Toon posts:

Onchange hidden field

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code:
<tr class="hp_asearch_row1"><td width=39% valign="top"><strong>Minimale oppervlakte</strong></td><td>

<input type="hidden" name="Minimale_oppervlakte_range" size="2" value="0" class="inputbox" />

<input type="text" name="Minimale_oppervlakte" class="inputbox" size="0" onchange="document.getElementById('Maximale_oppervlakte').value = this.value" /></td></tr>

<tr class="hp_asearch_row1"><td width=39% valign="top"><strong>Maximale oppervlakte</strong></td><td>

<input type="hidden" name="Maximale_oppervlakte_range" size="2" value="1" class="inputbox" />

<input type="text" name="Maximale_oppervlakte" class="inputbox" size="0" /></td></tr>
Het komt erop neer dat iemand de minimale oppervlakte invult, waarna vervolgens door het onchange commande ook de maximale oppervlakte ingevuld wordt. Dit werkt uitstekend.

Echter, ik wil het maximale oppervlakte veld verbergen en maak de input type derhalve 'hidden'. Helaas werkt het onchange commanda dan niet meer 100%.
Vul ik namelijk de eerste waarde in en klik ik dan met de muis op submit, dan neemt hij de waarde wel mee. Klik ik echter direct op enter, dan wordt de waarde niet ingevuld.
Als je het weet dan is het geen ramp, maar voor een doorsnee bezoeker die wat invult en direct op enter klikt, verdwijnt deze functionaliteit dus.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al een workaround. Ik gebruik nu onkeypress ipv onchange. Dan gaat het wel.
Helemaal logisch vind ik dat overigens niet. Ben toch nog wel benieuwd om te horen of iemand het probleem met onchange goed kan verklaren.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

Ik heb echt een hele goeie PC.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarbij je zelf de referentie moet gaan bijhouden (helaas, maar wel een oplossing / workaround).

Het is btw gewoon onsubmit (kleine letter s ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

crisp

Devver

Pixelated

onchange wordt pas uitgevoerd op het moment dat het inputveld z'n focus verliest; bij een submit met de enter-toets gebeurd dat dus inderdaad niet.
Beste manier is inderdaad om het onsubmit uit te rekenen, of serverside.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:16:
onchange wordt pas uitgevoerd op het moment dat het inputveld z'n focus verliest; bij een submit met de enter-toets gebeurd dat dus inderdaad niet.
Beste manier is inderdaad om het onsubmit uit te rekenen, of serverside.
Het rare is, wanneer het veld niet hidden is en ik iets invoer en direct op enter klik, dan wordt het WEL meegezonden. Kennelijk verliest het inputveld zijn focus bij een simpele enter wel als je het tweede veld ziet, maar niet als het tweede veld hidden is....

Verwijderd

Topicstarter
Dat onsubmit zegt me niet zoveel. Lijkt alsof ik dan wat meer moet gaan doen dan 1 regel code.
Onpresskey werkt nu heel goed voor me!

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 23:31 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je kan ook meerdere event handlers gebruiken om hetzelfde te bereiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik heb gezien dat de onpresskey niet meer goed werkt als je met meerdere velden werkt. De laatst ingetikte toets wordt dan niet meegestuurd als je eerst naar een ander veld gaat.
Raar genoeg werkt de onchange nu WEL zoals het moet, nu ik wat meer velden heb. Bizarrrrrrr!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:56
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:35:
Hmmm... ik heb gezien dat de onpresskey niet meer goed werkt als je met meerdere velden werkt. De laatst ingetikte toets wordt dan niet meegestuurd als je eerst naar een ander veld gaat.
Raar genoeg werkt de onchange nu WEL zoals het moet, nu ik wat meer velden heb. Bizarrrrrrr!
Lees dit artikel maar eens, ik denk dat het daarin de verklaring voor het 'bizarre' gedrag staat
Pagina: 1