Toon posts:

Aanmaken lokale gebruiker via ASP(.NET)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via ASP(.NET) een domein gebruiker (AD) aanmaken of wijzigen vind je pakken info van terug op Internet, nu wil ik echter een gewone lokale user aanmaken. Gaat om een stand alone windows 2003 systeem (geen domeincontroller dus).

Google is in deze niet echt hulpvaardig, iemand die enkele goeie links heeft met info?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:01

ThunderNet

Flits!

Dus je wilt op client (waar je de pagina bekijkt/oproept) een user aanmaken?

Ik hoop dat dit niet lukt :) zou namelijk nog al groot gat in Windows betekenen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Neen ... ik wil dat men vanop een client op die "server" een lokale user kan aanmaken. Met lokale user bedoel ik "geen domein user" omdat het gaat om een stand alone server zonder AD.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:01

ThunderNet

Flits!

Is het niet mogelijk om een AD op de server te zetten dan?

Er kunnen zonder problemen meerdere AD's in een netwerk komen :)
Dus laat je die server een eigen AD beheren, voor zichzelf alleen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je niet gewoon met een scriptje kunnen werken? Een batch net net user zou al voldoende moeten zijn :) Je zou ook eens kunnen kijken naar de webadministration van 2003 :P

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2005 15:34 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
AD is om een een aantal redenen geen optie (vb. er draait software op die bak die er niet meer overweg kan, die persé nog zo'n lokale gebruiker wil).
Users moeten aangemaakt worden via een "online panel" omdat er continue gebruikers bijkomen en weggaan. Heb er al aan gedacht om zo'n panel als hostingcontroller te kopen, maar dat is eigenlijk wat overkill om gewoon wat users te maken.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Volgens mij kun je met ADSI via de winnt namespace users bekijken en aanmaken. Hoewel het AD van ADSI voor active directory staat, kun je als ik het mij goed herinner ook zonder AD van deze interfaces gebruik maken. Toen ik ermee aan het stoeien was (jaartje of 5 geleden) was er veel documentatie op MSDN te vinden.

edit:
mazzelaar, ik heb zelfs iets voor je gevonden ;)
http://www.kouti.com/scripts.htm onder het kopje ADSI without Active Directory

[ Voor 20% gewijzigd door bigbeng op 12-09-2005 15:58 ]

Verwijderd

Dit kan je doen dmv het commando "net user". Zie voor meer (toekomstige?) informatie onze GoTwiki - Batch programmeren - Computer Beheer.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan idd gewoon ADSI gebruiken. Hier een stukje c# code waarmee een user aangemaakt wordt en zijn FullName en password gezet worden. Je moet wel zorgen dat je huidige proces genoeg rechten heeft om users aan te maken

C#:
1
2
3
4
5
6
DirectoryEntry directoryEntry = new DirectoryEntry( "WinNT://" + ADSIDomain );
DirectoryEntries entries = directoryEntry.Children;
DirectoryEntry user = entries.Add( LoginName, "User");
user.Properties["FullName"].Add( fullName );
user.Invoke( "SetPassword", password );
user.CommitChanges();

voor ADSIDomain kan je gewoon je computer naam gebruiken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1