[Java] getParameter(String name) Object in Applet

Pagina: 1
Acties:

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03
Ik wil bij het laden van een Applet in jsp een object meegeven op de volgende manier:

<param name="dataList" value=<%= dataList %>>

dataList is echter van het type java.util.List met hierin weer objecten.
Nu wil ik deze dataList weer uitlezen in mijn applet maar getParameter(String name) geeft een String terug.

Nu zie ik verder geen andere methods die wel een object teruggeeft en ik heb ook gezocht naar superclasses van JApplet die deze method overload.

Weet iemand of dit toch op een bepaalde manier mogelijk is, of moet ik iets anders gaan zoeken?

Thnx, alvast!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
JSP draait serverside, applets draaien clientside. De methode die jij nu gebruikt om gegevens door te geven van server naar applet is HTML, en dat ondersteunt geen java objecten.
Je zult dus op zoek moeten gaan naar een andere manier.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat jou zou kunnen is gebruik maken van HTTP tunneling, hiermee kan je gewoon gebruik maken van Java objecten om te communiceren met de server.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:51
of met RMI ;)

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-04 19:03
ronaldmathies schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:53:
Wat jou zou kunnen is gebruik maken van HTTP tunneling, hiermee kan je gewoon gebruik maken van Java objecten om te communiceren met de server.
Hoe bedoel je met HTTP tunneling? Ik heb er wel es van gehoord maar kan het zo niet echt thuis brengen.
Ik wil verder de applet steeds laten communiceren met een servlet om gegevens op te halen uit een database maar heb eigenlijk al veel gegevens nodig bij het laden van de applet, vandaar dat ik ze via <param> door wilde geven.