Hey iedereen,
Ik heb een probleem met de harde schijven in m'n vader zijn computer waar ik niet aan uitgeraak.
Vandaag heb ik een nieuwe harde schijf gekocht omdat de oude 40GB HDD die er inzit wat klein begon te worden. Als ik deze echter aansluit als Primary Slave dan wordt de oude schijf niet meer herkend door het BIOS. Als ik hem aansluit als Primary Master dan wordt de nieuwe schijf weer niet meer herkend.
Als ik ze beide apart aansluit werken ze wel maar worden ze vreemd genoeg herkend als Primary Slave terwijl ze als Master ingesteld staan. Alleen als de schijf op Cable Select staat wordt hij nog netjes als Primary Master herkend. Met beide schijven aangesloten werkt CS echter weer niet, dan wordt alleen de Slave (de middelste connector op de kabel) herkend.
Wat heeft Admiral Freebee al geprobeerd voor de rest? 
- Andere IDE kabel
- BIOS upgedate
- De FAQ doorlezen
- De voeding nagekeken, deze is OK
- De S-ATA controller uitgeschakeld (je weet maar nooit)
- De HDD gegevens handmatig ingevoerd
Systeemspecificaties 
AMD Sempron 2300+
Gigabyte GA-7VT880-L moederbord
Maxtor Diamondmax 7 40GB
Maxtor Diamondmax 10 200GB
Aopen GeForce FX 5200 128MB
Plextor 24x10x40x CD-RW drive
Lite-On 16x48x DVD-ROM drive
Aopen (Codegen) 300W voeding
Ik heb een probleem met de harde schijven in m'n vader zijn computer waar ik niet aan uitgeraak.
Vandaag heb ik een nieuwe harde schijf gekocht omdat de oude 40GB HDD die er inzit wat klein begon te worden. Als ik deze echter aansluit als Primary Slave dan wordt de oude schijf niet meer herkend door het BIOS. Als ik hem aansluit als Primary Master dan wordt de nieuwe schijf weer niet meer herkend.
Als ik ze beide apart aansluit werken ze wel maar worden ze vreemd genoeg herkend als Primary Slave terwijl ze als Master ingesteld staan. Alleen als de schijf op Cable Select staat wordt hij nog netjes als Primary Master herkend. Met beide schijven aangesloten werkt CS echter weer niet, dan wordt alleen de Slave (de middelste connector op de kabel) herkend.
- Andere IDE kabel
- BIOS upgedate
- De FAQ doorlezen
- De voeding nagekeken, deze is OK
- De S-ATA controller uitgeschakeld (je weet maar nooit)
- De HDD gegevens handmatig ingevoerd
AMD Sempron 2300+
Gigabyte GA-7VT880-L moederbord
Maxtor Diamondmax 7 40GB
Maxtor Diamondmax 10 200GB
Aopen GeForce FX 5200 128MB
Plextor 24x10x40x CD-RW drive
Lite-On 16x48x DVD-ROM drive
Aopen (Codegen) 300W voeding
[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-09-2005 21:50 ]