Outlook en Gmail: geen test e-mailbericht verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 11:10
Met Outlook 2002 kan ik geen gmail openen.
Ik heb in gmail de settings voor pop-mail ingesteld (alle mail met pop beschikbaar stellen).
Vervolgens zet ik alle opties in outlook goed (inclusief de SSL settings voor de POP en SMTP servers).

Als ik de accountinstellingen test, dan lukt alles, behalve het verzenden van het test e-mailbericht.
Ik word gevraagd het veld e-mailadres te controleren, maar hier staat toch heel duidelijk mijn_username at gmail.com ;)

Met google heb ik 1 iemand met hetzelfde probleem gevonden maar diens vraag was nog onbeantwoord. de search hier op GoT leverde ook niets op, behalve stating the obvious en wachtwoorden waar geen spaties in mogen zitten. (zitten er bij mij ook niet in)

Wie o wie kan mij helpen?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat je de juiste (en werkende) SMTP server heb ingesteld?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MindWarp
server voor uitgaande e-mail = smtp.gmail.com
bij geavanceerd heb ik voor de smtp-server ingesteld dat SSL vereist is en poort 465 gebruikt moet worden.

Ook heb ik dit account tot standaard-account gebombardeerd...

[ Voor 18% gewijzigd door MindWarp op 12-09-2005 13:44 ]

Verwijderd

SniekyTunes schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:43:
server voor uitgaande e-mail = smtp.gmail.com
bij geavanceerd heb ik voor de smtp-server ingesteld dat SSL vereist is en poort 465 gebruikt moet worden.

Ook heb ik dit account tot standaard-account gebombardeerd...
Waar haal jij vandaan dat de smtp server van gmail port 465 gebruikt ?

• MindWarp
stappen 13 en 14 van de gmail-website:

13. Check the box next to 'This server requires a secure connection (SSL)' under 'Outgoing Mail (SMTP).'

14. Enter '465' in the 'Outgoing mail (SMTP):' field.

bovendien gaat bij de standaard poort 25 het al mis met connecten, en met deze poort lukt de test met het connecten prima

[ Voor 32% gewijzigd door MindWarp op 12-09-2005 13:50 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:23
heb je POP-access wel geactiveerd in gmail?

• MindWarp
dat was eigenlijk een beetje wat ik bedoelde met 'stating the obvious'.... maar idd, heb ik geactiveerd.
Status: POP is ingeschakeld.

En ik heb ingesteld dat Gmail een kopie in postvak IN bewaart.

en ik heb inderdaad op 'wijzigingen opslaan' gedrukt ;)

[edit] Misschien dat het komt omdat er ook nog een 12move-accountje is geconfigged onder die outlook?

[ Voor 39% gewijzigd door MindWarp op 12-09-2005 14:11 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23
Sommige providers vinden het niet leuk als je met andere SMTP servers dan de hunne praat. Probeer eens te versturen via de SMTP van je provider.
(nee, dit is geen oplossing, dit helpt bij de diagnose :) )

• MindWarp
Dit lijkt ergens te komen.
POP van gmail werkt nu goed, POP van 12move ook..
verzenden via SMTP van 12move werkt ook..

Dus het enige wat er nu nog moet gebeuren is dat ik kan verzenden met de smtp van gmail...
want dan hoef ik niet meer in te bellen.

Dat is op zich wel raar natuurlijk. Waarom zou ik geen mail mogen sturen met de smtp van gmail? Dit zou toch helemaal buiten de 12move servers om kunnen gaan?

Ehm, okay.. gaat dus erg laat een lampje branden nu... moet dus ff via mn xs4all smtp verzenden :X hang on...

[edit] Ok, lijkt nu gelukt.... moet alleen -wanneer ik een mail die naar het 12move adres verzonden is, beantwoord- nog apart verbinding maken. Maar goed, das maar tijdelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door MindWarp op 12-09-2005 20:08 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

... en zelfs dat (apart inbellen) hoeft niet als je ook bij je 12move account de smtp-server van je ISP invult. Anyway, het lijkt er dus op dat xs4all alleen smtp verkeer naar de eigen server toelaat.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 21:19
Typisch, heb hetzelfde probleem. Exact de instellingen van de Gmail website gevolgd. Het rare is ook dat met outlook express versturen wel gaat, en met outlook niet... Iemand suggesties?

logon: x@gmail.com
incoming: pop.gmail.com
outgoing: smtp.gmail.com; beide via ssl, juiste poorten
outgoing server --> smtp requires authentication --> use same settings as incoming
firewall aan/uit, getest,maakt niets uit

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Ook ik loop tegen dit probleem aan. Exact hetzelfde...inloggen bij pop & smtp gaat prima maar (test)mails versturen lukt niet. Ontvangen lukt wel, alleen verzenden gaat niet. Wellicht is er inmiddels iemand die het verlossende antwoord kan geven.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Verwijderd

Iemand al een oplossing gevonden? Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan wel ontvangen met Microsoft Outlook 2002 maar niet verzenden. En inderdaad via Outlook Express werkt het wel.

Onderstaande suggesties heb ik allemaal gecontroleerd. Niks werkt.
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13344&bug=2&query=pop+mail

http://office.microsoft.com/en-gb/assistance/ha011488981033.aspx

Ik heb gezien dat meerdere mensen last hebben van dit probleem maar nergens een oplossing gevonden.

5-6-2006 oplossing gevonden op:
http://www.gmailforums.com/index.php?showtopic=8078

Na installatie van Office XP Service Pack 3 is bij mij het probleem opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 12:23 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Zoals vele anderen zit ik ook met dit probleem. Ik heb net geprobeerd (voor het eerst) via Gmail mails te verzenden vanuit Thunderbird (versie 1.5.0.4), maar hij schijnt mijn wachtwoord niet te pakken. Ophalen van mail gaat goed, zowel bij diverse gmailaccounts als bij mijn @home account. Verzenden via @home gaat ook goed.

Heb alles netjes ingesteld:
server name: smtp.gmail.com
port: 587
Hij gebruikt TLS voor de verbinding en POP access is ingeschakeld voor de account.

Hij krijgt wel contact met de server, maar zodra ik mijn wachtwoord moet opgeven, dan gaat het mis. Het is zeker weten de goede (via gmail.com inloggen gaat perfect), maar hij vraagt telkens of ik het wachtwoord wil invullen. Nou vraag ik me af of dit aan @home ligt (andere smtp-servers blokkeren, hebben anderen in dit topic het ook over gehad), of dat er ergens iets qua instellingen verkeerd gaat.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-07 07:47
Ik gebruik de smtp-server van @home voor het verzenden, en (uiteraard) pop.gmail.com met poort 995 en SSL.voor het ontvangen.
Werkt hier al meer als een jaar prima met TB 1.5.0.4 (en voorgangers)

[ Voor 9% gewijzigd door tazmaniankoala op 08-07-2006 23:20 ]

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Mei

Mei

Diezelfde opzet had ik ook, maar nu wil ik ook via Gmail kunnen verzenden...

• Mei

Mei

Kick.

Zal nu trouwens gelijk @Home eens mailen over dit probleem. Helemaal vergeten tot nu toe.

//edit: @Home gemaild en zij blokkeren niets. Het zou dus gewoon moeten kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mei op 11-07-2006 11:22 ]

Pagina: 1