[CSS] Print versie van pagina wordt niet goed weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:01
Voor een stage project ben ik momenteel een webpagina aan het maken.
De bedoeling is straks dat het een php site wordt, maar eerst ben ik het ontwerp wezen uitwerken in html/css.

Voor de gewone opmaak heb ik een css file, die alles precies zo laat zien als de bedoeling is.
Echter moet er ook een print functie komen, en in de print functie is het niet intressant om het menu e.d. te zien.

Op google kon ik het antwoord op mijn vraag niet vinden, ook een paar andere mensen gevraagd, maar zij konen het zo ook niet zien wat er mis is.

In FF ziet het er wel goed uit, in IE zit er te veel ruimte tussen de Titel en de content.

Ik heb het al geprobeerd op te lossen door in alle elementen die ik visibililty:hidden; heb, ook heigth:0px; en width 0px; te zetten...

[knip]

[ Voor 94% gewijzigd door André op 12-09-2005 23:29 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Probeer eens zo?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
/* Print-stylesheet  */

body
{
    background-color:white; /* Donker blauwe achtergrond */
}

img, #selectDiv, #navcontainer, #sideMenu {display: none;}

#content
{
    /* Hier komt de daadwerkelijke inhoud te staan */
    background-color:white;
}

#footer
{
    /* De DIV met de footer */
    background-color:white;
    color:black;
    font-family:Tahoma;
    font-size:12pt;
    font-weight:bold;
    text-align:right;
}

Cogito ergo dubito

Verwijderd

In print stylesheets kun je meestal beter geen gebruik maken van visibility: hidden;
Dat zorgt er namelijk voor dat er nog steeds ruimte gereserveerd wordt.

Met display: none; gebeurt dat niet, en wordt er door de render engine helemaal geen rekening gehouden met het element. En ik denk dat dat is wat je wilt.

• ThunderNet
idd werd er nog ruimte gereserveerd, dat heb ik FF kunnen oplossen door widht:0px; height:0px te gebruiken.
Ik zal display:none; proberen :)

Bedankt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
In je printstylesheet hoef je niet per se alle elementen te noemen die ook in je reguliere stylesheet staan, het werkt zoals ik reeds aangaf.

Cogito ergo dubito

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Zou je in het vervolg als je wat langere code hebt deze ergens online kunnen plaatsen? Dat is voor iedereen makkelijker om te debuggen enzo ;)

• ThunderNet
Ik ben inmiddels weer op m'n stage plek en heb alle visibility:hidden; door display:none; vervangen. En dit werkt :)

Boelie-Boelie's oplossing is idd de mooiste, blijft de stylesheet mooi overzichtelijk van.

Bedankt :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThunderNet op 13-09-2005 09:17 ]

Pagina: 1