Toon posts:

nieuwe laptop voor CAD / 3d tekenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Mijn goeie vriend toshiba tecra is helaas wat gedateerd om 3d tekeningen op te doen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb zelf al gekeken naar diverse laptops maar wordt er niet echt wijs uit: de een roept ACER Jaaaaa de andere gilt nee. Het geldt ook voor ASUS en toshiba....
Het gaat mij niet om de specs want die heb ik zelf al uitgevogelt (dus ik weet wat ik aan minimale system specs neem) maar om de gebruikservaring ( service enzo ) & robuustheid van de laptop. Zo is er de Voyager RockSolid die bij paradigit te koop is:oersterk maar de variatie is nul= een nadeel.
Ook stop ik de laptop 5x weg per dag en moet ie niet na een paar dagen van zilver zwart geworden zijn.

(zilver verkleurd...wie heeft dat eigenlijk bedacht..dat alles zilver moet zijn? de consument.......?)

Greetssss

Oowja : centjes die ik voor mijn lappie over heb inclusief service = 1500,- euro's

Sjees: zelf nog niet aan dell gedacht, ze zijn wel mooi zwart, netzo als de IBM's.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ja ik verkies dell altijd.. maar zoals je zelf al aangeeft dit word een discussie van ik vind dit goed en jij vind dat goed.

De keus is toch aan jou..!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Wij gebruiken hier op werk een 4-tal promedion d470v's met 17 inch scherm en 128mb ati 9600 kaart. dit alles i.c.m. autocad 2004. Dit werkt al ca. 1,5 jaar zeer goed.

Maar zoals al gezegd wordt valt voor elk merk wel plus- en minpunten op te noemen.
Belangrijk is volgens mij dat je een groot scherm hebt, een goede videokaart, genoeg intern geheugen vooral bij 3d cad tekeningen en ook niet onbelangrijk een vrij snelle harddisk dus geen 4200 rpm uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt zeker wil zijn dat je 3D CAD programma's er goed op draaien: Dell heeft met de Precision M20 en M70 twee laptops die gecertificeerd zijn voor CAD werk. De M20 valt nog wel binnen je budget te configureren.
Maar ook Bijvoorbeeld HP heeft met de NW serie een laptop die geoptimaliseerd is voor OpenGL programma's, maar die is vrij prijzig.

Redelijk wat intern geheugen en een beetje snelle processor is natuurlijk nooit weg, maar je zal vooral op de videokaart moeten letten om een goede weergave van de lijnen/vlakken te garanderen. Vaak vind je op de sites van de CAD programma's zelf wel een overzicht welke videokaarten geschikt/getest zijn.