Toon posts:

Laptop kiezen onmogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik jullie lastig moet vallen met deze vervelende topic waarin ik mijn keuze niet kan maken maar ik zie zelf door de bomen het bos niet eens meer dus hier wat ik wel en niet wil en mijn budget.

Mijn budget is rond de 1300 euro.

Ik heb een laptop nodig voor mijn studie (bedrijfskundige informatica) die niet te groot is, lange accuduur heeft (3 uur ongeveer) en er leuk uitziet (geen acer dus).

Ik kwam dus aanvankelijk uit bij de Sony Vaio FS215B (P-M 740; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15,4"TFT; WXP Home) € 1259,95 :9~

Die eigenlijk wel voldoet aan mijn specs maar toen zag ik tot mijn verbazing dat zijn accuduur maar max 2 uur is. Als het echt 2 uur max is valt hij af en moet ik naar een andere laptop gaan kijken. Maar er is helaas geen andere leuke laptop te vinden en ik zoek me helemaal suf.

Wie heeft er nog een goed idee voor me, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
Sony Vaio gebruikt li-ian accu's, je zou kunnen kijken voor een accu met een hogere mAh waarde ;) Voor de rest zijn het perfecte dingen hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Ik zou je niet AL te blind staren op de opgegeven accu levensduur.. elke fabrikant heeft een andere eikwaarde voor zo'n meting. Een laptop waar 4 uur voor staat aangegeven kun je ook in 2 uur of minder leeg maken, geloof me...

2 uur is bij intensief gebruik zeer acceptabel te noemen...

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Peter schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:01:
Sony Vaio gebruikt li-ian accu's, je zou kunnen kijken voor een accu met een hogere mAh waarde ;) Voor de rest zijn het perfecte dingen hoor! :)
Ja maar hoeveel kost zon batterij wel niet? Ik zag op de sony site al iets staan van 400 euro. Nou dat vind ik toch echt wel teveel voor een batterij ik bedoel dan kan ik net zo goed mijn budget op 1700 euro stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Misschien een ibook? Is binnen je budget en het design is mooi. En hebben pas een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spits schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:05:
Misschien een ibook? Is binnen je budget en het design is mooi. En hebben pas een update gehad.
Ja ik zat zelf ook al aan een ibook te denken maarja aangezien ik best veel moet gaan programmeren en dergelijke wat allemaal ook windows based is kan dat helaas ook niet. Maar als ik niet zoveel op het uiterlijk let en meer op niet te dik en meer naar accuduur wat is dan aantrekkelijjk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik zat met het zelfde probleem. Heb nu een Acer TravelMate 4102WLMi besteld, welke mooie specs bied en niet heel erg duur is.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kan met die Sony Vaio FS best wat meer batterijtijd eruit persen hoor.

Overigens op sonystyle.com staat het volgende:
• Estimated Battery Life
Standard Battery: 2.5-5.5 hours
Ik denk dus dat dat wel goed zit. Als je gewoon veel batterijtijd nodig heb klok je hem onder naar 600Mhz. Zet je je schermbrightness laag. Wireless uitschakelen. Eventuel je Pentium M undervolten. Dan moet je wel aan de 6 uur kunnen geraken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 20:12
Ik zat dus ook met dit probleem en heb recent de Acer Aspire 1692WLMi gekocht en ik moet zeggen dat het een topding is. Goede specs ook. Het design vind ik zelf wel mooi maar dat is misschien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:12:
[...]

Ja ik zat zelf ook al aan een ibook te denken maarja aangezien ik best veel moet gaan programmeren en dergelijke wat allemaal ook windows based is kan dat helaas ook niet. Maar als ik niet zoveel op het uiterlijk let en meer op niet te dik en meer naar accuduur wat is dan aantrekkelijjk?
Kijk ff rond bij ASUS, die hebben leuke laptops tegen een niet al te hoge prijs. En ik denk dat je veel meer zelf moeite kan doen, want het is heel moeilijk te weten wat een ander precies wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spits schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:44:
[...]

Kijk ff rond bij ASUS, die hebben leuke laptops tegen een niet al te hoge prijs. En ik denk dat je veel meer zelf moeite kan doen, want het is heel moeilijk te weten wat een ander precies wil. ;)
HaHA ik heb serieus elke laptop al bekeken maar steeds is het net niet wat ik wil. Denk dat ik maar gewoon voor die Sony ga als de batterij inderdaad wat langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok succes, ze hebben in ieder geval mooie schermen vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vind ik ook maarja welke andere laptop kan kwa design en scherm aan de sony tippen? Helemaal geen en aangezien ik op een laptop toch niet ga gamen heb ik daar het meeste aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Dat is waar, ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil een laptop met aardige grafische prestaties, degelijke kwaliteit en ook erg belangrijk een mooi design. Voor mij wordt het dan zeer waarschijnlijk een powerbook 15", maar als ik een windows laptop had moeten hebben had ik waarschijnlijk ook voor sony gegaan. Voor de rest kan ik geen mooie laptops vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het design lijkt mij echt het minst belangrijk. Belangrijker is de functionaliteit van zo'n ding. Ook lijkt het mij handig even na te denken hoe vaak en wanneer je de laptop gebruikt en vooral waar.

Als het tijdens een treinreis is kan ik me er nog iets bij voorstellen maar zelfs met de vertragingen bij de NS ben je maar zelden 3 uur onderweg.

Stroom is vrijwel overal wel te vinden dus leg je misschien de prioriteit verkeerd.

ARME AOW’er

Pagina: 1