een probleem daar ik geen cdromdrive heb.
- harddisk eruit gehaald en getracht in laptop van vriend te zetten (tis een Thinkpad geloof ik). hd paste niet, connector was anders.
- idee om via mijn of vriends telefoon (t630 of k750i) software via infrarood er op te zetten. helaas werkt de infrarood onder windows 98 niet.
- we hebben geen infrarood verbinding
- geen netwerkverbindng want de netwerkkaart wordt niet herkend omdat het pcmcia slot niet herkend wordt
- geen usb of firewire (haha) aansluiting
- wel een diskettedrive
- een Ericsson t630 en k750i met infrarood
- ... en bluetooth maar de laptop heeft geen USB poort noch van zichzelf bluetooth (haha)
Het liefste zou ik er een bootfloppy in douwen en lekker formatteren, er staat niks van mij op dat ding. Maar dan zit ik met een lege harddisk en hooguit DOS erop.
Linux installeren vanaf 1000 diskettes lijkt me geen tof plan en ook netwerk zal onder DOS niet echt jofel van de grond komen.
Wie kan er een overbrengingsmiddel verzinnen waardoor ik een simpel lichtdraaiend linuxje met desktop erop kan zetten? Ik ben ten einde raad eigenlijk.
Specs:
HP Omnibook 5500
1 Gb HD, Toshiba formfactor
16 Mb ram (uitbreidbaar tot 64)
100 Mhz processor
Floppydrive, ook extern aan te sluiten
Geen USB
Geen CD-ROM
Infrarood werkt, maar niet ondersteunt atm.
2 PCMCIA sloten, niet herkend atm
1 PCMCIA nic, 10/100, met drivers (wordt niet herkend, zie slot)
Onboard geluid.
Windows 98, status: gaar en traag.
Harde schijf zit ongeveer voor 40% / 50% vol als ik het me kan herinneren.
De doelstelling:
Ik wil deze HP voor twee dingen gaan gebruiken: 1) IRC 2) MP3's afspelen.
Ik wil op deze flaptop wel Linux installeren, daar ik denk dat het efficiënt is, sneller dan Windows (gezien hetgeen er op kan: 95, 98, daar houdt het op)...en ook beter met netwerkverbindingen.
Mijn vriend draait zelf Gentoo op een snellere flaptop en zal mij dmv. boeken helpen met de installatie (mits hij achter de soort linux staat, tho
Wat hebben we geprobeerd:
- netwerkkaart ingestoken, werd niet herkend. PCMCIA sloten werden helemaal niet herkend.
- netwerkkaart wordt in laptop van mijn vriend prima herkend.
- had het gewerkt, de drivers van cd op floppy gezet en uitgelezen
- dan nog, zou de driverinstallatie naar de Windows 98 cd vragen en had ik nog steeds een probleem daar ik geen cdromdrive heb.
- harddisk eruit gehaald en getracht in laptop van vriend te zetten (tis een Thinkpad geloof ik). hd paste niet, connector was anders.
- idee om via mijn of vriends telefoon (t630 of k750i) software via infrarood er op te zetten. helaas werkt de infrarood onder windows 98 niet.
- we hebben geen infrarood verbinding
- geen netwerkverbindng want de netwerkkaart wordt niet herkend omdat het pcmcia slot niet herkend wordt
- geen usb of firewire (haha) aansluiting
- wel een diskettedrive
- een Ericsson t630 en k750i met infrarood
- ... en bluetooth maar de laptop heeft geen USB poort noch van zichzelf bluetooth (haha)
Het liefste zou ik er een bootfloppy in douwen en lekker formatteren, er staat niks van mij op dat ding. Maar dan zit ik met een lege harddisk en hooguit DOS erop.
Linux installeren vanaf 1000 diskettes lijkt me geen tof plan en ook netwerk zal onder DOS niet echt jofel van de grond komen.
Wie kan er een overbrengingsmiddel verzinnen waardoor ik een simpel lichtdraaiend linuxje met desktop erop kan zetten? Ik ben ten einde raad eigenlijk.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs