AMD 64 in BIOS op Turbo setting...freeze

Pagina: 1
Acties:

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi allemaal,

Ik heb een ASUS K8V-Deluxe mobo en een AMD 64 3000+ proc, ik keek laatst in de BIOS en toen zag ik dat je je CPU op; auto, standard en turbo kon zetten. Turbo klinkt natuurlijk fijn en zet ik hem daar op. Maar dan staat de pc vast en moet ik hem weer op standard zetten. Ik heb er een Zalman CNPS 7000-alcu opzetten en die op volle toeren laten draaien. Het helpt ook niet. Word van turbo je pc sneller of moet ik dat met rust laten? En als het sneller word hoe moet ik er dan voor zorgen dat de pc niet vast loopt.

Alvast bedankt!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heb exact hetzelfde probleem maar dan met een 3200 clawhammer proc heb het maar zo gelaten zal me vast niet veel bijzonders extra kunnen brengen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

je kan beter manueel overklokken, als ik mijn cpu (P4 3.0) op turbo zet freest ie ook, als ik hem manueel overklok gaat 3.5 nog redelijk stabiel.

• SjorsVN
Zelf overklokken komt ie maar op 2.2 >< stabiel. ALs ik dan verder clock staat ie vast

Verwijderd

Dat kan dus betekenen dat waarschijnlijk het geheugen niet zover kan overgeklokt worden en dan slaat die dus vast.

• SjorsVN
Bedoel je daarmee het RAM geheugen?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:37

Shaggy

Misantroop pur sang

Dit is een bekend verschijnsel voor deze combo.

Ik heb dezelfde set, en ook ik krijg freezes bij "Turbo" mode, maar zet het zaakje in je bios lekker op 215-220 heb je nergens last van en draait ie goed, hoger is vragen om problemen.

Dit is ook mede veroorzaakt door het ontbreken van een AGP-Lock, waardoor het hele zaakje vastslaat boven die 2200mhz OC (FSB is dus 220..is je GPU niet blij mee meestal...)

Wil je overclocken, koop een ander combo, wil je iets sneller ( 2200mhz stabiel ipv 2000 ) en toch zeer stabiel werken lekker dit bord houden.

Die paar procenten die je sneller gaat merk je echt niet in geen enkele toepassing, buiten die leuke statische benchmarks waar iedereen op geilt. Leuk hoor 100 punten meer in 3dmark05...
:O

Je hebt een leuk bord, met een goede procc. hou het lekker zo, of zet hem als mij op 2200mhz, en lekker werken.

Anders, helaas...andere spullen kopen ben ik bang.

[ Voor 9% gewijzigd door Shaggy op 12-09-2005 18:04 ]

Making an ass of myself since the 70's

• SjorsVN
Andere spullen hoef ik niet. Bedankt voor je goede uitleg trouwens. Merk je de 200 mhz overclock nou in fps in games? Benchmarks maken me niks uit maar als ik door een goede overclock meer fps krijg in games is dat wel lekker. Verder heb ik een Gainward 6800 Ultra die op stock speeds loopt, ook stock cooler,425/1100, ik wil zelf niet de max vinden van deze kaart, maar kan iemand iets zeggen tot hoever hij kan?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

SjorsVN schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:06:
Andere spullen hoef ik niet. Bedankt voor je goede uitleg trouwens. Merk je de 200 mhz overclock nou in fps in games? Benchmarks maken me niks uit maar als ik door een goede overclock meer fps krijg in games is dat wel lekker. Verder heb ik een Gainward 6800 Ultra die op stock speeds loopt, ook stock cooler,425/1100, ik wil zelf niet de max vinden van deze kaart, maar kan iemand iets zeggen tot hoever hij kan?
Ik draai op 2200mhz procc. ram 2x512 cas3 geen OC, GPU is Geforce 6600GT/TD op 540/989 stabiel zonder artifacts op standaart koeler.

Ik speel Counter Strike: Source met framerates rond de 100+ stabiel, dropt nooit onder de 75FPS.
Enemy territory kan veel verder rond de 300+fps ( maar heb ik ge-caped op 76fps)

Ik speel er perfect mee en heb er heel goede ervaringen mee.
Clan mates met socket 939 borden dezelfde procc 2000mhz/2200mhz en PCI-E kaarten ( 6600gt ) hebben dezelfde fps als ik. Dus mag ik niet klagen.

Je hebt daar een hele goede set, waar je alles mee kan spelen wat er is op goede quality settings.

• SjorsVN
Ok, dus eigenlijk moet ik het op CPU overclock houden en de GPU met rust laten?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

SjorsVN schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:16:
Ok, dus eigenlijk moet ik het op CPU overclock houden en de GPU met rust laten?
Allebei kan het een beetje.

Zet je FSB op 215 tot 220 ( gewoon ff testen wat goed werk onder stress 215 moet gewoon perfect werken zoiezo)

En met CoolBits oid je GPU overclocken. Ik neem aan dat de 6800 ook een auto overclock tool heeft. Probeer dat dan, en krijg je artifacts ga je gewoon met stapjes van 5mhz terug bijv. tot het geheel stabiel werkt.

Wel eerst het een, dan het ander anders kan je er wel eens niet goed uitkomen. ( eerst CPU, dan GPU )

Het kost mischien wel wat tijd. Maar ja daar ben je Tweaker voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 12-09-2005 18:23 ]

Verwijderd

Als je even had rondgezocht, had je kunnen weten dat een overclock op je GPU soms tientallen procenten verschil in snelheid kan maken, dus als je dan toch iets overclockt doe dan gelijk je GPU als je in spelletjes een hogere FPS wil halen. Bovendien is dit zelfs nog minder gevaarlijk dan CPU overclocken. Als je dan ook nog is je CPU overclockt is het helemaal leuk.

• SjorsVN
Ok allemaal bedankt voor de info!! _/-\o_ Ik zal het over een half uurtje uit proberen ( ik moet eerst nog de tafel afruimen e.d. :r)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

SjorsVN schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:39:
Ok allemaal bedankt voor de info!! _/-\o_ Ik zal het over een half uurtje uit proberen ( ik moet eerst nog de tafel afruimen e.d. :r)
offtopic:
Check je mail ff

edit: werkt niet om Coolbits door te sturen...leuke provider heb je haha ;0

[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy op 12-09-2005 18:57 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik heb de k8v se deluxe en die gaat tot 240Mhz httbus(fsb)

je moet het volgende ff na kijken

multiepleir van de htt (cpu<>chipset) op 3x zetten
vcore op 1.7v
voltage van de chipset verhogen(weet niet of dat ook kan bij jou bord)
en het geheugen op 166Mhz zetten.
voltage van het geheugen verhogen.
Agp op 4x zetten. i.v.m instabiel worden van de poort zeker met een 9800pro
agp voltage verhogen(omdat je ook de agpbus oc,hier door kwam ik 5Mhz hoger op de httbus )

weet niet wat voor een kaart je hebt
verder toen ik van een 9800pro over stapten naar een 6800le kon ik zonder problemen 240Mhz draaien zonder dat ik agp op 4x moet zetten.

• SjorsVN
Okido ik zal het nu allemaal ff proberen.

Shaggy ik heb Multikabel en die zijn inderdaad niet zo soepeltjes met dat soort dingen. Ik heb trouwens al coolbits 2.
Pagina: 1