Playstation2 laser brak of vuil >>> hoe te verhelpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Tweakers,

Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn Playstation 2:

Spellen met dual-layer DVD's worden niet meer gelezen (Gran Tourismo 4)

Andere spellen doen het meestal wel maar de PS2 gaat vrijwel altijd eerst naar het browser-scherm en laad daarna pas het spel en heeft dus echt met alle games moeite.

Mijn eerste vermoeden is dat de lens vuil is, ik heb verder geen ervaring met lens-cleaning cd's maar ik heb vaak gehoord dat dit niet aan te raden is vanwege de borsteltjes die de lens alleen maar erger zouden kunnen beschadigen...

Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de lens voor een PS2?

Garantie heb ik allang niet meer want het beestje is al 5 jaar oud. Hoop iig niet dat het slijtage is...

Alvast bedankt

Verwijderd

Hoi,

Ik (en vele andere) hebben dit probleem ook gehad, het schijnt dat (en vooral de eerste PS2's die op de markt kwamen) veel stof aantrekt en dit gaat dan op de rail zitten waar de lens overheen glijdt. Waarschijnlijk hoor de in de PS2 ook 3 keer om de 5 seconden een harde tik. Bij mij was dit ook het geval en de enige oplossing hiervoor is om de PS2 open te schroeven en dan proberen om bij de rails van de lens te komen (als je daar dan toch bent is het niet onverdienstelijk om sowieso de hele PS2 van binnen van stof te ontdoen).
Dit moet werken, heeft bij mij ook gewerkt en bij mijn buurjongetje ook.
Dit is wel iets wat je eens in de zoveel tijd moet bijhouden want ik had het een jaar geleden schoongemaakt en nu op dit moment begint ie weer cd's te weigeren.

Veel succes ermee :*)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:46:
Hoi,

Ik (en vele andere) hebben dit probleem ook gehad, het schijnt dat (en vooral de eerste PS2's die op de markt kwamen) veel stof aantrekt en dit gaat dan op de rail zitten waar de lens overheen glijdt. Waarschijnlijk hoor de in de PS2 ook 3 keer om de 5 seconden een harde tik. Bij mij was dit ook het geval en de enige oplossing hiervoor is om de PS2 open te schroeven en dan proberen om bij de rails van de lens te komen (als je daar dan toch bent is het niet onverdienstelijk om sowieso de hele PS2 van binnen van stof te ontdoen).
Dit moet werken, heeft bij mij ook gewerkt en bij mijn buurjongetje ook.
Dit is wel iets wat je eens in de zoveel tijd moet bijhouden want ik had het een jaar geleden schoongemaakt en nu op dit moment begint ie weer cd's te weigeren.

Veel succes ermee :*)
Bedankt voor deze reply, ik denk dat stof idd wel een boosdoener kan zijn aangezien ik in een "uche uche" stoffige kamer zit :P

Binnenkort maar ff openschroeven en stof verwijderen.