Toon posts:

[request]Case gezocht (of gelijkaardig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/reserator.jpg

Weet iemand welke case dit zou kunnen zijn? (oud prentje) of dit gewoon een demo model ter illustratie van die zalman.

Ik zoek dus eigenlijk een case in die stijl of van dat type. Dus iets wat daarop gelijkt zou ook volstaan.

Ben al weken aan het browsen en uitkijken naar een andere case, maar het is altijd hetzelfde: ofwel is er altijd wel iets waar ik mij aan erger, ze zijn het dus nét niet, ofwel zijn het no brand standaard beige dingen (die, hoe simpel ze ook zijn, dan nóg slagen ze erin om lelijk te zijn)

Ik geef een voorbeeld: die thermaltake Tsunami dingen. Eerst dacht ik: yes, dit moet hem zijn. Helaas, blijkt dat, ongeacht wat het design doet vermoeden, de voorste klep in één stuk opengaat ipv alleen de bovenste helft. Ten eerste is dat echt niet mooi, omdat het dan een lelijk standaard front laat zien, de powerknop zit er ook achter... :? het past gewoon niet, het lijkt op de case van hierboven, maar dan lelijker, waar ze een mega dikke deur hebben opgeplakt, geen mooi geïntegreerd geheel dus.

En andere merken proberen elkaar dan weer te verslaan in 'extravaganza' , vaak lelijke fronten. Hoe meer hoe beter, vaak ronduit lelijk, of gewoon overdone.

Dus nu heb ik even een genoeg van al die zogezegde 'design' dingen, en zou ik liever terug zoeken naar standaard ontwerpen, maar die wel kwalitatief in orde zijn. (geen scherpe randjes, deftige bay-bevestiging) enz... Probleem is dat dit geen evidente combo is en ik dus op het eerste zicht niets vind wat op bovenstaande gelijkt. (voor een redelijke prijs, vermist het toch eenvoudig is. Dus geen lian li van 220€ zonder voeding of zo.) Rechte randen, zwart, 'clean' dus maw. Ik ben ook een beetje afgestapt van het deurtjes model, omdat ik waarschijnlijk fancontrollers of van die uitlees/monitor dingen in de 5.25" bay wil plaatsen. Nogal lastig als dit dan achter het deurtje moet.

Ik weet dat dit topic weinig kans maakt om lang open te blijven. En het mag ook gesloten worden. Maar als voor het gesloten wordt een paar tweakers mij hier op de goede weg kunnen zetten met een degelijk maar eenvoudig model dan graag. (uit eigen ervaring bvb, of ergens gezien te hebben)

Verwijderd

3R Systems heeft van dat SOORT kasten.
Goedkoop en komen redelijk uit reviews.
De getoonde kast heeft een transparante achterkant, da's wel apart.
Op caseking.de staan heel veel kasten met plaatjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 22:27 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik was laatst bij Salland Automatisering en daar hing de promoposter van dit ding, ...

Ik gok dat het een Zalman Reserator is *HONK!* even opletten, en startpost lezen :X , en hij staat ook op hun website onder PC-onderdelen -> waterkoeling -> kits -> Zalman.

http://www.sallandautomatisering.nl/

Oh wacht, ja dus niet met transparante achterkant... bummer. Je zou het eens kunnen gaan uitzoeken adhv dit.
Als je puur die achterplaat transparant wilt, zou ik m gewoon van plexi maken en laten uitzagen. As you know, plexi haal je bij Elmaplast, een lokale kunstacademie (jaja!) en als je in Enschede woont weet ik nog wel een adresje voor je :P

[ Voor 51% gewijzigd door Dark Blue op 12-09-2005 23:29 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dark Blue schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:25:
Ik was laatst bij Salland Automatisering en daar hing de promoposter van dit ding, ...

Ik gok dat het een Zalman Reserator is, en hij staat ook op hun website onder PC-onderdelen -> waterkoeling -> kits -> Zalman.

http://www.sallandautomatisering.nl/

Oh wacht, ja dus niet met transparante achterkant... bummer. Je zou het eens kunnen gaan uitzoeken adhv dit.
De Zalman Reserator is alleen de koeltoren met bijbehoren, niet de kast.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's

Een transparante achterkant is idd nu niet meteen wat ik per se zoek, ik vermoed dat dit hier zo is omwille van 'demo stand' doeleinden ;)

(en is idd gemakkelijk te maken in plexi, maar liever niet. Liever niet overdrijven met windows in een case omwille van interferentie, zowel van binnen naar buiten als omgekeerd, maar dit is weer een ander verhaal. Ik weet dat veel tweakers daar anders over denken, maar ik wil daar toch voorzichtig in zijn.)

de tip van 3R systems is wel een goede. Die heeft cases die er redelijk 'slick' en neutraal uitzien.
zwart, rechte randen. enz...

Maar die heb ik hier wel nog nergens in een shop zien staan, dus dat wordt wat moeilijk. (had ik nog niet van gehoord trouwens)

vb van cases die gelijken op case uit de startpost: (3R systems)
klik
klik

edit: en graag breed (bvb door 120 mm fan) zodat naast de pci sloten nog wat plaats is om bvb een pomp te bevestigen of wat dan ook

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 13:27 ]

Verwijderd

perfect-systems.nl heeft 3r kasten dacht ik.
zie:
http://www.perfect-systems.nl/producten.asp?SGrp=25
bovenaan staan er een paar. 35-80 euro....

er zijn meer leveranciers:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/61/all

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 13:49 ]

Pagina: 1