Toon posts:

beeld bevriest na "geluid"uit pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn nieuwe pc tot deze week. Het duurt soms heel lang tot ie compleet is opgestart. Heb dan wel al mijn bureaublad in beeld met alle icoontjes maar kan nog niks doen omdat ie in nog aan het opstarten is.Reset of langer wachten is dan de oplossing. Maar als ie wel gewoon opstart hoor ik soms een "tik" uit de PC-kast komen en dan staat mijn hele beeld vast en rest mij niks dan de reset-knop in te drukken.daarna loopt ie weer perfect.Dit gebeurt gewoon tijdens internetten of typen of spontaan als ik niks doe...

Het systeem, Intel 2400 met XP-prof draait verder perfect want (tja alles moet perfect zijn) ik heb er niet zo bar veel op staan want doe alleen maar typen en wat internetten en dvd`s branden dus ik moet geen "rommel"progjes op mijn pc hebben. Aan de programma`s ligt het niet want ik heb een schone Ghost terug gezet en daarna deed ie het ook een keer.

Zou het iets hardwarematig zijn? duidend op de tik die ik uit de pc hoor? maand of 6 geleden heb ik er een nieuwe harde schijf ingekregen omdat ie kaduuk was maar lijkt mij dat het daar niet aan ligt.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Zo'n tik doet mij toch direct denken aan de hdd. Ik weet natuurlijk niet wat voor soort tik het is, maar een tik van de hdd is onmiskenbaar (maar kan het niet uitleggen) :)
Als de tik is geweest is de computer dan direct een heel stuk stiller (alsin misschien is de hdd afgeslagen en loopt niet meer, of draait hij nog?)
Greetingz,
Norris

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Dooie hdd of loszittend molexje?

Ik heb het ook wel eens gehad dat een molexje in mijn hdd niet helemaal contact maakte. Die viel ook te pas en te onpas uit. Bij tikkend geluid en freezend beeld denk ook ik direct aan de hdd.

Verwijderd

Topicstarter
hij maakt dus normaal geen geluid. ja zoals je bij alle pc`s wat hoort.maar dit is een spontane tik en dan blijft ie hangen.heb een HD-test gedaan en die was goed. trouwens, de keer dat dus de HD stuk was deed ie echt niks meer, dus nog niet misschien opstarten. verder loopt ie goed en het is dus die tik waar ik me zorgen over maak.

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Zoals Pakjebakmeel zegt: misschien losse molex?
Doe eens een andere stroomkabeltje aansluiten op je HDD, en druk ook die hdd (ata)kabel aan (op zowel hdd en moederbord)
laat weten of de wat uit heeft gemaakt

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad, bleek de ide kabel niet goed vast te zitten.check ff voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan maar snap niet dat dat het kan zijn want ik kom nooit aan die kabels..Ga nu slapen want de wekker gaat weer om 4.15 :O dus kijk morgen wel of ie het nog steeds doet..

Verwijderd

Topicstarter
heb alles nagekeken en heb ook maar even de stofzuiger er doorgehaald, maar hij blijft het doen. Weet ook niet of dit er mee te maken heeft maar elke keer als ik de pc opstart moet ik de draadloos internetverbinding vernieuwen. Want elke keer als de pc is opgestart geeft ie aan "snelheid 5,5Mbps en signaalsterkte Zwak" dan doe ik een reset en dan loopt ie weer goed. En de laptop heeft op dat moment wel een uitstekende verbinding. Dus er is ook iets met mijn netwerkkaart volgens mij.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik heb ook zoiets gehad. Er komt een klik geluid uit mn harde schijf en dan bevroor alles.
Heb een nieuwe schijf ingedaan maar dat hielp ook neit.
Het bleek de inventer van mn ccfl in mn computer te zijn die magnetisch werd en op mn harde schijf zat.
Ik heb hem meteen eruit gehaald en alles werkte weer zoals het hoorde.

(heb ff een vraagje: Ik kan mijn pc niet afsluiten. Als ik op afsluiten druk dan zie je staan "Saving bla bla bla"dan is het weg en hoort mn pc uit te gaan.
Na die bericht bevriest mn computer en gaat niet uit. Mn muis werkt dan ook niet en ik kan hem alleen handmatig afsluiten wat niet echt gezond is voor mn computer.
Ik heb dit probleem sinds ik mijn Windows mce formateerd en opnieuw instaleerd had. Ik had het 3 dagen erna en het is nu al zo n 1,5 week al zo)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb thuis op mn AMD 1900 pc een WD 40GB, die tikt af en toe ook wel eens... dan lijkt het ~15 seconden alsof hij vastloopt, maar als je dan geduldig wacht gaat die van mij vrolijk verder.
Het lijkt dan alsof de HDD compleet stil valt, waarna hij even weer op toeren moet komen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Die karakteristieke tik zijn de lees/schrijf-armen die terug naar hun beginpoitie schieten. Dit duidt wel op een naderend einde van de harde schijf, of een elektriciteitsprobleem.

Bij mij is het beide eens geweest, eerst harddisk vervangen, de nieuwe ging na een aantal weken weer "tikken", toen nieuwe voeding gekocht en alles deed het weer.

/ingeving: die 80gig ligt nog steeds "defect" in mn la, zou die t weer doen met die nieuwe voeding? :*)

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:55:
Die karakteristieke tik zijn de lees/schrijf-armen die terug naar hun beginpoitie schieten. Dit duidt wel op een naderend einde van de harde schijf, of een elektriciteitsprobleem.

Bij mij is het beide eens geweest, eerst harddisk vervangen, de nieuwe ging na een aantal weken weer "tikken", toen nieuwe voeding gekocht en alles deed het weer.

/ingeving: die 80gig ligt nog steeds "defect" in mn la, zou die t weer doen met die nieuwe voeding? :*)
Die WD waar ik het over had doet het al 2 jaar inclusief getik :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hetzelfde probleem gehad lag toen aan een loszittend molexje..
M'n Hd had zo'n verloopstekkertje voor een fan.. dat stekkertje was niet helemaal lekker meer en ik hoorde dus vaak een 'tik' en m'n casefan ging uit en aan.. verloopje eraf gehaald en de fan rechtstreeks op mijn mobo gedaan en nooit meer problemen gehad.
Pagina: 1