Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

Geen matches
pwhooftman schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:20:
[...]

Zucht...., maar even een fotootje gemaakt van mijn 8310 om dit te ontzenuwen:
[afbeelding]

Wat niet werkt is met de cursorknop bestemmingen uit een lijst op het scherm selecteren, omdat deze versie er van uitgaat dat je een touchscreen hebt. Verder werkt alles.
En dan vind jij dat het 'werkt'? :) Als ik het zo lees hou ik het voorlopig bij TT5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Geen matches
Danny the dog schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:54:
Ben ook in t bezit van n I-mate SP5.

- De joystick verliest zijn "gevoeligheid" nu een beetje in bepaalde richtingen. Je moet hem echt hard duwen. Ik heb het toestel pas 3 maandn ofzo....

- MP3 afspelen lukt niet meer per album opeens?? En als ik een losse MP3 afspeel is in Media Player het geluid erg zacht, terwijl dit voorheen zelfs vrij hard te noemen was. Tijdens bellen werkt de speaker wel naar behoren, ook handsfree.
Heb een 8310

Pak een oude tandenborstel, maak die beetje vochtig en ga stickje schoonmaken aan de randjes. Bij mij hielp dit. Ook heb ik een wattenstaafje gebruikt.

Gebruik geen windowsmedia player :P. Ik gebruik Betaplayer/TCPMP/CorePlayer en dat werkt fijn. kan alleen niet per album afspelen. Misschien dat PocketPlayer wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
Geen matches
Anoniem: 75597 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:07:
[...]

En dan vind jij dat het 'werkt'? :) Als ik het zo lees hou ik het voorlopig bij TT5...
Ik hou het ook nog bij TT5, ik hoop dat TomTom nog een versie uitbrengt die zich ook alleen met de toetsen laat besturen. Jammer van TT6, want TT6 is een stuk sneller dan TT5.

Ik moest posten want ik lees zo vaak dat iets èècht niet kan omdat men het zelf niet aan de praat krijgt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 18:21
Geen matches
PietProem schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:43:
Kan iemand me helpen?

Krijg TomTom6 niet aan de praat op mijn SP5, ik heb de AKU firmware upgrade gedraaid "i-mate_SP5_WWE_2.5.331.2.exe" nu probeer ik TomTom6 te draaien en ik krijg de melding "Your device is not compatible with this version of TomTom Navigator"

Ik heb wel alle unlocks gedraaid "HTCUnlock-CVS.exe" en "SDA_ApplicationUnlock.exe" en kan hierdoor ook wm5torage draaien (dit wou niet toen hij nog gelocked was).

Heeft iemand nog sugesties?
kreeg ik ook. heeft toch met de unlock te maken. er zijn verschillende registry settings die je kunt aanpassen. kijk eens op:

http://www.spv-developers...owthread.php?threadid=620

nu werkt tt6 naar wens. (voor zover mogelijk dan :| )

[ Voor 3% gewijzigd door djmartijn op 02-11-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
Danny the dog schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:54:
Ben ook in t bezit van n I-mate SP5.

Een paar dingen houden me echter bezig:

- Het opstarten van TomTom (versie 5) neemt echt een minuut in beslag... Bij een Nokia N70 van een vriend is dit echt binnen 3 seconden ofzo... Symbian is dus naar mijn mening echt wel veel rapper.... (Qua apps laden en qua stabiliteit)
TT5 scant bij het opstarten alle voices, vandaar dat het zo lang duurt bij jou. kijk eens op je device in de directory voices en op de sd kaart in de directory voices en haal er wat weg. (voor nl heb je alleen 14 en 15 nodig).
TT6 doet dit slimmer. Die scant alleen als je het bestandje "collected.ini" weggooit. die staat in de voices directory. Kijk er maar eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:19
Geen matches
Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:46:
op het punt van tom tom na kan ik dit niet beamen.

Ik vind de stabilteit prima, hij loopt bij mij vrijwel nooit vast (een enkele keer in pocket IE, en dan enkel pocket IE zelf). Dit was zowel voor als na de update.

De standby tijd is niet weken, maar voor zijn functionaliteit denk ik dat je weinig competitie in dit formaat vind kwa standby tijd.

Misschien toch maar eens terugbrengen voor garantie? (vooral dat pookje)
Nah... dat pookje zal ik mss wel eens schoon kunnen maken... maar vies ziet t er niet uit. Ga er nl. erg voorzichtig mee om. Lijkt me nl. niet een toestel waar je "hardhandig" mee om kunt gaan...

En anders ff terug voor garantie ja. Heb nog een aantal maanden te gaan, dus we kijken t eens aan :)
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:41:
[...]

Heb een 8310

Gebruik geen windowsmedia player :P. Ik gebruik Betaplayer/TCPMP/CorePlayer en dat werkt fijn. kan alleen niet per album afspelen. Misschien dat PocketPlayer wat voor je is.
Nou, hij DEED het wel voorheen met MediaPlayer. Dat vind ik nou net t rare...
Misschien moet ik maar eens een firmware update doen. Of is dit af te raden?
djmartijn schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:26:
[...]

TT5 scant bij het opstarten alle voices, vandaar dat het zo lang duurt bij jou. kijk eens op je device in de directory voices en op de sd kaart in de directory voices en haal er wat weg. (voor nl heb je alleen 14 en 15 nodig).
TT6 doet dit slimmer. Die scant alleen als je het bestandje "collected.ini" weggooit. die staat in de voices directory. Kijk er maar eens in.
Dat zal ik zeker doen! Thnx
Sowieso eens kijken dat ik TT6 eens probeer dan.

Niemand al een andere accu voor z'n I-Mate / Qtek gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 02-11-2006 13:02 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Geen matches
djmartijn schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:15:
[...]

kreeg ik ook. heeft toch met de unlock te maken. er zijn verschillende registry settings die je kunt aanpassen. kijk eens op:

nu werkt tt6 naar wens. (voor zover mogelijk dan :| )
Alle stappen van jou link nogmaals doorlopen maar ik blijf de foutmelding houden.
Heb jij die laatste firmware ok op je SP5 staan of heb je vorige?
Af zou het toch aan de build versie van TomTom6 liggen? Welke build heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:51
Geen matches
PietProem schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:28:
[...]

Alle stappen van jou link nogmaals doorlopen maar ik blijf de foutmelding houden.
Ik heb ook de laatste firmware op mijn 8310 staan (originele qtek rom welliswaar) maar ook dan krijg ik na het volgen van die unlock manieren nog steeds de melding: Your Device Is not Supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
- er zit geen pocket word, excel ed op. Kunnen die daar achteraf opgezet worden (eventueel 3rdparty) ?
- kan ik een vpn opstellen met pptp ?
- Kan het sd-geheugen gebruikt worden als opslagplaats voor attachments in emails (automatisch zonder zelf te moeten opslaan als) ?

Alvast bedankt ;)
Hier mijn antwoorden :)

- ja, gebruik zelf ClearVue Suite. Daar kun je Office documenten mee bekijken, alleen niet bewerken. Ik heb ergens gelezen dat in de opvolger van WM5 wel standaard Office- applicaties voor de smartphone worden meegeleverd, maar daar heb je nu nog niks aan :)
- Geen idee.
- Nee. Bij de PocketPC versie van WM kan dat inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
PietProem schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:28:
[...]

rom 2.08
operator version 2.5.331.2

Ik heb volgens mij eerst tomtom 6.000 geinstalleerd. daarna heb ik de exe vervangen door 6.01. bij de info in het tt-menu zegt ie app.-versie 6.010 (7720). wellicht dat het daar mee te maken heeft en het installeren van 6.010 gewoon niet wil? ff testen...

