Sinds deze middag hebben we internet van telenet, een 10 mbit lijn met 30 gb dataverkeer.
zeer leuk allemaal
telenet had internet direkt op mij pc gezet, maar wij zitten hier met 4 pc's dus moest er een router tussen.
op zich allemaal geen probleem.
ik kijk even of het internet werkt en ja, ik download aan ~ 10mbit ik natuurlijk super blij
nu zet ik de router er tussen en configureer deze voor dhcp (kabel)
direkt heb ik internet.
tot nu alles goed.
nu weet ik dat ik vroeger met adsl een vast ip adres moest toewijzen om goed gebruik te kunnen maken van elke pc met port forwarding etc...
dus deed ik dit nu ook.
alles netjes en 2 pc's hebben nu een vast ip :192.168.1.10 en 192.168.1.11
beide kunnen op het internet.
maar nu wil ik de snelheid van het internet testen op 1 pc, (de andere staat uit) en ik surf aan 1 à 2 mbit
Even wat bijkomende info:
Router: linksys Wrt54G
pc1 draadloos pci kaartje van smc (2802) :snelheid 54mbps signaalsterkte : excellent
iddem voor pc2 maar die staat uit.
dus even samen vatten: in de router staat het op dhcp en de 2 pc's hebben een vast ip.
ik heb het ook al geprobeerd met standaard dhcp (dus auto. toekennen van ip's, geen verbetering)
en ja ik heb opzoekings werk gedaan
alle hulp is welkom.
zeer leuk allemaal
telenet had internet direkt op mij pc gezet, maar wij zitten hier met 4 pc's dus moest er een router tussen.
op zich allemaal geen probleem.
ik kijk even of het internet werkt en ja, ik download aan ~ 10mbit ik natuurlijk super blij
nu zet ik de router er tussen en configureer deze voor dhcp (kabel)
direkt heb ik internet.
tot nu alles goed.
nu weet ik dat ik vroeger met adsl een vast ip adres moest toewijzen om goed gebruik te kunnen maken van elke pc met port forwarding etc...
dus deed ik dit nu ook.
alles netjes en 2 pc's hebben nu een vast ip :192.168.1.10 en 192.168.1.11
beide kunnen op het internet.
maar nu wil ik de snelheid van het internet testen op 1 pc, (de andere staat uit) en ik surf aan 1 à 2 mbit
Even wat bijkomende info:
Router: linksys Wrt54G
pc1 draadloos pci kaartje van smc (2802) :snelheid 54mbps signaalsterkte : excellent
iddem voor pc2 maar die staat uit.
dus even samen vatten: in de router staat het op dhcp en de 2 pc's hebben een vast ip.
ik heb het ook al geprobeerd met standaard dhcp (dus auto. toekennen van ip's, geen verbetering)
en ja ik heb opzoekings werk gedaan
alle hulp is welkom.