Ultra VNC, Radmin, MS Remote desktop, probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 16:25
Ik zit al een tijd met het probleem dat geen enkel remote desktop programma hier werkt.

Heb ge googled en gedaan maar niets gevonden dus hopelijk vind ik hier de oplossing.

Het probleem is dat zodra ik buiten het netwerk probeer in te loggen via welk programma dan ook hij zegt dat hij niet kan verbinden naar deze pc, het vreemde is dat ik binnen het netwerk geen enkel probleem heb met welk programma dan ook, ook kan ik via deze pc naar andere mensen verbinden.

Details:

Linksys router: Poorten stonden goed open 5500,5800,5900 (dmz stond zelfs aan) werkte niet.
Router er tussen uit en direct via het modem werkt nog niet.

Elke firewall (ook die van XP) virus scanner, spyware u name it er afgehaald werkt het nog niet?

Chello Classic (thomson modem)
XP pro SP2 (alle update’s)

Hopelijk staat dit in het goede forum mocht ik nog details vergeten zijn zeg het dan alstublieft.

Bij voorbaad dank.

R.G. Scheeringa

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zit in datThomson modem, een collega meldde me laatst dat zijn broer hetzelfde probleem heeft. Nog niet naar kunnen kijken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Admin General Chat
Radmin:
The router will then forward the connection to your computer in the internal network.
Your PCs have real IP addresses but the firewall has its port 4899 closed. In this case you have to open 4899 or use another open port.
Heb je toevallig 4899 al geprobeerd :?

Wauw, een sig!

• Scheeringa
Zit in datThomson modem, een collega meldde me laatst dat zijn broer hetzelfde probleem heeft. Nog niet naar kunnen kijken.
Als dit serieus zo is, lang leve UPC |:(
Outerspace schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:24:
Radmin:

[...]

Heb je toevallig 4899 al geprobeerd :?
Waar moet ik dit openen als er geen firewall/router meer opstaat/tussen zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Scheeringa op 12-09-2005 23:29 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scheeringa schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:27:
Waar moet ik dit openen als er geen firewall/router meer opstaat/tussen zit?
Je eigen XP firewall bijvoorbeeld?
Of wilde je soms zeggen dat je de boel open en bloot aan een publiek netwerk hebt gehangen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Hoe probeer je dan verbinding te maken. Als je gebruik maakt van een VNC achtige zou je dat als volgt moeten doen: xx.xx.xx.xx:5900 waar xx.xx.xx.xx staat voor je plublieke ip adres. Als je dat niet wilt onthouden kan je ook bij no-ip.org oid een gratis hostname gebruiken. (Is makkelijker te onthouden dan je plublieke ip adres.)

Achter je plublieke ip-adres kom je het makkelijkst door even hier te kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Schapie op 12-09-2005 23:56 ]

No signature found

• Scheeringa
BackSlash32 schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:49:
[...]
Je eigen XP firewall bijvoorbeeld?
Of wilde je soms zeggen dat je de boel open en bloot aan een publiek netwerk hebt gehangen?
Zoals ik al zei, MS Firewall stond ook uit :)
Dus om te testen stond idd alles open en bloot.
Hoe probeer je dan verbinding te maken. Als je gebruik maakt van een VNC achtige zou je dat als volgt moeten doen: xx.xx.xx.xx:5900 waar xx.xx.xx.xx staat voor je plublieke ip adres. Als je dat niet wilt onthouden kan je ook bij no-ip.org oid een gratis hostname gebruiken. (Is makkelijker te onthouden dan je plublieke ip adres.)
Zo'n hostname had ik ook al ja.
Ik kan het nog wel proberen om de poort er achter te zetten + IP maar denk dat het weinig uit moet maken als het ook niet werkt met zo'n hostname?

