Toon posts:

[Photoshop] Type tool positionering & grootte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

2 vraagjes ivm Photoshop's type tool

- Is t mogelijk om de positie van een tekstvak te bepalen met x en y coördinaten via toetsenbord. ( Zodat je hem ook in action altijd op dezelfde plaats relatief in de afbeelding kan krijgen. Bijvoorbeeld in de rechter onderhoek 100 * 100 pixels verwijderd v/d rechter onderhoek )

- Ik kan mijn tekst momenteel niet groter dan 18 px zetten ( ik krijg melding dat de ingegeven waarde tss 1 en 18 px's moet zijn ).
Welke instelling heb ik (onbewust wsl veranderd ) of wat doe ik mis.

Alvast bedankt

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vraag 2 heeft denk ik te maken met de resolutie van je afbeelding. Die zal wel een dubieuze waarde hebben.

Vraag 1 zou ik niet weten, maar wat wil je? Standaard tekst in al je afbeeldingen oid?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vraag 2 kan ook wel betrekking hebben op je gebruikte lettertype. Is dat een standaard van je OS, of een eigen gedownload lettertype?

Als je graag tekst altijd op een bepaalde positie wilt zetten kun je dat in een Action zetten. In de help van PS staat genoeg over Actions denk ik zo :) en Batches, niet vergeten, maar dat kan later nog.

Wil je die locatie graag vanuit de onderhoek, en je plaatjes zijn niet altijd even groot, dan is daar een handigheidje voor: je maakt een action die je plaatje 180 graden kantelt, als volgende stap positioneer je de tekst, je merge't de zooi en je draait het zwikkie weer om. Einde Action.

Die voer je uit op je foto, gooi hem in een Batch en laat hem los op een map; you name it.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs