Toon posts:

FTP Server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik probeer een FTP server op te starten voor school.
Omdat ik relatief vaak ziek thuis zit en we continu groepsopdrachten hebben lijd mijn groep daar natuurlijk onder. Daarom dacht ik ik maak gewoon een FTP dan kan ik daar mijn files opzetten waardoor mijn groep gewoon door kan werken. Dit is dan ook belangrijk en dit is NIET voor warez, sluit dit topic dan ook niet a.u.b.!

Normaal kan ik zowieso naar adere ftp's gewoon met mozilla of IE, maar nu probeer ik dat naar mijn eigen en lukt het niet. (account not enabled)
EN ook met FlashFXP wil het niet lukken, dan krijg ik de hele tijd dit als ik connect:
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7g 11 Apr 2005
[R] Connecting to 83.157.89.163 -> IP=83.157.89.163 PORT=21
[R] Connected to 83.157.89.163
[R] Connection failed (Connection lost)
[R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1
[R] Connecting to 83.157.89.163 -> IP=83.157.89.163 PORT=21
[R] Connected to 83.157.89.163
[R] Connection failed (Connection lost)
[R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:22

GVR

Deze melding krijg je alleen vanuit school? Of ook vanaf andere plaatsen. Want dan heb je je router misschien niet goed geconfigureerd voor je ftp-server

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Wat voor ftp-server gebruik je? Zit de server achter een NAT (zie: Het Grote Poortmappingsverhaal).
Werkt het in je lokale netwerk wel?
Je geeft een beetje erg weinig info.....

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
Geen router, geen lokaal netwerk, gewoon comp-modem-provider
Die melding krijg ik vanuit thuis, hetzelfde netwerk dus, heb nog niet de kans gehad om hem op school te testen

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:55:
Geen router, geen lokaal netwerk, gewoon comp-modem-provider
Die melding krijg ik vanuit thuis, hetzelfde netwerk dus, heb nog niet de kans gehad om hem op school te testen
Misschien is het een idee om het eens makkelijker en eenvoudiger te maken. Waarom zetje niet thuis een FTP op waarbij je medestudenten de bestanden kunnen downloaden van je eigen FTP

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

geen router, geen lokaal netwerk?
Je probeert dus je eigen pc met jezelf te connecten?
Kan je beter op 127.0.0.1 testen, het standaard loopback ip adres.
Binnen een netwerk kan je weer beter het 192.168.x.x adres nemen.

Je bent een beetje onduidelijk kwa gegevens, maar zoals het er nu uitziet is er ofwel een firewall, ofwel draait je programma uberhaupt niet.

cardinal808 --> das precies wat ie doet

[ Voor 50% gewijzigd door Paitor op 12-09-2005 14:04 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met je eigen FTP server testen is dat dat meestal niet lukt. Ik heb zelf ook een FTP server op m'n computer staan en vanuit diezelfde computer die server bereiken geeft altijd een foutmelding. Je kan beter aan iemand anders vragen of die het ff wil proberen.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Paitor

Paitor

tkorstanje schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:04:
Mijn ervaring met je eigen FTP server testen is dat dat meestal niet lukt. Ik heb zelf ook een FTP server op m'n computer staan en vanuit diezelfde computer die server bereiken geeft altijd een foutmelding. Je kan beter aan iemand anders vragen of die het ff wil proberen.
via 127.0.0.1 moet het wel lukken :)

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 00:00

agaam

dit is mijn huisdier

je kan hier ook online je ftp testen

http://www2ftp.de/

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 20:42

JustDutch

was ambtenaar :)

Volgens mij doet die het wel :) Tenminste, ik krijg een connectie als ik ernaar ftp....

Forza Mucca

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Paitor schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:01:
geen router, geen lokaal netwerk?
Je probeert dus je eigen pc met jezelf te connecten?
Kan je beter op 127.0.0.1 testen, het standaard loopback ip adres.
Binnen een netwerk kan je weer beter het 192.168.x.x adres nemen.

Je bent een beetje onduidelijk kwa gegevens, maar zoals het er nu uitziet is er ofwel een firewall, ofwel draait je programma uberhaupt niet.

cardinal808 --> das precies wat ie doet
daarmee zal je niet zien of alles werkt (denk pasv mode ;) )

verder zou ik het zo doen :

schaf bijv. bulletproof ftp aan, of serv-u (zijn de kosten niet ;) ) en stel die standaard in, daarmee hoef je niet te klooien met firewalls e.d. omdat deze zich standaard al aanmelden :)

dan zou het meteen moeten werken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
KatirZan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:13:
[...]

schaf bijv. bulletproof ftp aan, of serv-u (zijn de kosten niet ;) ) en stel die standaard in, daarmee hoef je niet te klooien met firewalls e.d. omdat deze zich standaard al aanmelden :)

Dat doe ik, alleen dan met GuildFTP, kheb het zelfs nog es over gedaan via een tutorial dus ligt nie aan instellingen oid

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

heel veel scholen blokkeren FTP servers! Dat kan dus ook al een probleem zijn..

• Paitor

Paitor

KatirZan schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:13:
[...]

pasv is een heel ander probleem dan ie nu heeft, dus zou ik eerst testen via 127.0.0.1 of de server uberhaupt draait ;) Dat ie later een pasv probleem krijgt, klopt wel ja >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:19:
heel veel scholen blokkeren FTP servers! Dat kan dus ook al een probleem zijn..
DIE SERVER IS NIET OP SCHOOL MAAR OP MIJN EIGEN COMPUTER THUIS!!!!!!

sorry voor deze uitbarsting maar er schijnen heel veel mensen te zijn die niet weten wat
"Geen router, geen lokaal netwerk, gewoon comp-modem-provider
Die melding krijg ik vanuit thuis, hetzelfde netwerk dus, heb nog niet de kans gehad om hem op school te testen."
betekend

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:18

itsalwaysme

Graast voor DB

heb je een speedtouch modem???
zo ja, dan moet je toch het poortmapping verhaal door lezen...

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:24:
[...]

DIE SERVER IS NIET OP SCHOOL MAAR OP MIJN EIGEN COMPUTER THUIS!!!!!!

sorry voor deze uitbarsting maar er schijnen heel veel mensen te zijn die niet weten wat
"Geen router, geen lokaal netwerk, gewoon comp-modem-provider
Die melding krijg ik vanuit thuis, hetzelfde netwerk dus, heb nog niet de kans gehad om hem op school te testen."
betekend
Wat TweakStar bedoeld is dat scholen het ftp protocol nog wel eens blokkeren en je dus uberhaubt niet kan ftp-en op school. of in iedergeval niet via de standaard poorten.

Welk IP adres gebruik je om naar je ftp te verbinden? Als je je externe ip 83.157.89.163 thuis probeert te gebruiken gaat het niet goed natuurlijk... moet je een leuk modem hebben als dat werkt ;) probeer eens te verbinden naar 127.0.0.1 (loopback address)

[ Voor 14% gewijzigd door Andre-85 op 13-09-2005 12:31 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:05
Andre-85 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:30:
[...]
Welk IP adres gebruik je om naar je ftp te verbinden? Als je je externe ip 83.157.89.163 thuis probeert te gebruiken gaat het niet goed natuurlijk... moet je een leuk modem hebben als dat werkt ;) probeer eens te verbinden naar 127.0.0.1 (loopback address)
Of juist niet: met het meest domme usb modem heeft je pc toch ook het externe ip?

Voor de zekerheid: even ipconfig /all in een command prompt tikken en de output hier posten.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1