en nog een vraagje van me
ik heb hier 3 pcs die op internet moeten kunnen
ik heb geen hub of router, maar wel veel nic's (plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kom niet af met dat ik een hub of router moet kopen)
eerder kwam inet binnen op mijn oude pc
daar werd het geshared en via een 2e nic naar mijn nieuwe pc gedeelt
daar werd die connectie ook gedeeld, en via een 2e nic op mijn nieuwe pc, naar mijn ouders hun pc gebracht
dus zo:
internet --> nic1pc1 (ics)
nic2pc1 --> nic1pc2 (ics)
nic2pc2 --> nic1pc3
zo hadden alle 3 de pcs internet toegang, maar om op mijn ouders hun pc te kunnen internetten moest ik de 2 andere pcs ook aanzetten
nu wou ik het vandaag wat anders proberen
ik heb nu dan ook 3 nics in 1 pc, en maar 1 nic in de 2 andere pcs, en wou het zo doen:
nic2pc1 --> nic1pc2
nic3pc1 --> nic1pc3
op deze manier zou enkel pc1 moeten aanstaan om op de overige pcs internet te hebben
het probleem is nu het volgende:
blijkbaar wil winxp dat je, als je 3 nics in een pc hebt steken, dat je kiest welke connectie je wilt laten gebruik maken van de gesharede connectie
maar ik wil dus beide connecties gebruik laten maken van de gesharede connectie
net zoals voordien, probeer ik dit door gewoon manueel ip, gateway en dns server in te stellen na de internet connectie te delen
dit werkt echter enkel voor de connectie die ik op voorhand had gekozen om gebruik te maken van de gedeelde connectie
weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
kan ik ics misschien in het register manueel forceren zich te delen voor beide verbindingen?
ik heb hier 3 pcs die op internet moeten kunnen
ik heb geen hub of router, maar wel veel nic's (plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kom niet af met dat ik een hub of router moet kopen)
eerder kwam inet binnen op mijn oude pc
daar werd het geshared en via een 2e nic naar mijn nieuwe pc gedeelt
daar werd die connectie ook gedeeld, en via een 2e nic op mijn nieuwe pc, naar mijn ouders hun pc gebracht
dus zo:
nic2pc1 --> nic1pc2 (ics)
nic2pc2 --> nic1pc3
zo hadden alle 3 de pcs internet toegang, maar om op mijn ouders hun pc te kunnen internetten moest ik de 2 andere pcs ook aanzetten
nu wou ik het vandaag wat anders proberen
ik heb nu dan ook 3 nics in 1 pc, en maar 1 nic in de 2 andere pcs, en wou het zo doen:
nic2pc1 --> nic1pc2
nic3pc1 --> nic1pc3
op deze manier zou enkel pc1 moeten aanstaan om op de overige pcs internet te hebben
het probleem is nu het volgende:
blijkbaar wil winxp dat je, als je 3 nics in een pc hebt steken, dat je kiest welke connectie je wilt laten gebruik maken van de gesharede connectie
maar ik wil dus beide connecties gebruik laten maken van de gesharede connectie
net zoals voordien, probeer ik dit door gewoon manueel ip, gateway en dns server in te stellen na de internet connectie te delen
dit werkt echter enkel voor de connectie die ik op voorhand had gekozen om gebruik te maken van de gedeelde connectie
weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
kan ik ics misschien in het register manueel forceren zich te delen voor beide verbindingen?
[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 12-09-2005 14:12 ]