Aals ik ttn.cab probeer te starten (die van versie 6.010) gebeurt er niks... Gaat terug naar het homescherm en als ik 'm nog een keer start zegt ie dat de installatie niet succesvol was. ttn2003.cab geeft hetzelfde effect.

Als ik ttn6ifalleni.cab start doet ie het wel (versie 6.000). tt6today.cab (om tomtom op je homeschreen te krijgen) doet het trouwens niet, maar dat zal wel anders zijn voor een smartphone.

dus... installeer eerst versie 6.000 met de ttn6ifalleni.cab er vervang daarna deTomTom Navigator.exe die in de directory "\program Files\Nagivator" staat door de versie van 6.010.

Ik heb trouwens geen verschil gevonden tussen de 2 versies, dus je kunt wellicht ook 6.000 gebruiken. Ik ben benieuwd of dit bij jou werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Geen matches
djmartijn schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:48:
[...]

rom 2.08

Ik heb volgens mij eerst tomtom 6.000 geinstalleerd. daarna heb ik de exe vervangen door 6.01. bij de info in het tt-menu zegt ie app.-versie 6.010 (7720). wellicht dat het daar mee te maken heeft en het installeren van 6.010 gewoon niet wil? ff testen...

Aals ik ttn.cab probeer te starten (die van versie 6.010) gebeurt er niks... Gaat terug naar het homescherm en als ik 'm nog een keer start zegt ie dat de installatie niet succesvol was. ttn2003.cab geeft hetzelfde effect.

Als ik ttn6ifalleni.cab start doet ie het wel (versie 6.000). tt6today.cab (om tomtom op je homeschreen te krijgen) doet het trouwens niet, maar dat zal wel anders zijn voor een smartphone.

dus... installeer eerst versie 6.000 met de ttn6ifalleni.cab er vervang daarna deTomTom Navigator.exe die in de directory "\program Files\Nagivator" staat door de versie van 6.010.

Ik heb trouwens geen verschil gevonden tussen de 2 versies, dus je kunt wellicht ook 6.000 gebruiken. Ik ben benieuwd of dit bij jou werkt!
HET WERKT!!!

Dank voor je tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
PietProem schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:32:
[...]

HET WERKT!!!

Dank voor je tips
herstel dubbelpost.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
[...]

rom 2.08

HET WERKT INDERDAAD!!!

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196067

Matched: 8300
Martijn,

zou je nog een keer voor mij kunnen uitleggen welke stappen ik moet ondergaan om tt6 werkend te krijgen.

Ik heb een qtek 8300, alles is nog origineel. Heb net tt6 gedownload, versie 6.0.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Anoniem: 196067 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:30:
Martijn,

zou je nog een keer voor mij kunnen uitleggen welke stappen ik moet ondergaan om tt6 werkend te krijgen.

Ik heb een qtek 8300, alles is nog origineel. Heb net tt6 gedownload, versie 6.0.

Alvast bedankt.
tuurlijk:

Hoe installeer ik TomTom 6 op een 8310/8300/SP5/SP5M:

- eerst naar de volgende pagina gaan om je telefoon te "application unlocken":
(en volg de stappen op de pagina)

- daarna je vers gedownloade tomtom 6.000 op je sd kaart zetten en ttn6ifalleni.cab runnen.TT6
wordt geinstalleerd.

- mocht je naar versie 6.010 willen gaan kun je de "TomTom Navigator.exe" vervangen. die staat in
\program Files\Nagivator op je smartphone. Ik weet trouwens niet of dit wel voldoende is, maar bij
mij werkt het.

- Zorg dat Microsoft ActiveSync werkt en gebruik een programma als Pocket Controller om het
scherm van je smartphone over te nemen. Dit is nodig om de juiste kaart/map te kunnen kiezen en
de juiste com-poort voor je bluetooth GPS-muis te kunnen kiezen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196067

Geen matches
Bij mij het dat bestandje tomtom_navigator_6.cab is die ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Geen matches
[...]

rom 2.08

Het verschil tussen de 6.0 en de 6.010 is dat je in de eerste (schijnt een Beta te zijn) geen flitspalen aan kunt zetten in de NP!

Weet jij trouwens waarom mijn SP5 na 10 minuten automatisch weer naar het beginschem springt?
Met de Back toest ben je gelijk weer in TomTom maar toch waarom springt hij naar het beginscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
PietProem schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:21:
[...]

Het verschil tussen de 6.0 en de 6.010 is dat je in de eerste (schijnt een Beta te zijn) geen flitspalen aan kunt zetten in de NP!

Weet jij trouwens waarom mijn SP5 na 10 minuten automatisch weer naar het beginschem springt?
Met de Back toest ben je gelijk weer in TomTom maar toch waarom springt hij naar het beginscherm?
ah. kijk eens aan, dat wist ik niet.
je moet even naar settings, home screen gaan en de time out op never zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
PietProem schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:21:
[...]

Ik heb nu 6.0 en heb toch echt de flitspalen aanstaan hoor.
Ga hem wel zo updaten naar 6.010 maar een reden heb ik niet.
Het enige vervelende vind ik, dat je in het: Navigeer Naar scherm niet je joystick omhoog en omlaag kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Geen matches
Sta op het punt om TomTom te gaan installeren op mijn 8310. Wat is precies het verschil tussen TT5 en TT6? Heb gegoogled, maar kan niks concreets vinden... Behalve dan dat TT6 niet zou werken op de 8310 (maar dankzij jullie weet ik wel beter).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
SquareHugo schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:12:
Sta op het punt om TomTom te gaan installeren op mijn 8310. Wat is precies het verschil tussen TT5 en TT6? Heb gegoogled, maar kan niks concreets vinden... Behalve dan dat TT6 niet zou werken op de 8310 (maar dankzij jullie weet ik wel beter).
Bij TomTom 6 krijg je boven in het scherm de blauwe borden te zien die ook boven de snelwegen hangen. Wel handig. Je kunt elkaar als Buddy's instellen, zodat je elkaar kunt volgen en berichtjes kunt sturen. Het belangrijkste is natuurlijk dat de nieuwste kaarten alleen nog op tt6 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

Geen matches
Is het al iemand gelukt om een emulator aan de praat te krijgen?

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:31
Welke routeplanners werken nou allemaal op deze telefoon? Tomtom 5.2 en Route66 heb ik al gezien (+TT6 met wat trucjes). Maar is dat alles wat er voor een WM5 smartphone beschikbaar is?

Kun je alle software die voor WM5 beschikbaar is op een 8300 draaien? Of is er echt verschil tussen PDA en Phone?

Ga na lang twijvelen tussen Nokia E50, 8310 en HTC S620 nu de Qtek 8300 bestellen. Alleen lijkt de beschikbare software voor een WM5 phone tegen te vallen. Of heb ik het helemaal mis?

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
Wie overigens deel 2 wil starten, ga je gang. Dit topic zit nu al op 1000+ posts nl. en ik heb er de tijd/knowledge niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madzib schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:43:
Welke routeplanners werken nou allemaal op deze telefoon? Tomtom 5.2 en Route66 heb ik al gezien (+TT6 met wat trucjes). Maar is dat alles wat er voor een WM5 smartphone beschikbaar is?

Kun je alle software die voor WM5 beschikbaar is op een 8300 draaien? Of is er echt verschil tussen PDA en Phone?

