veilig filesharing tss werkgroup en domain

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 22:37
Hey,

Ik heb een laptop van het werk dat lid is van een domein, via VPN log ik ook netjes in, alsof ik vanop kantoor werk.

Thuis heb ik een werkgroup, hier kunnen pc bestanden en printers delen.

Ik ben al geslaagd om vanuit mijn laptop (domein) bestanden op te roepen van pc's die deel uitmaken van een werkgroup door rechtstreeks de link in te typen in explorer (dus: \\pc_naam), en andersom lukt ook.

Toch had ik nog enkele vragen:
* Als ik vanuit een pc van de werkgroep de bestanden van de laptop wil aanspreken; moet ik eerst de inloggegevens van mijn user-account van mijn laptop geven. Wat ik wegens veiligheidsredenen zeer waardeer. Kan ik hetzelfde doen voor de omgekeerde richting? M.a.w. als die laptop (of andere pc) bestanden van mijn pc wil oproepen, er eerst om username en ww wordt gevraagd? hoe?
* Hebben andere pc's die deel uitmaken van het domein nu ook toegang tot pc's in de werkgroep? Dit vraag ik omdat ik van werkgroup-pc's nu ook pc's van het domein zie in "volledig netwerk => microsoft windows netwerk" in explorer.
* Kan ik instellen dat die laptop, en alleen die laptop toegang heeft tot bepaalde files/mappen/printers op de werkgroep-pc's?

Bedankt!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 22:37
Hey,
Kan niemand me helpen?
Ik heb al geprobeerd in de richting van "map network drive" en dan "connect using different username", maar zonder resultaat.

Ik heb enkel toegang als ik bij security de gebruiker "iedereen" toevoeg en leesrechten geef. In alle andere gevallen heb ik geen toegang (en vraagt hij ook niet achter een wachtwoord)

Ik heb de stappen op de volgende pagina gevolgd:
http://www.wellesley.edu/...ring/Windows/win2kxp.html

Normaal zou ik dan, als ik de betreffende folders vanop een andere pc aanspreek, een vraag naar een login+wachtwoord moeten krijgen. Maar ik krijg een acces denied!

[ Voor 33% gewijzigd door DriesA op 13-09-2005 21:28 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.