Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aopen FSP300-60BT(12v) voeding kapot - zoek onderdeel

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Deze 300W psu komt oorspronkelijk uit een bigtower (circa periode 2001). Het gaat om een (keramische?) weerstand. Vrij groot ding voor een weerstand, zit bij de aan/uit knop.

Het probleem is dat de buitenste isolatielaag is verdwenen/eraf gebrokkeld zodat ik niet kan lezen wat erop heeft gestaan (ik weet dus niet de specs. van dit onderdeel). Aopen en FSP-group geven niet thuis dus dat schiet niet op...

Als er tweakers zijn met deze oude psu, of ze ff kunnen kijken wat er bij hun op dit onderdeel staat gedrukt, voor de garantie kan je het allang shaken met dit ding. Ik wil dit beestje dus proberen te fixen want je bent een tweaker of niet he O-)

Heb er pics van gemaakt, dat scheelt mij een hoop typewerk :z

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/Afb01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/Afb02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/Afb03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/Afb04.jpg

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Het loopt niet echt storm hier. Ik ben toch niet de enige met deze voeding :? Kan dit draadje naar "Processors, Mobo's & Geheugen" verplaatst worden?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

als je een multimeter hebt moet je ff de weerstand meten(als dat kan). Zolang er geen waarde is is er niks.

Take a parachute, and jump!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Zal er geen reden zijn dat die weerstand kapot is gegaan??

Overigens klooi ik zelf niet zo heel graag met voedingen, ondanks dat ik niet vies ben van tweaken. Het is toch flink balen als er andere dingen kapot gaan door gepruts aan de voeding. Kortsluiting en brand zijn niet ondenkbaar. Daarnaast is 300W ook niet heel erg veel en heb je een goede reden om een mooie voeding te kopen.

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Hij geeft 7,4 Ohm aan. Heb ook een lekkende 1000uF 16V condensator vervangen. De voeding doet het wel (enigszins) maar er komt nu een hoog brom geluid uit die (nog meer) toeneemt bij meer belasting. Ik zou denken dat het door die weerstand komt (of misschien wel de trafo). Voor de rest valt er niks te zien aan de voeding.

• pcnerd

pcnerd

Jump!

ik zal ff kijken of ik zo'n weerstandje heb ;)

Verwijderd

volgens mij heb ik deze voeding
ook kapot, maar ik zal even kijken of ik het weerstandje nog lezen kan

edit:
Er staat niets op... Dat zwarte rubber loopt gewoon helemaal door zonder opdruk.
Ik heb wel dezelfde voeding

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:22 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm. Ik snap dat je graag antwopord wil, maar ik ga 'm niet naar PMG verplaatsen, daar is 'tie namelijk zwaar offtopic. Hier in CM&E staat 'ie prima :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• pcnerd

pcnerd

Jump!

ik heb een 6 0hms weerstand voor je, is dat ok?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
Dat probleem ken ik, zet er maar eens een multimeter op, waarschijnlijk is de weerstand nog gewoon goed,
Ik heb hier een zelfde voeding waarbij de hele laag er af is, je kijkt direct op de weerstands draad, de voeding doet het er niet minder om.

Repareren doe je zo.

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
Kan ik hiervan afleiden dat die weerstand waarschijnlijk toch nog goed is - ondanks dat de isolatielaag eraf is geknald (verkoold)? Dan is het wel vreemd dat ie nu flink een bromgeluid maakt terwijl het enige wat ik heb vervangen is een condensator met dezelfde waarde als het origineel.

• pcnerd

pcnerd

Jump!

heb je op de polariteit gelet(als het een elco was) ?

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Topicstarter
De polariteit staat goed. Ik denk dat die condensator/elco niet het probleem is. En als die weerstand toch goed blijkt te zijn dan weet ik het verder ook niet meer. Ik ga er geen geld meer aan uitgeven (althans niet aan deze).

Pagina: 1