Ga na lang twijvelen tussen Nokia E50, 8310 en HTC S620 nu de Qtek 8300 bestellen. Alleen lijkt de beschikbare software voor een WM5 phone tegen te vallen. Of heb ik het helemaal mis?
Er is een verschil tussen PDA en Phone, je kunt dus niet zomaar alle WM5 software op de 8300 installeren. Het is inderdaad zo dat er voor de PocketPC- versie van WM5 iets meer software beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik weet niet of het al opgelost is (geen zin/tijd om te zoeken) maar ik heb in ieder geval de oplossing gevonden voor TomTom 5 die crasht als je naar de Points of Interest (POI) wil navigeren. Zelf gebruikt en TT crasht nu niet meer :*)

*clique*
Het grote verschil is de besteuring. Een PDA heeft een touchscreen, een phone niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Josh op 14-11-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197265

Geen matches
Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met mijn Imate sp5m. Het beeldscherm gaat telkens, zonder dat ik ook maar een knop aanraak, aan en hij wil bijna niet meer syncen met mijn pc, zo nu en dan ziet reageert hij wel en zo nu en dan niet op de usb-aansluiting. Inmiddels heb ik alle opties van de telefoon (waaronder het energiebeheer) bekeken, gewijzigd en aangepast. Niets helpt. Ik heb zelfs de fabrieksinstellingen terug gezet. Dat heeft ook niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Ook heb ik geprobeerd de firmware opnieuw te installeren. Dat lukt niet. Windows geeft aan dat het progje een fout veroorzaakt en dient te worden afgesloten.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Laatst online: 05-06 22:31
Geen matches
Bedankt voor alle antwoorden. Wel verwarrend dat ze het voor phone en pda allebei WM5 noemen.

Vraag me alleen nog af hoe dat nou met routeplanners zit het lijkt er echt op dat er amper keus is. TT 5 die eigenlijk verouderd is of Route66. Ga bijna denken dat deze telefoon het risico kent dat over een half jaar niemand meer routeplanners er voor maakt... ;(

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Geen matches
Echt belachelijk dat smartphone niet meer ondersteund worden door TomTom6 (ja met uitzondering van die hack om toch de PDA versie werkend te krijgen, bovendien werkt het "backspace knopje" dan niet meer)..

Is er een manier om toch fatsoenlijk te navigeren op de WM5 smartphone met de nieuwste mappen? Het gaat me puur om de nieuwste mappen. (Tomtom Mobile 5 werkt niet met de mappen van 6).

Wellicht een ander pakket (maar wel de nieuwste mappen).??

[ Voor 8% gewijzigd door 170074 op 17-11-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

Geen matches
Hoi,
Weet iemand hoe active sync omgaat met outlook met eigengemaakte mappen?
Ik heb vandaag voor het eerst outlook gesynced en zie dat hij de mappen van mijn pc automatisch ook op de telefoon zet onder outlook. Alleen hoe krijg ikdeze mappen weer weg?
Daarnaast ik heb outlook thuis en op me werk...Hoe gaat active sync hier mee om? Krijg ik dan alle email van thuis ook op me werk pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
QTEK 8310 virus?

wat ik nu heb meegemaakt: ik en mijn vriendin hebben beide de qbtek 8310. Gister deed die van haar erg vreemd en wat bleek alle bestanden van de storage kaart verwijderd...de mappaen structuur stond er nog wel....ook alle snelkoppelingen etc buiten standaard installatie weg.....home screens weg...tomtom doet he tniet meer etc...

Ik wordt vanmorgen wakker, zet me phone aan, wil een spelletje doen en de foon blijft hangen. Start hem opnieuw op en ik heb ook hetzelfde.....ook storage card leeg.....
Gelukkig zijn de contacten en agenda intact gebleven dus gelijk naar gesynchroniseerd...met outlook

Dit kan toch geen toeval zijn....is er iets bekend bij iemand van een virus??? daar lijkt dit namelijk wel erg op.

Ik ga die van mij nu maar resetten....blijf het erg vreemd vinden zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Geen matches
Klinkt mij meer als een corrupt programma dat jullie beiden gebruiken en dat op één of andere manier de data heeft gedelete. Welke programma's zaten in je startup folder in de Windows directory die jullie beiden gebruikten?

Ik ben in het verleden ook zeer slecht geschreven Smartphone programmatuur tegengekomen die je telefoon aardig om zeep kunnen helpen. Een virus? Tja, is niet uit te sluiten maar ik acht die kans op dit moment nog erg klein. Je kunt natuurlijk één van de eerste zijn, een twijfelachtige eer die je liever niet hebt....

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
170074 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:41:
Echt belachelijk dat smartphone niet meer ondersteund worden door TomTom6 (ja met uitzondering van die hack om toch de PDA versie werkend te krijgen, bovendien werkt het "backspace knopje" dan niet meer)..

Is er een manier om toch fatsoenlijk te navigeren op de WM5 smartphone met de nieuwste mappen? Het gaat me puur om de nieuwste mappen. (Tomtom Mobile 5 werkt niet met de mappen van 6).

Wellicht een ander pakket (maar wel de nieuwste mappen).??
Ik heb het nog niet voor mekaar gekregen, en werk nu gewoon met tomtom6.
Het enige wat me echt stoort is dat je de volledige bestemmingsnaam bijna in moet typen dan kan je hem selecteren. (totdat de stad dus bovenaan de lijst verschijnt).
Ik vind het ook zwaar belachelijk van tomtom. Maak dan of het software pakket 6 geschikt, of maak de kaarten werkend met 5.
Ook werkt POI niet met tomtom5 dan valt mijn telefoon steeds uit tomtom en werkt met 6 wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170941

Geen matches
Voor TomTom 5 Mobile zijn nu ook nieuwe kaarten uitgekomen.
Dit zijn de 660.1223 kaarten. Deze zijn zowel geschikt voor TomTom 5 als 6.
Het zijn vertrouwde TeleAtlas kaarten.
Ik heb kaarten gevonden van Frankrijk, UK en Spanje/Portugal.
Nog geen nieuwe kaarten van Benelux of West-Europa. Iemand anders misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Geen matches
Mijn qtek 8310 is binnen. Mooi ding.

Krijg mijn WLAN echter niet aan de praat. Ik zie in mijn access point het MAC adres van de telefoon wel binnenkomen. Ik zie in de logs van mijn access-point ook dat de telefoon wil aanloggen. WEP authenticatie lukt ook maar hij krijgt geen DHCP IP. Mijn laptops krijgen dit wel. :(

Iemand ervaring met 3COM access points en deze telefoon? Kan ik ergens een fixed IP voor Wifi instellen?

Verder.... Bestaat er een Worms versie voor deze telefoon? (Leuk voor op de Plee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
Anoniem: 170941 schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:40:
Voor TomTom 5 Mobile zijn nu ook nieuwe kaarten uitgekomen.
Dit zijn de 660.1223 kaarten. Deze zijn zowel geschikt voor TomTom 5 als 6.
Het zijn vertrouwde TeleAtlas kaarten.
Ik heb kaarten gevonden van Frankrijk, UK en Spanje/Portugal.
Nog geen nieuwe kaarten van Benelux of West-Europa. Iemand anders misschien wel?
West Europa is er ook al (904MB), benelux moet nog komen. Ga ik toch tomtom5 maar eens installeren. De kaarten werken in ieder geval ook met tomtom6, net geprobeerd.

