ik heb mn laptop aangesloten op mn lan en zodoende ook internet. Ook heeft mn laptop een wlan kaartje onboard. Kan ik die wlan kaart nou eigenlijk zo instellen dat het funcioneerd als een accesspoint?
Yep, kan..
als je slechts 1 andere client wilt bedienen dan kun je m op ad-hoc mode laten draaien. (draadloze crosskabel dus eigenlijk)
Als je meerdere clients wilt bedienen wordt t iets anders. Sommige wifi clients bieden t aan om dit vanuit hun tooltje te doen. (Oa de Zydas-based usb dingetjes, bv Sweex, Eminent, Canyon.)
Maar een echt ideale situatie is het niet.... t behoort te werken maar ik betwijfel of t stabiel is als je t wat zwaarder gebruikt.
als je slechts 1 andere client wilt bedienen dan kun je m op ad-hoc mode laten draaien. (draadloze crosskabel dus eigenlijk)
Als je meerdere clients wilt bedienen wordt t iets anders. Sommige wifi clients bieden t aan om dit vanuit hun tooltje te doen. (Oa de Zydas-based usb dingetjes, bv Sweex, Eminent, Canyon.)
Maar een echt ideale situatie is het niet.... t behoort te werken maar ik betwijfel of t stabiel is als je t wat zwaarder gebruikt.
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 12-09-2005 23:15 ]
mja wil het eigenlijk gaan gebruiken om met mn psp naar het inet te kunnen connecten omdat ik geen zin heb om nog een extra router aan te moeten schaffen... heb namelijk al een router staan voor mn lan..... misschien iemand een how to of tut ergens zou wel relakst zijn
Verwijderd
accesspoint halen werkt het fijnste. Eventueel een Asus Wl-107G, die kan bijvoorbeeld accesspoint spelen. Maar hierover zijn al behoorlijk wat topics geweest, er is vast hier in de NT wel wat te vinden
en een accesspoint kan ik gewoon in mn router prikken of hoe moet ik me dat voorstellen..... want wil er niet al te veel geld aan uitgeven en heb dus al een routertje staan atmVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:53:
accesspoint halen werkt het fijnste. Eventueel een Asus Wl-107G, die kan bijvoorbeeld accesspoint spelen. Maar hierover zijn al behoorlijk wat topics geweest, er is vast hier in de NT wel wat te vinden
Verwijderd
ja dat kan, accesspoint in bridge stand zetten
Lees jezelf een beetje in de materie in, dan kom je een heel eind
Verwijderd
Een pure Access Point is van nature al bridging, niets meer dan een hub dat van een gedraad signaal draadloos maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:39:
ja dat kan, accesspoint in bridge stand zettenLees jezelf een beetje in de materie in, dan kom je een heel eind
Ikzelf heb hele fijne ervaring met de WAP54G van Linksys, maar omdat je die AP alleen gaat gebruiken om met je PSP te communiceren zou je ook een goedkopere kunnen nemen die nog WEP codering (of geen) gebruikt... dan trek je gewoon de stekker eruit als je geen WLAN meer nodig hebt.
roger... ga ik doen, mag opslot van me, thx
Neem gewoon een AP + Router.
Meerprijs van een ap + router tov een ap zonder router is een paar eur, je router los verkopen levert meer op
Meerprijs van een ap + router tov een ap zonder router is een paar eur, je router los verkopen levert meer op
mja dat is het em juist, wil graag die router houden want zitten meer mensen op aangesloten, zoek gewoon een zo goedkoop mogenlijke oplossing om met mn psptje online te komen...DJSmiley schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:50:
Neem gewoon een AP + Router.
Verwijderd
Mja, stap-voor-stap handleidinkjes zoek je zelf maar op. Een beetje inzet vewachten we hier toch wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()