Toon posts:

[PDF FDF] FDF/PDF geschikt voor opgemaakte documenten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een mogelijkheid om via een met HTML/PHP gebouwde website dynamisch PDF's te genereren. Ik heb reeds gekeken naar FPDF, maar wou ook eens de optie bekijken om FDF te gebruiken.

Ik heb hier het één en ander over gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat ik hier precies mee kan. Als ik het goed begrijp kan ik een PDF bestand met een form definieren dat als template gebruikt kan worden. Vervolgens kan ik via PHP dynamisch een FDF bestand genereren waarin de door de gebruiker ingevoerde tekst staat. De gegevens van dit FDF bestand worden vervolgens in het PDF-bestand op de juiste plaats ingevuld, zodat een volledig ingevuld PDF-document ontstaat.

Mijn vraag is of de interpretatie die ik hierboven weergeef correct is. Verder zou ik willen weten of ik in de template (PDF met form) alles kan zetten wat in een regulier PDF-bestand kan staan. Hiermee doel ik koptekst, voettekst, achtergrondafbeelding enz.

De bedoeling is namelijk om PDF-documenten te genereren met een vaste opmaak, vaste kop en voettekst en een vaste achtergrondafbeelding en hier vervolgens (door gebruik te maken van PHP in combinatie met FDF) tekst bij in te voegen.

PDF/FDF leek me ideaal, omdat alleen de tekst later ingevuld hoeft te worden en het gehele ontwerp gewoon in een PDF vastligt, maar ik weet dus niet of het allemaal kan wat ik wil. Probleem met bijvoorbeeld FPDF is dat je veel minder flexibelere ontwerpen kan maken (omdat je in de PHP-code de plaatsbepaling van de verschillende elementen regelt).