Eindelijk een goed compromis voor de smartphones. En ik denk dat mijn collega met de nokia n70 ook erg blij gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 17-07 08:02
Geen matches
Kirpeknots schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:00:

Krijg mijn WLAN echter niet aan de praat. Ik zie in mijn access point het MAC adres van de telefoon wel binnenkomen. Ik zie in de logs van mijn access-point ook dat de telefoon wil aanloggen. WEP authenticatie lukt ook maar hij krijgt geen DHCP IP. Mijn laptops krijgen dit wel. :(

Iemand ervaring met 3COM access points en deze telefoon? Kan ik ergens een fixed IP voor Wifi instellen?

Verder.... Bestaat er een Worms versie voor deze telefoon? (Leuk voor op de Plee)
Ik gebruik ook een 3COM accesspoint, maar deze is bij mij niet de DHCP server binnen mijn netwerk. Ik heb af en toe ook problemen met het verbinding maken via WIFI, soms krijg ik een 169.254.x.x IP en kan ik dus niet internetten, maar vaker gaat het wel goed.

Ik heb meer last van het probleem dat mijn 8310 liever de GPRS verbinding pakt dan de WIFI verbinding en ik dus steeds de GPRS verbinding op type "Werk" moet zetten. Soms wil ik echter wel gebruik maken van GPRS en dan moet ik deze weer op GPRS zetten, anders wil de telefoon geen gebruik hiervan maken als verbinding naar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches

Staat je router ingesteld als 54G Only??
Je mobiel is namelijk B en geen G. Dit loste bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
roma0803 schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:48:
Klinkt mij meer als een corrupt programma dat jullie beiden gebruiken en dat op één of andere manier de data heeft gedelete. Welke programma's zaten in je startup folder in de Windows directory die jullie beiden gebruikten?

Ik ben in het verleden ook zeer slecht geschreven Smartphone programmatuur tegengekomen die je telefoon aardig om zeep kunnen helpen. Een virus? Tja, is niet uit te sluiten maar ik acht die kans op dit moment nog erg klein. Je kunt natuurlijk één van de eerste zijn, een twijfelachtige eer die je liever niet hebt....
De boosdoener bleek een sudoku programma te zijn. Bij het opstarten bleef deze hangen en blijkbaar hoe langer je hem liet staan hoe meer er verwijderd ging worden. Echter ik had hem er al langer opstaan, dus blijkbaar dat er een soort datum trigger in.
Heb met die van mij in iedergeval een softreset maar gedaan voor de zekerheid.
Wel was bijna me hele SD-kaart leeg. dus foto's etc allemaal pleite.
Dus vanaf nu af en toe maar de SD kaart effe kopieren naar de PC.
Gelukkig waren de contacten nog wel goed.
Hij doet het nu in iedergeval weer goed. Dus denk dat het programma de boosdoener is geweest.
Wel erg maf, dat een dergelijk programma zomaar spul verwijderd bij het opstarten.
Hij programma heeft zeker een paar maanden goed gewerkt.
MAar als er een datum trigger heft ingezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb even 1 vraag en 1 opmerking.

Eerst de vraag maar;
Ik heb op dit moment een 2.5->3.5mm adaptertje uit china, maar die past niet 100%. Hij klikt niet echt vast. Zijn de duurdere kabeltjes in Nederland wel 100% passend?

Opmerking:
Mn eerste functietoets (de toets waarmee je oa het start menu opent en next doet) op mn 8310 heeft het begeven. Af en toe regeert tie weer en dan weer niet. Wordt maandag opgehaald door Qtek, ik vertel hier wel hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 08:13
Geen matches
Heeft iemand toevallig Windows Live Messenger Beta geinstalleerd? Hier te downloaden.
Bij mij wil hij niet werken over Wifi ('t is een Beta natuurlijk, maar had verwacht dat dit gewoon zou
werken)

@koeitje
ik heb ook af en toe een onwillige 1e functie toets, laat ff weten hoe een en ander afloopt bij Qtek!

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jra2k schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:58:
Heeft iemand toevallig Windows Live Messenger Beta geinstalleerd? Hier te downloaden.
Bij mij wil hij niet werken over Wifi ('t is een Beta natuurlijk, maar had verwacht dat dit gewoon zou
werken)
Had hem ook even geinstalleerd op m'n 8300, maar daarna er gelijk afgedonderd, aangezien hij zich alleen installeert in het telefoongeheugen en niet op de geheugenkaart. Kost je zo 3 MB, en het gebruikersgeheugen van de 8300 / 8310 is al niet erg uitgebreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Had hem ook even geinstalleerd op m'n 8300, maar daarna er gelijk afgedonderd, aangezien hij zich alleen installeert in het telefoongeheugen en niet op de geheugenkaart. Kost je zo 3 MB, en het gebruikersgeheugen van de 8300 / 8310 is al niet erg uitgebreid...
'
hmmm, volgens mij had ik wel de keuze om 'm te installeren in het telefoon geheugen of op m'n mini-sd... heb iig nog geen verschil in snelheid gemerkt

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165561

V.w.b. navigatiesoftware op de Qtek 83x0 zijn (voor zover ik weet) officieel de volgende twee pakketten verkrijgbaar:Het voordeel van Route 66 ten opzichte van TomTom is dat je gratis verkeersinformatie (TMC) meekrijgt via GPRS. Hiermee kan de route door de software dynamisch aangepast worden als er bijv. files zijn.

Over de discussie m.b.t. de TomTom-kaarten: er zijn gewoon nieuwe kaarten te koop bij TomTom voor de Mobile 5 variant. Om preciezer te zijn: de 660.1223 kaarten werken onder TTM5.

WM5 PPC software is inderdaad anders dan smartphone-software. Zo zie je van veel sofware een versie voor PPC en eentje voor smartphone (bijv Route 66, Pocket Informant e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 165561 op 12-12-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91579

Geen matches
Ik heb een probleem.

Sinds vanmiddag nadat er een installatie mislukt is kan ik niet meer synchroniseren. ActiveSync zegt "koppel het toestel los en probeer het nog eens".

Maar erger nog, ik kan niet meer in submenu's van mijn instellingen komen op mijn telefoon.
Als ik een submenu in wil (instellingen (ok)> klok en alarmsignalen (ok) > Wekker (niet ok!) dan krijg ik de foutmelding:De instellingen kunnen niet worden geopend.

Dit is bij alle onderdelen van het instellingen menu. Ook kan ik mijn profiel bijvoorbeeld niet van "Normaal" af krijgen en ook bijvoorbeeld niet bij mijn bluetooth instellingen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:43
Geen matches

Mijn ervaring met WLAN in het algemeen is dat als WPA/WEP authenticatie goed werkt maar dat de client geen IP-adres krijgt toegewezen is dat het in 9 van de 10 gevallen te maken heeft met het MAC-adres, maar wellicht heb je dit al een aantal keer gecontroleerd.
Anoniem: 91579 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:03:
Sinds vanmiddag nadat er een installatie mislukt is kan ik niet meer synchroniseren. ActiveSync zegt "koppel het toestel los en probeer het nog eens".

Maar erger nog, ik kan niet meer in submenu's van mijn instellingen komen op mijn telefoon.
Als ik een submenu in wil (instellingen (ok)> klok en alarmsignalen (ok) > Wekker (niet ok!) dan krijg ik de foutmelding:De instellingen kunnen niet worden geopend.

Dit is bij alle onderdelen van het instellingen menu. Ook kan ik mijn profiel bijvoorbeeld niet van "Normaal" af krijgen en ook bijvoorbeeld niet bij mijn bluetooth instellingen.
Je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt, dus trap ik even een open deur in: heb je 'm al een keer helemaal uitgeschakeld?

