Toon posts:

draagbare schijf defect???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een maxtor onetouch II draagbare harddisk (zo'n extern USB geval met aparte adaptor, firewire en USB uitgangen). Hij heeft het uitstekend gedaan gedurende een aantal sessies. Maar nu steek ik hem in de USB poort, zet de boel aan en het aan/uit lichtje blijft knipperen. Er is niets meer te detecteren van het ding, de plug en play toestand detecteert hem ook niet. Het is alsof er een lege kabel aan de USB hangt. Ik heb het op beide computers die ik heb aangesloten gehad, voorheen deed hij het zonder problemen, nu is hij op allebei niet te bekennen.

Is dit ding nu dan toch al gewoon naar de haaien na enkele weken gebruik? Er is geen klap op geweest of iets anders. Wat betekent dat knipperende lichtje? Is er ergens een handleiding te downloaden? Op www.maxtor.com is alleen maar bullshit te vinden en ik heb alleen nog maar een handleiding van 2 paginas waarin ook al niks zinnigs staat. Wat voor ingreep zou je eventueel op zo'n ding kunnen doen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aan een andere PC koppelen of de HD eruit halen en normaal in een PC testen.

ARME AOW’er

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33
Guardian Angel schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:19:
Aan een andere PC koppelen of de HD eruit halen en normaal in een PC testen.
LET OP: je garantie is dan WEL verlopen..

Verwijderd

Topicstarter
aan een andere pc koppelen heb ik dus al geprobeerd.

Er uit halen en op IDE poort zetten bedoel je? Prima, maar wat betekent dat knipperende lampje nou precies? Denk je dat hij wel gedetecteerd wordt in een gewone PC?

Eerlijk gezegd doe ik dit liever dan de garantie want ik ben bang dat men hem niet repareren wil of kan en gewoon een nieuwe geeft maar mijn data is dan wel weg.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Je zou de schijf uit de behuizing kunnen schroeven maar let ff op garantie zegels.
Als je de schijf in een PC op de IDE kabel hangt kan het best zijn dat ie het weer doet en je dus in ieder geval je data eraf kan kopieeren voor je je garantie claimed. Omdat je PC helemaal niks detecteerd lijkt het erop dat de USB->IDE controller in de behuizing stuk is.
De meeste HDD's sneuvelen in de eerste 3 maanden. Warmte is nog altijd 1 van de grootste HDD killers, zeker met externe schijven. Ook de USB->IDE controller wordt goed heet en (meestal) slecht gekoelt en kan dus stuk gaan als de boel langduring veel moet doen.

[ Voor 29% gewijzigd door NBK op 12-09-2005 22:14 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

consolefreak schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:57:
[...]
LET OP: je garantie is dan WEL verlopen..
Maar je hebt tenminste wél de kans de data te redden. Dus is het een kwestie van het afwegen van belangen. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het nog toen ik hem gisteren probeerde. Na transport was hij in deze staat, alhoewel hij niet gevallen is of zo. Maar ik bedenk me net dat de computer was vastgelopen en we hem dus niet correct hebben afgesloten. Is het mogelijk dat het slecht afsluiten en vervolgens transporteren hem de das heeft omgedaan?

zou het nog helpen het te proberen met een usb naar usb kabel in plaats van de firewire naar usb of maakt dat niet uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 23:18 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

Ray

gebruik zo'n zelfde 24/7 hier en wissel regelmatig van poeter. Schijf en controller worden niet warm. Moet zeggen dat de one touch imo de beter externe hd is. Ik heb wel een heel boekwerk erbij maar zie helaas niets over het knipperen, behalve dan dat het de one touch software aanstuurd als die installed is. Normaal zou ie gewoon moeten werken.

oja en ik rag hem er altijd ook gewoon uit zonder dat veilig verwijderen etc

[ Voor 12% gewijzigd door Ray op 12-09-2005 23:20 ]

Pagina: 1