Toon posts:

Uptime reporter voor servers (niet op ping gebasseerd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een leuke monitoringstool voor mijn servers. Ik heb 3 vestigingen in beheer, en wil van alle servers op alle vestigingen aan het einde van het jaar aan mijn baas kunnen laten zien wat de uptime van die servers is geweest. Nu wil ik dit niet baseren op icmp verkeer omdat als de internetlijn eruit ligt maar de mailserver bijvoorbeeld intern gewoon doordraaid ik dit niet als downtime zie.

Nu heb ik 2 tools gevonden online, namelijk Argent Guardian en Monitor Magic. Argent Guardian is eigenlijk te duur, en Monitor Magic doet niet wat ik wil, want ik wil een centrale plaats waar de gegevens terecht komen. Ik wil dus een soort van database server op de hoofdvestiging die alle gegevens van deze 3 vestigingen en hun servers kan bijhouden en rapporteren.

Heeft er iemand nog een leuke tip voor me?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Al eens naar MOM gekeken? Bekijk verder even met je baas wat hij als downtime ziet, dat jij een inet lijn die down is niet als downtime ziet betekent natuurlijk nog niet dat er geen impact is voor je gebruikers :)

Verwijderd

Topicstarter
Mom zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn alleen is het best duur en ook minder gericht op wans waar geen vpn tussel ligt naar mijn idee.

Mijn definitie van downtime is op dit moment een server of zijn key service die niet meer functioneert. Dus een smtp server waarvan de smtp service niet meer draait is downtime. Is echter de internetlijn die daarachter hangt down dan is dat wel lastig maar heeft dat niets met de server zelf te maken, die draait dan nog gewoon en in mijn geval mag dit dus niet als downtime gezien worden.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:39:
Mom zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn alleen is het best duur en ook minder gericht op wans waar geen vpn tussel ligt naar mijn idee.
De prijs van MOM workgroup edition valt wel mee, hier kun je maximaal 10 servers mee monitoren is dit niet genoeg? Met een paar portforwards kan mom ook prima werken via het internet.
Mijn definitie van downtime is op dit moment een server of zijn key service die niet meer functioneert. Dus een smtp server waarvan de smtp service niet meer draait is downtime. Is echter de internetlijn die daarachter hangt down dan is dat wel lastig maar heeft dat niets met de server zelf te maken, die draait dan nog gewoon en in mijn geval mag dit dus niet als downtime gezien worden.
Maar je smtp server is dan van de buitenwereld niet meer bereikbaar, en dan ben je toch wel degelijk down dat dit er niet zo leuk uitziet in de stats maakt toch niet uit?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien is dit iets???
http://www.bb4.org/

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

TheVMaster

Moderator WOS
Wat dacht je van GenSys ? (http://www.gensys.nl/)

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 12-09-2005 16:03 . Reden: url ]

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
thnx guys ik ga even kijken. Ik heb meer dan 10 servers dus MOM workgroup edition is voor mij geen oplossing.
Pagina: 1