[Access]Meerdere gebruikers tegelijk in DB?Via webinterface?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 21:48
Hoi,

ik werk momenteel als systeembeheerder samen met enkele collega's. Binnenkort zijn er enkele reorganisaties en dus ook enkele veranderingen op til.
Wij krijgen regelmatig calls door (soort helpdesk) en we willen die in een primitief registratiesysteempje steken.
Nu heb ik daarvoor al een Access-DBtje in elkaar geknutseld. We zijn van plan om die DB bij iemand op een PC te zetten en bij de anderen dan een linkje daar naartoe.
Dit heeft volgens mij echter één groot nadeel: er kan slechts één persoon tegelijkertijd in!!

Heeft er iemand een idee hoe we dat we zouden kunnen? Ik had gedacht om via een soort van webinterface te werken, maar om eerlijk te zijn, zijn we daar geen van allen erg in thuis. Ik kan wel een simpele website maken of een databaseje, maar als er met DB's EN webpagina's moet geknoeid worden, dan moet ik toch wel passen.
Zijn er misschien makkelijke manieren om dit te doen?
Als we een webinterface naar die Access DB maken, dan zitten we wel nog met hetzelfde probleem, niet? Dat er maar één gebruiker tegelijk in kan?

Graag jullie ideeën en alvast bedankt!

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Verwijderd

Firecracker schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:09:
Als we een webinterface naar die Access DB maken, dan zitten we wel nog met hetzelfde probleem, niet? Dat er maar één gebruiker tegelijk in kan?
Ik gebruik altijd mdb's voor mijn webprogjes in ASP, je hebt dan geen gebruiker limiet, hooguit performance problemen (als er teveel users zijn en veel records in je db). Maar goed hier ben je nog niet mee geholpen. Wellicht als je Dreamweaver in handbereik hebt, kunt je een aardige application bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 20:27 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het om een paar man gaat en niet al te idioot druk verkeer lukt het -zo is mijn ervaring- prima met een access database. Moet je er alleen wel voor zorgen dat niemand zo leuk is om die database exclusief te openen. :X Eventueel kun je nog overwegen om de database te splitsen in een front-end en een backend, of zelfs voor die backend MSDE te gebruiken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 21:48
Dreamweaver is binnen bereik, net als een paar andere webbuilding progs.

"Moet je er alleen wel voor zorgen dat niemand zo leuk is om die database exclusief te openen."
Wil je daarmee zeggen dat er standaard wel meerdere mensen het form kunnen opendoen om records toe te voegen?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

My point exactly

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:21

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Alleen word het record gelocked die op dat moment in gebruik is door iemand.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1