[ Voor 31% gewijzigd door Canard op 13-12-2006 17:24 ]

Geen matches
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:29:
Ik heb even 1 vraag en 1 opmerking.

Eerst de vraag maar;
Ik heb op dit moment een 2.5->3.5mm adaptertje uit china, maar die past niet 100%. Hij klikt niet echt vast. Zijn de duurdere kabeltjes in Nederland wel 100% passend?
Iemand ??

Geen matches
Geprobeerd:
Al meerdere keren opnieuw ingeschakeld en uitgeschakeld.
Verder alle instellingen langs gelopen. SD er uit gehad en opnieuw opgestart. Logs proberen op te roepen waar niets in staat. ActiveSync relatie opnieuw gelegd, probleemoplosser etc. etc.

Echter wordt het met het uur vreemder.Mijn klok staat op 12 uur 's middags op 29 september 2005... Aangezien ik niet meer bij mijn instellingen kan kan ik dat niet wijzigen. Na een tijdje heeft de telefoon door dat het een andere tijd is en stelt die automatisch bij. Maar de datum blijft op 29 sept. 2005 staan. (dit reset zich elke keer als ik opnieuw opstart).

Synchroniseren lukt niet, krijg de foutmelding dat ik het nogmaals moet proberen.

Kan het niet liggen aan gebruikersrechten ofzo? Alles kan ik behalve in de submenu's van mijn instellingen komen.

Ik zit er over te denken om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Weet iemand hoe ik zonder te synchroniseren (verkennen kan wel in ActiveSync) mijn contactpersonen kan backuppen? En evt. sms-jes?

Geen matches
Nog 2 vraagjes:

Hoe doe je een soft reset?

En hoe kan ik mijn cemail.vol backuppen? Hij zegt dat hij in gebruik is.
Klopt hetr dat mijn cemail.vol voor de sms etc. is en pim.vol voor mijn contactpersonen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
jra2k schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:58:

@koeitje
ik heb ook af en toe een onwillige 1e functie toets, laat ff weten hoe een en ander afloopt bij Qtek!
Even een dikke pluim voor Qtek. Ze belden net met de vraag wanneer ze de telefoon weer terug konden brengen :). Maandag ben ik heel de dag weg, dus dinsdag komt tie weer. Netjes in een weekje geregeld :) . Hopelijk is alles nu goed.
Anoniem: 91579 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:53:
Geprobeerd:
Al meerdere keren opnieuw ingeschakeld en uitgeschakeld.
Verder alle instellingen langs gelopen. SD er uit gehad en opnieuw opgestart. Logs proberen op te roepen waar niets in staat. ActiveSync relatie opnieuw gelegd, probleemoplosser etc. etc.

Echter wordt het met het uur vreemder.Mijn klok staat op 12 uur 's middags op 29 september 2005... Aangezien ik niet meer bij mijn instellingen kan kan ik dat niet wijzigen. Na een tijdje heeft de telefoon door dat het een andere tijd is en stelt die automatisch bij. Maar de datum blijft op 29 sept. 2005 staan. (dit reset zich elke keer als ik opnieuw opstart).

Synchroniseren lukt niet, krijg de foutmelding dat ik het nogmaals moet proberen.

Kan het niet liggen aan gebruikersrechten ofzo? Alles kan ik behalve in de submenu's van mijn instellingen komen.

Ik zit er over te denken om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Weet iemand hoe ik zonder te synchroniseren (verkennen kan wel in ActiveSync) mijn contactpersonen kan backuppen? En evt. sms-jes?
Qtek bellen en laten ophalen die handel. Voor 20 euro maken zij ook een backup. Je kan anders ook dit proberen;
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5577
Van je telefoon geheugen een usb stick maken en dan dingen weghalen? Weet niet of dat goed werkt voor het telefoon geheugen zelf (storage card werkt iig perfect) maar er is wel een optie voor. Kan het nu zelf niet testen omdat....nouja lees hierboven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dank je wel. Alles is gelukt na een harde reset en ROM-update. Heb uiteindelijk mijn contactpersonen kunnen backuppen m.b.v. een tooltje van xda-developers.com. Werkt perfect!

Ik ben alleen mn GPRS instellingen kwijt voor Vodafone! :( Ik kon ze niet overschrijven omdat ik nergens meer bij kon.
Kan iemand me daarmee helpen? Het lijkt alsof ik het goed heb staan, namelijk:
(niet genoemd is niet veranderd!)

Twee GPRS verbindingen;

vodafone gprs
Verbinding met: Internet
Toegangspunt: live.vodafone.nl
user: vodafone
ww: vodafone
ip: 192.168.251.150

vodafone mms
Verbinding met: Werk
Toegangspunt: live.vodafone.nl
user: vodafone
ww: vodafone
ip: 192.168.251.150

MMSC instellingen:
vodafone mms
URL: http://mmsc.mms.vodafone.nl
WAP Gateway: 192.168.251.150
Poort: 9201
Verbinden via: Werk

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op qtek.nl kan je GPRS instellingen voor providers downloaden, moet je wel een echte qtek hebben tho.

Even een update over mijn weigerende toets + reperatie. TELEFOON IS TERUG \o/. Zou eigenlijk dinsdag komen, staat ook op de bon, maar is vandaag toch afgeleverd bij de buren. Toets werkt nu weer perfect, net werk van Qtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik heb een i-mate..

anyone?

Geen matches
http://homepage.uvt.nl/~s599887/NLRetailWM50.zip

Van qtek.nl, als het niet toegestaan is hoor ik het wel. Zijn alleen GPRS/UMTS/MMS instellingen dus...

Anoniem: 191668

Ik heb ook even een vraag

Ik heb dus ook de 8300 met een 512 mb kaartje
ik heb al heel veel versies van tomtom 5.2 gedownload maar ik krijg hem niet aan de praat
ik heb mijn geheugenkaartje geformateerd, toen de mapn in de root van mijn kaartje gezet en de 1e x start hij prima op, moet wat dingetjes instellen zoals taal enzo afijn allemala geen probleem maar daarna knalt hij me er telkens uit, soms al eerder. Dan moet ik eerst de tel weer uit en aan doen voordat tomtom weer opstart.

Weet iemand wat ik niet goed doe, ik doe precies wat er in de aanwijzingen staat. Vriend van me heeft een wat oudere qtek en daar draait 5.2 perfect op maar goed het moet wel gewoon werken bij mijn weten. Las iets over unlocken van programma rechten?

graag even reactie op dit forum maar liever nog op mijn email adres tjeerdkruidhof@hotmail.com

Geen matches
Mijn GPRS werkt nog steeds niet :X

Hoe kan dat nou..ik had et 2 weken geleden nog werkend.. :s Niemand hier vodafone-provided die effe precies z'n settings door kan geven?

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
Anoniem: 191668 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:52:

ik heb al heel veel versies van tomtom 5.2 gedownload maar ik krijg hem niet aan de praat
ik heb mijn geheugenkaartje geformateerd, toen de mapn in de root van mijn kaartje gezet en de 1e x start hij prima op, moet wat dingetjes instellen zoals taal enzo afijn allemala geen probleem maar daarna knalt hij me er telkens uit, soms al eerder. Dan moet ik eerst de tel weer uit en aan doen voordat tomtom weer opstart.

