Software voor de thuisstudio

Pagina: 1
Acties:

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik ben al van kleins af aan te vinden met instrumenten in mn handen en ben lichtelijk begonnen om nu mijn twee grootste hobbies samen te voegen. Ik wil op mijn pc wat meer met muziek gaan doen. Daarom ben ik op zoek naar mensen die hun ervaringen met bepaalde 'muzieksoftware'. Zo ben ik benieuwd of Cubase het nou echt helemaal is of dat er ook andere software aan te raden is.

De eisen aan een dergelijk software pakket zijn voor mij vrij simpel. De mogelijkheid om geluid op te nemen, om dit aan te bewerken; dus hier en daar wat weghalen, evt. verandering van toon e.d. en een soort tracker achtige interface waar je met stukjes muziek kan slepen om zo alles samen te voegen.

thunderstruck

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Ik heb in het verleden Logic gebruikt. Dat had twee extra voordelen, te weten: je kan pagina's notenschrift uitprinten (van MIDI), en belangrijker: het wordt in een hoop studio's gebruikt. Dat heb ik me althans laten vertellen door de sound-engineer, die inderdaad in de studio een paar thuisgebakken stukjes van me inlaadde - waarop we uiteraard besloten dat het beter was dat ik het ter plekke opnieuw inspeelde. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mick op 12-09-2005 21:30 ]

computo ergo sum

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Hmm, Logic zal ik is bekijken. Zijn er ook mensen met ervaring van bijv. Cubase?

thunderstruck