Server stabiliteit meten

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 16:19
Heej,

Ik zoek een programma om de stabiliteit van m'n server mee te meten maar ik kan nergens zoiets vinden. Weet iemand er hier meer vanaf?

Thx,

Luuk

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

Op wat voor manier wou je stabiliteit meten?
In een stresstest? Qua uptime?

Wat voor server heb je?

Met deze info kunnen we namelijk niks :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Alm4riC
Uh, dataverkeer heb ik al iets voor....maar meer iets voor geheugen, processor enzo...heb gewoon 'n P4 server (doet er ff niet toe :) )....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap 't ook niet zo. Misschien Prime voor processor, memtest voor geheugen. Uptime/uitval percentage kun je zelf wel berekenen na een lange periode.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en gevonden? Waarom voldeed dit niet aan je eisen?

Signature

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
prime95. Kan je je cpu, geheugen, cache heel goed mee testen. Als er iets niet in orde is komt het heel vaak hierbij wel boven water. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ligt aan de vorm van je server >:)

http://www.zeiltheorie.nl/stabiliteit.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Alm4riC
pasta schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:56:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en gevonden? Waarom voldeed dit niet aan je eisen?
Ik wil geen benchmark maar een programma wat bv het geheugenverbruik meet en dit opslaat....dit moet dus bv. dagen gemeten kunnen worden en niet zoals bij 'n benchmark tijdelijk...kheb alleen nog maar benchmarks gevonden...jah en taakbeheer haha

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

Luukieeee schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:00:
[...]

Ik wil geen benchmark maar een programma wat bv het geheugenverbruik meet en dit opslaat....dit moet dus bv. dagen gemeten kunnen worden en niet zoals bij 'n benchmark tijdelijk...kheb alleen nog maar benchmarks gevonden...jah en taakbeheer haha
Dat zit standaard in Windows (al kan ik nergens uit opmaken dat het hier om een windows server gaat).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Luukieeee schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:00:
[...]

Dit is geen benchmark/stabiliteit software, maar monitor software.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als je Windows server gebruikt... staat bij je Administrative Tools -> Performance... voldoet dit niet gewoon? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Sterker nog, dat zit zelfs in Windows XP. ;)

Signature

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

pasta schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:03:
Sterker nog, dat zit zelfs in Windows XP. ;)
Klopt ;) maar aangezien het een server is, ga ik er vanuit dat het om Windows server gaat, of Linux/ Unix

• Alm4riC
damn das perfect, sorry haha (A) weet ik dat ook weer:) thx
Pagina: 1