Gedrag van standby led veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik heb op mijn laptop een grote blauwe led die gaat knipperen als de laptop op standby staat. Die led zit aan de buitenkant van de laptop (dus niet tussen scherm en keyboard) en is hinderlijk fel.

's Nachts is het dus gewoon kamer verlicht - donker - kamer verlicht - donker :/

Diezelfde led brand constant als de laptop gewoon aanstaat. Ik denk dat dat ding door het BIOS wordt bestuurd oid. Is er een manier om het gedrag van die led te veranderen? Via een BIOS modificatie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35

ThunderNet

Flits!

In laptop's zitten vaak minder uitgebreide bios-en, Dus als het in te stellen valt in je bios heb je geluk.
Deze instelling is op een gewone pc wel vaak te vinden in bios.

Anders zou je er misch. een plakbandje overheen kunnen plakken? :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
ThunderNet schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:57:
In laptop's zitten vaak minder uitgebreide bios-en, Dus als het in te stellen valt in je bios heb je geluk.
Deze instelling is op een gewone pc wel vaak te vinden in bios.

Anders zou je er misch. een plakbandje overheen kunnen plakken? :P
Zat zelf eigenlijk aan een BIOS hack te denken. Heb een recente BIOS file hier liggen van 8 augustus 2005 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
stukje plaklint... goed idee :)

maar persoonlijk zou ik dan geen doorzichtig of doorkijkplaklint nemen...

en stukjes papier en karton op de laptop hangen? misschien mis je dan het flashy ontwerp van je laptop...

ik wou dit zelf ooit eens op een desktop PC en probeerde eerst met een zwarte alcoholstift het plastiekje zwart te kleuren. Het hielp niet echt.
een desktop heeft het voordeel dat je die ledjes kunt afkoppelen van je mobo. bij een laptop moet je haast gaan solderen, ook niet echt een oplossing :(

anders een kap of doos over de laptop zetten als je gaat slapen.
of de laptop in een tas, kast, lade, ... wegstoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Zit je hier op een Tweaker forum krijg je een plakband oplossing aangedragen _/-\o_

Ik wacht nog ff wat verdere reacties af ;)