1. Ik wil een compleet systeem voor een vriend van mij samenstellen. Hij maakt alleen gebruik van de basismogelijkheden van een pc zoals msn, surfen, tekstverwerken en een game op z'n tijd. Zou leuk zijn als zijn pc bijv. de volgende C&C nog zou kunnen draaien. Het budget is dus 400 euro.De ideale topicstart ziet er als volgt uit
1. Informatie, gebruiksdoel, budget
2. Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
3. Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
4. Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
5. Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doogenomen?)
2. De enige "must" lijkt mij een P4 3Ghz processor of een AMD die daaraan voldoet. 512MB RAM min. en een beetje een degelijke videokaart voor een spelletje op z'n tijd.
3. Als ik in de pricewatch een P4 3Ghz systeem bouw (excl. monitor) met 512MB RAM, 160Gb HDD en videokaart van rond de 100 euro, dan kom ik net over de 400.
4. De pricewatch is leuk, maar in werkelijkheid kan ik natuurlijk geen winkel vinden waar alle onderdelen het goedkoopst zijn en kom ik dus al snel op 500 euro uit
5. In het bijzonder leek het mij handig om een winkel in Utrecht te kiezen, omdat hij daar studeert en mocht er dan iets kapot zijn, dan kan hij daar makkelijk langs. Ik heb een zo goedkoop mogelijk P4 3Ghz systeem samengesteld (zelfs 80Gb hdd), maar kwam nog over de 500 euro (dan nog zonder toetsenbord/muis).
Iemand een idee waar ik het best op kan bezuinigen of bekend met een (goede/goedkope) winkel in Utrecht, want als er iets kapot gaat, lijkt me een internetwinkel geen optie voor iemand zonder eigen computerkennis?