Toon posts:

[XP] Niet meer te installeren, foutmeldingen bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb hier de pc van mijn schoonouders en die is helemaal overgelevert geweest aan virussen, trojans en andere handel. Ik heb de vorige keer opnieuw XP na een format erop gezet en toen deed hij het hier prima; firewall helemaal "stealth" enzo, nieuwe virusscan (AVG) erin en geupdate en ga maar door.
Toen de pc bij hun stond (zelfde internet, zelfde modem) was er binnen 5 minuten weer een trojan binnen die programma's als spybot ging veranderen; die heb ik zo goed en zo kwaad als het ging verwijdert maar uiteindelijk toch maar besloten om hem opnieuw te installeren.

Daar ben ik nu mee bezig en wat gebeurt er? Ik kan na een format niet installeren omdat veel bestanden niet van de cd af gekopieerd kunnen worden.........????
Andere XP cd erin om te proberen; ook niet!

Wat nu? Staat er dan toch nog een virus op de HD soms?

Iemand ideeen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe bedoel je, gaat niet? Welke foutmelding krijg je precies? :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh.....weet het nu niet meer uit mijn hoofd, maar in het blauwe setupscherm komt er dan te staat dat een .dll bestand niet van de cd op de hd gekopieerd kan worden en of ik het overnieuw wil proberen, overslaan of wil stoppen. Sla ik over dan pakt hij direct een volgend .dll bestand wat niet gaat.....dat gebeurt als die balk volloopt met zoveel procent gekopieerd naar je hd.

Verwijderd

Iets meer duidelijke informatie zou ook niet overbodig zijn. :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lens van CD-ROM schoonmaken?
Probeer een van die XP cd's op een andere computer om te kijken of ze 100% okee zijn :)

(Dit soort dingen heb ik ook weleens gehad, en meestal is het een van bovenstaande 2 dingen :) )

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 12-09-2005 21:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn 100% okee de cd's.
Lens schoonmaken moet ik nog ff doen maar zal morgen wel worden.

Meer informatie....ik weet niet welke info......hoe bedoel je precies?

Verwijderd

Ik had dat probleem na het installeren van wat extra geheugen in een p3. Nadat ik het nieuwe geheugen eruit heb gehaald ging de installatie wel goed.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien dus even het geheugen testen, misschien even een andere kabel, of haal alle overtollige appoaraten er tijdens de installatie even uit? Als je het met meerdere cd's hebt die in een andere pc wel werken zal het waarschijnlijk in de hardware zitten :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tja, alle hardware die niet nodig is heb ik eraf/eruit, een andere cd speler gemonteerd, cd gereinigt en gecontroleerd......en nu doettie het nog niet.....

Ik ben voor de zoveelste keer aan het installeren en nu staat er in het blauwe scherm waarin hij aangeeft dat hij bestanden kopieerd (dat net na de format) het volgende:

Het bestand dsound3d.dll is niet juist gekopieerd.
Het bestand dat setup op de vaste schijf heeft geplaatst, is geen geldige windows xp systeemkopie.
Dit kan duiden op een probleem met de cd rom van windows xp als u het besturingssysteem vanaf een cd rom installeerd.

Nu is het toevallig dat bestand, maar vaak zijn het meerderen en/of anderen.

Gister was het met "system".

Ik heb hier een router, kan ik niet de inhoud van mijn eigen hd naar die ander kopieeren zodat het wel loopt enzo?

Verwijderd

Dat probleem ligt vaak aan het geheugen. download memtest eens.
Verder zou je ff een andere ide kabeltje kunnen proberen.

Oke sanfranjake was me voor. Maar ik hammer er nog ff wat extra op door

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 19:41 ]

Pagina: 1