Weet iemand wat ik niet goed doe, ik doe precies wat er in de aanwijzingen staat. Vriend van me heeft een wat oudere qtek en daar draait 5.2 perfect op maar goed het moet wel gewoon werken bij mijn weten. Las iets over unlocken van programma rechten?

graag even reactie op dit forum maar liever nog op mijn email adres tjeerdkruidhof@hotmail.com
mapje \my documents\tomtom van je vriend kopieren naar jouw telefoon, of zelf dat mapje maken en er een CurrentMap.dat inzetten die je zelf met Kladblok van wat willekeurige inhoud hebt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202301

Geen matches
Hallo,

ik heb sinds 2 mnden een i-mate sp5m in bezit. Leuke telefoon!
Hoe kan ik echter synchroniseren met outlook, of kan dat niet met laptop? Het lukt mij niet, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:29:

Heeft echt niemand zo'n kabel van 10-20 euro hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 00:03
Geen matches
Ik heb zo'n kabeltje. Past goed en door de haakse aansluiting komt er minder druk op de female aansluiting van je telefoon waardoor je deze dus niet helemaal kapotmaakt. Wat ik dus had bij mijn vorige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191668 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:52:

Ik had hier ook last van, zelfs nadat ik het handmatig het CurrentMap.dat bestandje had aangemaakt. Wat bij mij echt hielp is de software- lock verwijderen van de telefoon. Toen ik dat had gedaan draaide TomTom (en andere apps) als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:42:
[...]

Heeft echt niemand zo'n kabel van 10-20 euro hier?
Ik heb zelf de originele headset gemod, draadje op ong 25cm lengte doorgeknipt en er een 3.5mm female adapter op gesoldeerd. EINDELIJK klinkt mijn 8310 nu eens goed als ik muziek afspeel
(mooie strakke diepe bassen, bij een kabeltje uit china had ik echt zo'n kraak bass :| )
1 nadeel, er zit geen mic meer op, maar dat gebruikte ik zelf toch al nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 202301 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:30:
Hallo,

ik heb sinds 2 mnden een i-mate sp5m in bezit. Leuke telefoon!
Hoe kan ik echter synchroniseren met outlook, of kan dat niet met laptop? Het lukt mij niet, wat doe ik fout?
Is niet zo moeilijk hoor.
ActiveSync downloaden en installeren.
Kabeltje in de usb-aansluiting, telefoon aankoppelen.
ActiveSync komt omhoog en vraagt je de associaties en synchronisatiemogelijkheden in te stellen.
Loop de wizard door en hij synchroniseerd altijd als de telefoon wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
AttiX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:13:
Ik heb zo'n kabeltje. Past goed en door de haakse aansluiting komt er minder druk op de female aansluiting van je telefoon waardoor je deze dus niet helemaal kapotmaakt. Wat ik dus had bij mijn vorige telefoon.
Ok, mooi. Dan ga ik die binnenkort bestellen. Heb zelf nu zo'n chine kabeltje, klinkt goed maar hij klempt niet helemaal goed vast dus dan kraakt hij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Geen matches
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:06:
[...]

Even een dikke pluim voor Qtek. Ze belden net met de vraag wanneer ze de telefoon weer terug konden brengen :). Maandag ben ik heel de dag weg, dus dinsdag komt tie weer. Netjes in een weekje geregeld :) . Hopelijk is alles nu goed.
ff vraagje over opsturen naar qtek, resetten ze je hele phone ?!
krijg je 'm blanco terug? of gaan ze gewoon puur de boel open maken en schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Geen matches
Mensen, twee vraagjes:

- Wie heeft er nog meer drama-problemen met de joystick? Ik heb mijn SP5 nu bijna een jaar, en moet er nog jaartje mee doen, en joystick heeft grote problemen soms met het goed blijven werken. Soms doet naar links en naar boven het amper meer, lomp erop losbeulen maakt het dan weer los zodat het weer een beetje werkt. Irritant. Nog goede fixes hiervoor behalve terugsturen?

- Ik las op internet dat er mensen zijn die niet de date/time settings verliezen als ze de batterij eruit halen, iets wat ik dacht dat normaal was. Dit heeft nooit gewerkt. Is dit normaal voor de SP5? Niet normaal? En weet iemand eventueel hoe dat op te lossen is? Tijdje gegoogled, maar niks boeiends kunnen vinden behalve een reactie hier:

1. Due to the stupid placement of the SD card slot on the IQ (underneath the battery) I frequesntly have to remove my battery, whenever I do the IQ loses it's date and time settings.
2. Ouch, faulty unit mate, never lost any time or date settings here! Or time for a hard reset!
3. Just tried it now and it kept the time and date this time, technology don't you just love it

Hmmm. Misschien zijn de Joystick en dit issue eens een goede reden mijn telefoonverzekering te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:37

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Geen matches
Anoniem: 2029 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:20:
Mensen, twee vraagjes:

- Wie heeft er nog meer drama-problemen met de joystick? Ik heb mijn SP5 nu bijna een jaar, en moet er nog jaartje mee doen, en joystick heeft grote problemen soms met het goed blijven werken. Soms doet naar links en naar boven het amper meer, lomp erop losbeulen maakt het dan weer los zodat het weer een beetje werkt. Irritant. Nog goede fixes hiervoor behalve terugsturen?

- Ik las op internet dat er mensen zijn die niet de date/time settings verliezen als ze de batterij eruit halen, iets wat ik dacht dat normaal was. Dit heeft nooit gewerkt. Is dit normaal voor de SP5? Niet normaal? En weet iemand eventueel hoe dat op te lossen is? Tijdje gegoogled, maar niks boeiends kunnen vinden behalve een reactie hier:

1. Due to the stupid placement of the SD card slot on the IQ (underneath the battery) I frequesntly have to remove my battery, whenever I do the IQ loses it's date and time settings.
2. Ouch, faulty unit mate, never lost any time or date settings here! Or time for a hard reset!
3. Just tried it now and it kept the time and date this time, technology don't you just love it

Hmmm. Misschien zijn de Joystick en dit issue eens een goede reden mijn telefoonverzekering te gaan gebruiken.
Joystick heb ik ook problemen mee gehad. Toetsenbord ook. Opgestuurd en gerepareerd. Ik had echter ook gevraagd om de cover te vervangen en toen hebben ze me ook het toetsenbord en joystick in rekening gebracht. Moet ik nog eens voor bellen. Na de reparatie zit er ook een haartje en stof onder mijn scherm.

Sinds de reparatie verliest mijn telefoon ook de datum en tijd. Volgens mij had hij het daarvoor niet. Erg vervelend.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188069

Geen matches
stickyfish schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:07:
[...]
Sinds de reparatie verliest mijn telefoon ook de datum en tijd. Volgens mij had hij het daarvoor niet. Erg vervelend.
die van mij verliest ook sinds een paar maanden datum en tijd, ben er inmiddels aan gewend geraakt, maar echt handig is het niet. Bij mij kan ik ook zien dat er iets niet klopt met mn backupbatterij, deze staat bij sommige programma’s over de 100% en bij andere als N/A aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
Geen matches
m'n 8310 (dutch retail) is 30-1 opgehaald en wordt nu hersteld, benieuwd wanneer ik 'm terug krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Geen matches
Aangezien ik niet echt te spreken ben over de levensduur van de batterij van de SP5 ben ik op zoek naar een andere batterij / accu of hoe je het wil noemen.

Ik kwam deze tegen....

http://www.batteryupgrade...il.php?productId=29550104

2200 mAh, da's een verdubbeling tov de standaard 1150 mAh.
Erg relaxed lijkt mij. Heeft iemand al ervaring met vervangende (sterkere) batterijen of zelfs met batterijen van deze firma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 17-07 08:02
Geen matches
Danny the dog schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:07:
Aangezien ik niet echt te spreken ben over de levensduur van de batterij van de SP5 ben ik op zoek naar een andere batterij / accu of hoe je het wil noemen.