[ Voor 3% gewijzigd door Scheeringa op 13-09-2005 00:12 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik zou je ip-adres etc niet zo rond laten slingeren gewoon voor het geval dat ;)

Maar het ziet er idd naar uit dat het iets met het modem is aangezien het adres wel geresolved wordt.
Maar intern in je eigen netwerk verbinding maken via je externe adres zal waarnschijnlijk niet lukken want ik denk niet (weet het echter niet zeker) dat dat modem loopback ondersteund naar je eigen ip.

Welk modem is het precies en om welke firmware gaat het. (Ik heb met de oudere firmware van de speedtouch 510 ook diverse problemen gehad met NAT etc. wat zich kan resulteren in dit soort problemen.)

[ Voor 21% gewijzigd door Schapie op 13-09-2005 00:11 ]

No signature found

• Scheeringa
Schapie schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:09:
Ik zou je ip-adres etc niet zo rond laten slingeren gewoon voor het geval dat ;)

Maar het ziet er idd naar uit dat het iets met het modem is aangezien het adres wel geresolved wordt.
Maar intern in je eigen netwerk verbinding maken via je externe adres zal waarnschijnlijk niet lukken want ik denk niet (weet het echter niet zeker) dat dat modem loopback ondersteund naar je eigen ip.

Welk modem is het precies en om welke firmware gaat het. (Ik heb met de oudere firmware van de speedtouch 510 ook diverse problemen gehad met NAT etc. wat zich kan resulteren in dit soort problemen.)
Thomson TCM390, geen idee welke firmware nooit iets aan veranderd kan ik dat zo opzoeken?
Over die loopback zeg je wat, geloof dat een collega van me zoiets wel getest heeft, en dat werkte toen geloof ik wel! Moet ik morgen even na vragen hoe dat precies zat.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een modem problemen heeft met "Remote desktop achtige verbindingen". Als dat zo zou zijn dan had dat toch wel aan de grote klok gehangen? Weet je zeker dat er geen andere firewalls oid aanstaan??

Wees consequent, maar niet altijd

• Scheeringa
Ook schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 06:36:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een modem problemen heeft met "Remote desktop achtige verbindingen". Als dat zo zou zijn dan had dat toch wel aan de grote klok gehangen? Weet je zeker dat er geen andere firewalls oid aanstaan??
Nope niet's helemaal niets, enige oplossing zou zijn om deze hele computer weer opnieuw te installeren maar dat is pas mijn laatste optie.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 16:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

telnet <insertip> 3389/5900/<insert poortje van admin prog> op de dosprompt of unix shell of whatever igg van buitenaf word deze gerefused ? of timed deze uit ?

refused is er ergens een firewall.
time out krijgt geen reactie van de server aplicatie.

[ Voor 44% gewijzigd door ShadowBumble op 13-09-2005 17:46 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36
ShadowBumble schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:45:
telnet <insertip> 3389/5900/<insert poortje van admin prog> op de dosprompt of unix shell of whatever igg van buitenaf word deze gerefused ? of timed deze uit ?

refused is er ergens een firewall.
time out krijgt geen reactie van de server aplicatie.
Ligt aan je firewall. Die van mij geven geen refused maar timeouts!

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• ShadowBumble
  • Laatst online: 16:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Pino schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:49:
[...]

Ligt aan je firewall. Die van mij geven geen refused maar timeouts!
Dan reageerd dus je server aplicatie niet of komt de vraag ervoor niet uit bij de server aplicatie, maar word ook niet tegen gehouden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36
ShadowBumble schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:51:
[...]

Dan reageerd dus je server aplicatie niet of komt de vraag ervoor niet uit bij de server aplicatie, maar word ook niet tegen gehouden.
Jawel, het request wordt naar /dev/null gedonderd en er wordt geen reactie gegeven.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...waarbij je gelijk een goed argument ziet om in plaats van DROP in je firewall DENY te gebruiken :z

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Scheeringa
Heb dat met dat telnet gedaan, komt geen reactie...

Het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken |:(
Pagina: 1