Ik heb sinds kort een nieuwe PC. Specs:
Mobo: ASUS A8V Deluxe (socket 939)
CPU: 939 AMD Athl.64 3000+ 1,8Ghz Venice
RAM: 2x 512mb DDR/400 PC3200 Kingston
Voeding: 350W
Wat gebeurt er nu? De PC reboot af en toe spontaan. Als Windows dan weer terug is, krijg je zo'n "Windows is hersteld van een ernstige fout" melding, en de vastloper zou zogenaamd door een stuurprogramma komen... (ik heb AFAIK voor alles de nieuwste drivers) Ik had al eerder een probleempje: [rml][ Asus A8V Deluxe]"CPU fan failed"[/rml]
Het vreemde is: de CPU-temparatuur is niet te hoog; steeds rond de 40 graden. De kast is max. 30 graden en de fans draaien gewoon rond de 1800 toeren.
Ik heb sterk het idee dat het probleem met het geheugen te maken heeft; de reboots tot nu toe waren tijdens Photoshop, het syncen van mijn iPod met iTunes en het sraten van BitComet...momenten waarop "veel RAM wordt gebruikt"
Op GoT zag ik meer mensen met dit rebootprobleem probleem. Oplossingen:
-AGP van 8x naar 4x --> gedaan, probleem blijft.
-Memory van 4 naar 8 bursts -> stond al zo
-Memory voltage verhogen -->kan ik niet vinden in het BIOS (versie 1.13 of 1.013, de nieuwste of bijna de nieuwste iig
)
-Memory testen --> gedaan (met MemTest, niet MemTest86 bij gebrek aan een floppy'tje
), 0 errors
Nu las ik ook dat de plaatsing van het geheugen (moet in bank 1 en 3 ofzo dacht ik
) kon helpen.
1-Is dit zo, en zoja, hoe groot is de kans dat dit mijn probleem oplost?
2-Probleem, ik krijg m'n kast niet open
Ik heb mijn PC door Gistron laten bouwen; bestaan er speciale "OEM kasten" oid, die je als eindgebruiker niet open kan/mag maken?
3-Is er wellicht een andere oorzaak?
Mobo: ASUS A8V Deluxe (socket 939)
CPU: 939 AMD Athl.64 3000+ 1,8Ghz Venice
RAM: 2x 512mb DDR/400 PC3200 Kingston
Voeding: 350W
Wat gebeurt er nu? De PC reboot af en toe spontaan. Als Windows dan weer terug is, krijg je zo'n "Windows is hersteld van een ernstige fout" melding, en de vastloper zou zogenaamd door een stuurprogramma komen... (ik heb AFAIK voor alles de nieuwste drivers) Ik had al eerder een probleempje: [rml][ Asus A8V Deluxe]"CPU fan failed"[/rml]
Het vreemde is: de CPU-temparatuur is niet te hoog; steeds rond de 40 graden. De kast is max. 30 graden en de fans draaien gewoon rond de 1800 toeren.
Ik heb sterk het idee dat het probleem met het geheugen te maken heeft; de reboots tot nu toe waren tijdens Photoshop, het syncen van mijn iPod met iTunes en het sraten van BitComet...momenten waarop "veel RAM wordt gebruikt"
Op GoT zag ik meer mensen met dit rebootprobleem probleem. Oplossingen:
-AGP van 8x naar 4x --> gedaan, probleem blijft.
-Memory van 4 naar 8 bursts -> stond al zo
-Memory voltage verhogen -->kan ik niet vinden in het BIOS (versie 1.13 of 1.013, de nieuwste of bijna de nieuwste iig
-Memory testen --> gedaan (met MemTest, niet MemTest86 bij gebrek aan een floppy'tje
Nu las ik ook dat de plaatsing van het geheugen (moet in bank 1 en 3 ofzo dacht ik
1-Is dit zo, en zoja, hoe groot is de kans dat dit mijn probleem oplost?
2-Probleem, ik krijg m'n kast niet open
3-Is er wellicht een andere oorzaak?
[ Voor 35% gewijzigd door sjaakaq op 12-09-2005 14:38 ]
leoaq.fm // Jeune Loop