Ik kwam deze tegen....

http://www.batteryupgrade...il.php?productId=29550104

2200 mAh, da's een verdubbeling tov de standaard 1150 mAh.
Erg relaxed lijkt mij. Heeft iemand al ervaring met vervangende (sterkere) batterijen of zelfs met batterijen van deze firma?
Bij die batterij krijg je wel een nieuwe klepje, want de originele zal er niet oppassen met een batterij die zoveel dikker is. Als je goed naar het plaatje kijkt, dan zie je ook dat er een soort 'bobbel' op zit. Dat lijkt me niet echt fijn, want dat wordt de telefoon toch dikker en het ziet er niet uit, laat staan hoe het in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Geen matches
SneakyViper schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Bij die batterij krijg je wel een nieuwe klepje, want de originele zal er niet oppassen met een batterij die zoveel dikker is. Als je goed naar het plaatje kijkt, dan zie je ook dat er een soort 'bobbel' op zit. Dat lijkt me niet echt fijn, want dat wordt de telefoon toch dikker en het ziet er niet uit, laat staan hoe het in de hand ligt.
Tja inderdaad ja...
Had maar even snel gezoch tin mijn pauze. Was al verwonderd dat ik uberhaupt een "betere" batterij had gevonden voor de SP5... Even te enthousiast dus...

Las ook hier op de frontpage dat WM6 voltooid is. Eens uitzoeken of dat ook op de SP5 wil lopen. Wellicht is dat eens wat stabieler cq. minder storingsgevoelig dan WM5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen matches
Ik kwam deze telefoon tegen en het leek me wel een mooie om mijn Nokia N70 te vervangen. maar nou heb ik nog een tweetal vragen:

Hoe is de snelheid van het OS? Bij de nokia moet ik vaak wachten als ik ergens een menu in wil wat heel storend is.

Is de behuizing ook gewoon degelijk zoals bij een nokia of is het heel slap kunstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Blueone schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:13:
Ik kwam deze telefoon tegen en het leek me wel een mooie om mijn Nokia N70 te vervangen. maar nou heb ik nog een tweetal vragen:

Hoe is de snelheid van het OS? Bij de nokia moet ik vaak wachten als ik ergens een menu in wil wat heel storend is.

Is de behuizing ook gewoon degelijk zoals bij een nokia of is het heel slap kunstof?
De achterkant voor de batterij is slappe troep. Het is snel lam, vooral aangezien je je batterij eruit moet halen je MiniSD te wisselen. Na 1 maand viel het covertje aan de achterkant er al af. Ik stop er nu een papiertje tussen om alles op zn plek te houden. Cheap-asian-crap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 00:03
Geen matches
Op Bol.Com kwam ik een 2.5mm naar 3.5mm adapter tegen. Voor 3,-. Misschien een alternatief voor de kabeltjes die de smartphoneshop aanbiedt voor 15,-. Sommige 2.5 naar 3.5mm kabeltjes geven enkel mono geluid. Deze gewoon stereo en geen ruis.

http://www.nl.bol.com/is-...0000004987030&Section=SCE

[ Voor 13% gewijzigd door AttiX op 29-03-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:24

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Weet iemand of deze telefoon ook met de Adapt 750 of de nieuwe 800 overweg kan?
De Imate SP5m ondersteund alleen het oude BT 1.1 (zover ik weet) en die GPS muisjes werken met BT 2.0.

Theoretisch gezien is 2.0 backwards compatible en zou je dus verwachten dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Geen matches
^^ Kick ^^.
Misschien een vraag die al is beantwoord, maar ik heb de search en Google gebruikt maar niet echt een antwoord gevonden,
Ik heb hier een I-mate SP5 op mijn bureau liggen en eigenlijk mis ik de FM-radio functie wel op deze telefoon. Weet iemand of er toevallig Mini-usb FM receivers te verkrijgen zijn welke met Windows Mobile 5 kunnen werken. Opzich lijkt het me niet zo'n lastige en moeilijke constructie.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51
Geen matches
Is er toevallig iemand die weet of deze telefoons nog
ergens voor een leuke prijs te krijgen zijn ?
(ben op zoek naar een smartphone met wifi)

kort geleden waren ze voor 130 euro te koop bij centralpoint.
Ik was net te laat.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Geen matches
Calitomnication schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:33:
Opzich lijkt het me niet zo'n lastige en moeilijke constructie.
Je kan er niet eens een bedraade gps ontvanger aan hangen, dus waarom zou dat dan wel kunnen? Er zijn geen communicatielijnen in de usb aansluiting dus het gaat niet. ;)

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Geen matches
kort geleden waren ze voor 130 euro te koop bij centralpoint.
Ik was net te laat.
Ik heb die van mij enkele dagen terug voor 150e bij Belcompany gehaald, ze hadden hem niet op voorraad, maar hebben hem toen uit een andere filiaal kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Geen matches
Niemand die weet waar je dit apparaat kan halen voor een goed prijsje?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44
Geen matches
HGJ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:55:
[...]

Ik heb die van mij enkele dagen terug voor 150e bij Belcompany gehaald, ze hadden hem niet op voorraad, maar hebben hem toen uit een andere filiaal kunnen halen.
Heb jij de Qtek 8310 voor 150 euro bij belcompany gekocht? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188069 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:05:
[...]

die van mij verliest ook sinds een paar maanden datum en tijd, ben er inmiddels aan gewend geraakt, maar echt handig is het niet. Bij mij kan ik ook zien dat er iets niet klopt met mn backupbatterij, deze staat bij sommige programma’s over de 100% en bij andere als N/A aangegeven.
Mijn 8300 verliest sinds een aantal maanden ook tijd en datum als de batterij er uit is geweest. Volgens mij is dat gebruikelijk bij mobiele telefoons in het algemeen, ik heb hier nog een Nokia 6230, een n-gage en een SPV C500 liggen die allemaal hetzelfde euvel hebben.

Overigens is het klepje van mijn 8300 ook los gaan zitten door het vake verwisselen van de SD kaart. Zou je die dingen ook los ergens kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Geen matches
stickyfish schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Joystick heb ik ook problemen mee gehad. Toetsenbord ook. Opgestuurd en gerepareerd. Ik had echter ook gevraagd om de cover te vervangen en toen hebben ze me ook het toetsenbord en joystick in rekening gebracht. Moet ik nog eens voor bellen. Na de reparatie zit er ook een haartje en stof onder mijn scherm.

Ik heb t zelfde euvel: joystick en de "2" toets doen t alleen met grof geweld...
Had ff n e-mail gestuurd aan de "hollandsupport" van I-mate, krijg je n mail terug uit de U.K.

Maar.. hoe gaat dat opsturen in z'n werk? Verzenden naar Engeland op eigen kosten? En hoe had je t toestel verpakt? (ik zie net dat tot 2kg bij TNT 8 euro kost...)

