Toon posts:

200 gb western digital problemen bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een systeem in elkaar gezet bestaande uit de volgende onderdelen:

- P4 2 Ghz
- 786 MB RAM 266 MHz
- ASUS P4B-E Mobo
- Westeren Digital 200g: WD 2000 Caviar SE

Dit systeem werkte een maand of anderhalf perfect, tot op een dag deze niet meer op wilde starten met de melding: Schijfleesfout, CTRL + ALT + DEL voor reboot.

Ik heb de schijf in mijn eigen PC gehangen waarop ik hem gewoon kan gebruiken en hij ongeveer 200gb beschikbaar aangeeft (als secondary, als bootdisk niet getest). Echter wanneer ik de schijf scan met Partition Magic 7 in het systeem waar hij hoort dan krijg ik een ontelbaar aantal "sector not found" meldingen. Ook geeft de PC tijdens boot aan dat er op de primary master een 8455 MB UMDA 2 schijf aangesloten zit. Dit zegt de bios ook, dus het lijkt alsof deze maar 8 gb herkent ipv de 200 beschikbare gb. Het vreemde is dat hij wel de correcte modelnaam weergeeft in de bios.
Het western digital schijfcontrole proggie geeft bij beide tests geen enkele fout aan. De jumpers zijn gecontroleerd en andere IDE kabels + aansluitingen getest, heeft geen enkele invloed. Hoe kan deze schijf ineens niet goed meer herkend worden? Misschien toch defect oid?

Edit: Van de bovengenoemde 4 onderdelen uit het systeem was alleen de harde schijf een nieuw apparaat. Een P4 mobo moet deze schijven toch ondersteunen? Zeker als je ziet dat het al een tijd gewerkt heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 14:50 ]

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn sata schijven !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios geflashed naar de laatste versie, op de een of andere manier ziet hij nu wel weer 200 gb, maar hij boot windows niet meer... :(

Zal wel reinstall voor nodig zijn, wegens hardwareprofiel die nu gewijzigd is :o

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 15:31 ]