HD-gebruik voor Mediacenter 2005?

Pagina: 1
Acties:

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een P4b-LA (Ja die bestaat, Custom voor HP, omgebouwde P4b-MX) mobo met een 2.0 ghz processor. mem is 768mb pc133

Daarnaast heb ik twee HD`s
Een oudere IBM --> transferrate +/- 50MB/s
en een Maxtor -->transferrate +/- 58MB/s

Nou wil opnemen alleen goed lukken en alleen tv kijken ook, maar opnemen en kijken tegelijk (Hauppauge 500MCE OEM met twee Hardware encoders) wil niet zo lekker draaien. Resulteert in stotteren van livetv en navigeren door bijvoorbeeld de Gids loopt als STROOP(druk, 1 min, druk 1min, etc...) en resulteert in een ALT-F4 en een herstart van Mediacenter.
Decoding gebeurt met de Nvidia Decoder. Deze heeft het laagste cpu-gebruik. Deze heeft bij mij voor alleen tvkijken een CPU-gebruik van +-/ 70%.
Tijdens decoderen schijnt er nogal wat gefragmenteerd te worden? Dit gebeurt dus nu op m`n langzamere IBM?

Windows zelf staat op De IBM en tvopnames gaan op de Maxtor. Deze dus puur alleen voor opslag.

Nou is mijn vraag: Is dit slim HD-gebruik, gelet op snelheid van de schijven, of moet ik Mediacenter installeren op de Maxtor en TV-opnames opslaan op de IBM?

Klopt het ook dat als ik m`n HD`s verschillende IDE-connectors aansluit ik snellere lees en schrijf snelheden krijg? Kan m`n DVD-ROM dan een slave zijn op één van die IDE-kabels waar een HD op zit?

Please help deze Noob, door niet gelijk dit topic te sluiten.
THX!

[ Voor 9% gewijzigd door fuzzyduck op 12-09-2005 23:32 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:46
1 Zet het os op de schijf met de laagste acces time.

2 Zet beide schijven op een apart ide-kanaal.

3 DVD-rom gecombineerd als slave met één van de twee hd's

Dan zou mce als een trein moeten lopen of heb je een beetje weinig ram?

[ Voor 24% gewijzigd door leonbong op 13-09-2005 01:18 . Reden: Lezen ]

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
super! Dankjewel voor de info. Ga ik gelijk proberen vanmiddag!