Ik zou graag weten wat jouw ervaringen zijn met deze garantie-afhandeling en of je t achteraf liever niet gedaan had wellicht. (Gezien je minder positieve reactie qua kosten en de haar achter t scherm)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Geen matches
Ik heb twee weken geleden de i-mate sp5m gekocht bij belcompany. Omdat ik blind ben heb ik spraaksoftware geinstalleerd. om precies te zijn een 30 dagen probeerversie va mobile speak van www.codefactory.es. ik heb gekozen voor mobile speak smartphone en dan de stem acapella dutch sofie.(voor het geval iemdn het even wil testen op zijn telefoon om te kijken of daar hetzelfde gebeurd). Het probleem wat ik heb is dat de telefoon zeer onstabiel wordt. als ik een sms type bijvoorbeld van langer als drie woorden kan ik er gerust vanuit gaan dat het toestel is vastgelopen. IK heb geprobeerd mijn toestel te updaten met de file i-mate_sp5m_wwe_2.6.331.2.zip van ftp.clubimate.com. Dit helpt niets. Is er iemadn die weet hoe ik mijn telefoon stabieler kan krijgen?_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 16:11
Geen matches
hij was eergisteren nog te koop bij de mediamarkt in hengelo, sp5m icm een tomtom bundel voor 219. Het toestel los kostte 149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79329

Geen matches
heb ook TT5 op me qtek8310. Maar waarom onthoud TT niet de instellingen. Bv je stel in dat je de snelheid op beeld wilt zien en resterende tijd. Ja vinkt dat aan en dan staat het er. Start je Tomtom weer opnieuw staat alles weer zoals voorheen. Wat moet je doen dat die wel settings onthoudt?

Ook moet ik continue opnieuw via wijzig voorkeuren >> Toon GPS status >> Stel in >>Andere draadloze GPS. me GPS ontvanger contact laten maken. Zou tomtom dit niet na 1 keer zelf moeten doen op moment alles aan staat moet Tomtom toch meteen die GPS ontvanger zien....

Wordt hier wel moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
weet iemand waarom mijn tomtom 6 iedere keer terugswitched naar het homescreen van m'n qtek 8300 ?

in m'n homescreen settings heb ik m'n timeout op never gezet, dus dat zou het niet moeten zijn.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Geen matches
Iemand SmartPhone Toolkit al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.e-natives.web.id/s710.jpg

Features:

* Start Menu.
* Auto Keylock.
* Navigation Function
* Clipboard Functions - Copy, Cut, Paste, Undo, Redo, etc.
* Task Manager, Process Manager & Task Tools.
* Clean WM6 User Interface & Animation.
* Memory Friendly.
* 2P - Double Press.
* Plugins - Resource Information, Volume Control, Clock.

Ik wel ;)

Best of all. It is FREE! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005

OKA

Geen matches
Heeft dit iets in petto voor TomTom6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
mcetweaker schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:39:
weet iemand waarom mijn tomtom 6 iedere keer terugswitched naar het homescreen van m'n qtek 8300 ?

in m'n homescreen settings heb ik m'n timeout op never gezet, dus dat zou het niet moeten zijn.

alvast bedankt
ja, irritant he? heb ik ook met versie 6.03

met versie 6.000 werkt ie wel goed trouwens.

edit: met versie 6.010 werkt ie ook goed zie ik net.

[ Voor 6% gewijzigd door djmartijn op 15-07-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Geen matches
Beste allemaal,

ook ik ben op zoek naar een telefoon met WiFi in een compact formaat. En dus kom ik uit bij de (wat oude) 8310 Qtek.

Wat is jullie ervaring hier nu mee? Is hij snel in gebruik, werkt skype op deze telefoon, hoe is de ontvangssterkte. Is het scherm oke, met "slechts"65k kleuren en hoe lang gaat de telefoon mee op 1 batterij lading?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Windows Mobile 6 op de HTC Tornado.

Hoewel er geen officiële WM6 voor de Tornado wordt uitgebracht, zijn een aantal handige jongens er toch in geslaagd om dit voor elkaar te krijgen met behulp van de HTC updates die wel beschikbaar zijn. En volgens de verhalen in de forums lijkt het ook nog redelijk succesvol.

Dus voor de dappere tweakers onder ons bekijk de informatie in het XDA developers forum:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=317586

Ik weet zelf nog niet of ik het aandurf. Ik heb een Imate SP5m, maar omdat het mijn werk telefoon is kan ik er eigenlijk niet teveel mee rommelen. Waarschijnlijk zal de de nieuwsgierigheid het binnenkort toch wel winnen. Bovendien schijnt het eenvoudig te zijn om terug te flashen naar de orginele WM5 rom.

De voordelen zouden vooral zitten in de snelheid, geheugengebruik en verbeterde interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Geen matches
Ik had de WM6 rom deze week al gevonden en hij draait al even op mijn Qtek 8310.

Ik ben erg tevreden de voordelen:
- Mooiere vormgeving van het OS
- Sneller reageren als hij eenmaal geboot is
- Nieuwe versie van IE beter bruikbaar omdat de boel mooier schaalt
- Als je telefoon in de handsfree (bluetooth carkit) modus zit dan worden reminders voor afspraken uitgesproken!!!! (kwam ik vandaag achter)
- Agenda ziet er beter uit
- Pocket Excel en Pocket Word.

Nadelen:
- Engels/duitse rom. Ik ben zelf bezig met een Nederlandse MUI maar dat is nog niet gelukt.
- Booten lijkt iets langer te duren
- Je moet! De extra's die bij het rom geleverd worden ook installeren om alle knoppen goed te gebruiken.
- Let op dat je na het installeren van dit rom een aantal registry keys moet wijzigen voordat je software kan gaan installeren (zie boven genoemd topic bij XDA)
- Je moet Activesync 4.5 gebruiken. (En ik heb uiteraard een oude activesync op mijn dichtgetimmerde PC op de zaak. :/)
- Mediaplayer geeft in de standaard lijst de tracknamen weer maar niet de artiest dus je moet altijd de lijst via Artiest benaderen anders wordt het 1 grote puinzooi.

Ik ga iig niet meer terug naar WM5. Ik vind het een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Geen matches
Ik ben toch weer terug gegaan naar WM5 omdat ik geen dun profiel of internet sharing kon activeren met deze WM6 versie. Helaas want ik vind WM6 toch erg mooi en snel voor de SP5.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 15:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Geen matches
Is er ook een instelling of een stukje software waarmee ik het toestel automatisch kan vergrendelen maar dan niet met een pincode? Ik heb de laatste tijd regelmatig wat "broekzak gesprekken" omdat ik vaak vergeet het toestel te vergrendelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005

OKA

Geen matches
Beekforel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:16:
Is er ook een instelling of een stukje software waarmee ik het toestel automatisch kan vergrendelen maar dan niet met een pincode? Ik heb de laatste tijd regelmatig wat "broekzak gesprekken" omdat ik vaak vergeet het toestel te vergrendelen...
Daar is Automatic Keylock voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met software waarmee het mogelijk is om mbv bluetooth foobar2000 te bedienen vanaf mn 8310?

Ik ben dit: http://www.jaylee.org/RemoteControl/
Tegengekomen, ik kan het echter niet testen omdat ik nog geen bluetooth dongle heb voor aan mijn PC.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 07-08-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Kirpeknots schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:35:
Ik had de WM6 rom deze week al gevonden en hij draait al even op mijn Qtek 8310.
Cool. Hoe zit het met Tomtom 5 Mobile, werkt dat nog een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Geen matches
Anoniem: 2029 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:58:
[...]

Cool. Hoe zit het met Tomtom 5 Mobile, werkt dat nog een beetje?
Werkt prima, net als op wm5.

Ik gebruik nu deze versie, die is momenteel de meest bug-vrij:

http://www.coolcode.cn/an...lish-edition-released/274

draait erg goed :)

voor updates hou ook deze site in de gaten:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=285

hier worden de verschillende rom's besproken.

[ Voor 15% gewijzigd door djmartijn op 09-08-2007 21:37 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste